НАБЛИЖАЄМО ПЕРЕМОГУ РАЗОМ!

Продовжуємо інформувати Вас про заходи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України в рамках Міжнародної онлайн виставки «Освіта та кар’єра – 2023»

Так, 28 квітня 2023 року відділом психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України було проведено науково-методичний семінар «Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах невизначеності».

Бабяк Ольга кандидат психологічних наук, старший дослідник, завідувачка відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України окреслила тему: «Діти з особливими потребами в умовах кризових викликів: інноваційні методи роботи».

Доктор психологічних наук, професор, директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Леся Прохоренко висвітлила тему: «Спеціальна освіта України у вимірах миру та війни: проблеми та вирішення».

«Напрями діагностування символізації як механізму орієнтування в ситуації невизначеності (воєнного стану) в структурі комунікативної діяльності дошкільника з особливими освітніми потребами» в рамках науково-методичного семінару зазначила Омельченко Ірина доктор психологічних наук, професор, провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Душка Алла доктор психологічних наук, головний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розкрила тему: «Розлади аутистичного спектру».

Доктор психологічних наук, професор, старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Попович Ігор зазначив у своєму виступі наступну тему: «Напрями психологічних груп».

Бужинецька Ксенія старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України також доєдналася з темою: «Психологічні ігри, техніки і вправи, які допомагають зняти напругу, повернути почуття контролю та відволікти від важких спогадів дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни».

28 квітня 2023 р. Юлія Рібцун, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, в режимі онлайн провела науково-практичний семінар «Допомога дітям з дітям з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів сучасності» в рамках Міжнародної спеціалізованої виставки «Освіта та кар’єра-2023» за сприяння Національної академії педагогічних наук України, Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Результативність заходу полягала в тому, що понад 100 учасників, серед яких вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, практичні психологи, вихователі закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів закладів загальної середньої освіти, асистенти вчителів і вихователів, працівники інклюзивно-ресурсних центрів з різних куточків України, мали змогу познайомитись із практичним використанням нейропсихологічного підходу у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану

28 квітня 2023 року в межах Міжнародної онлайн виставки «Освіта та кар’єра – 2023»  відбувся науково-практичний семінар «Сучасні технології навчання та підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових ситуацій».

Організаторами заходу є співробітники відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та педагогічний колектив спеціальної школи №26 м. Києва.

Учасниками семінару були педагоги, психологи, вихователі, фахівці ІРЦ, які працюють з дітьми з ООП, викладачі та студенти ЗВО, батьки дітей з особливими освітніми потребами.

На семінарі обговорювалися наступні питання:

  • «Шляхи підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів» (Чеботарьова О.В., Павлюченко О.М.).
  •  «Математичні цікавинки в процесі формування життєвої компетентності у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку» (Гладченко І.В.).
  •  «Технології психоемоційного розвитку дітей з ПІР» (Мякушко О.І.).
  •  «Психоедукація батьків дітей з ООП в умовах кризових викликів сьогодення» (Сухіна І.В.).
  •  «Формування елементарних навичок читання та письма у дітей з тяжкими порушеннями інтелектуального розвитку» (Блеч Г.О.).
  •  «Технології форм ування природничих понять у дітей з ООП» (Трикоз  С.В.).
  •  «Організація дистанційного навчання з фізичного виховання учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах кризових викликів» (Бобренко І.В.).
  •  «Особливості формування розумової сфери в учнів з інтелектуальними труднощами при виконанні навчально-практичних завдань»  (Лиходід Л.Л.).
  •  «Інноваційні корекційно-розвиткові технології навчання дітей з інтелектуальними труднощами» (Піддубна П.М.).
  •  «Корекційна спрямованість методів навчання учнів з інтелектуальними
  • труднощами» (Стефанова О.А.).
  •  «Як добирати методи і прийоми індивідуального підходу в роботі з учнями з інтелектуальними труднощами» (Троїцька В.В.).
  •  «Адаптації та модифікації програм для дітей з інтелектуальними труднощами» (Гнатенко В.С.).
  •  «Використання альтернативної та додаткової комунікації під час освітнього процесу з дітьми з інтелектуальними труднощами» (Петренко І.А.).
  •  «Методи корекції нав’язливих думок і ідей у дітей з інтелектуальними
  • труднощами. Пубертатний період у дітей з інтелектуальними труднощами. Що робити?» (Бродецька А.А.).
  •  «Як справитися з учнями при максимальному збудженні під час освітнього процесу» (Петрачкова В.М.).

Підводячи підсумки науково-практичного семінару, було прийнято рішення у найближчий час спрямувати спільне зусилля науковців та практиків на подальше вирішення окреслених актуальних викликів навчання та підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах воєнного стану в країні, визначенні оптимальних шляхів з подолання негативних наслідків кризових ситуацій у дітей з особливими освітніми потребами.

Висловлюємо щиру вдячність усім учасникам науково-практичного семінару за цікаву, змістовну, плідну роботу, а також творчому колективу спеціальної школи №26 м. Києва на чолі з директором Павлюченко Ольгою Миколаївною за співпрацю та висвітлення інноваційного досвіду навчання та підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.

Цінуємо партнерство, наближаємо нашу Перемогу разом!