Інформаційно-методичний вебінар «ДОПОМІЖНІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ (ТЕХНІЧНИЙ ТА МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТИ)»

15 травня 2023 року за організації Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України (відділ освіти дітей з порушеннями слуху) та Центру слухової реабілітації «АВРОРА» відбувся інформаційно-методичний вебінар «ДОПОМІЖНІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ (ТЕХНІЧНИЙ ТА МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТИ)».

Сьогодні особливо актуальним є позитивне ставлення до багатоманітності, цінування та врахування відмінностей кожного учня / учениці, створення умов для забезпечення права на освіту для кожного; безбар’єрність і доступність закладу освіти; забезпечення всіх дітей необхідною підтримкою, орієнтування на потреби, здібності й зацікавлення.

Ратифікація Україною Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю надала можливість імплементувати питання доступності, універсального дизайну, розумного пристосування в законодавчо-нормативні акти, у тому числі в сфері освіти. Доступність стосується різних аспектів – інформації, комунікації, застосування асистивних технологій, створення освітнього середовища, в якому усунені перешкоди (бар’єри) щодо опанування академічних знань, соціалізації, самореалізації. Водночас, при організації освітніх послуг має враховуватися розвиток технічних засобів для навчання, використовуватися сучасні технічні можливості.

Основні питання семінару:
– сучасні акценти в освіті дітей з порушеннями слуху;
– підвищення якості освітніх послуг; забезпечення доступності, безбар’єрності при організації освітнього середовища; конкурентоспроможність закладу освіти;
– допоміжні технічні засоби для осіб з порушеннями слуху, які користуються слуховими апаратами: додаткові можливості для дитини/учня, педагога;
– створення комфортного аудіодального середовища, універсальність та багатофункціональність;
– вирівнювання можливостей у реальних ситуаціях у класі/аудиторії, спортивній чи актовій залі тощо;
– можливості, пов’язані із удосконаленням розбірливості мовлення (дитина часто відволікається, це може бути спричинено недостатньою розбірливістю мовлення);
– рекомендації з використання технічних засобів: як використовувати, щоб мати позитивний вплив на процес навчання.

Семінар був установчий, мав на меті сформувати загальну уяву про допоміжні системи (технічні засоби) для осіб з порушеннями слуху, які користуються слуховими апаратами.

У подальшому плануємо серію семінарів з метою деталізації інформації, презентації конкретних рекомендацій для колективів закладів дошкільної освіти, шкіл, закладів вищої освіти, позашкільних закладів, адресно для батьків. Розглянемо конкретні випадки, переваги для учнів та педагогів.

Семінар адресовано директорам та педагогам спеціальних закладів освіти, інклюзивних груп та класів; фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), педагогам закладів позашкільної освіти; викладачам закладів професійної та вищої освіти; всім, кого цікавлять питання безбар’єрності при створенні освітнього середовища.

Дякуємо за участь та схвальні відгуки, запрошуємо до наступних заходів!