Психодіагностичні мінімуми для працівників психологічної служби системи освіти , які враховують особливі освітні потреби дітей і дорослих осіб з особливими потребами

Науковці Національної академії педагогічних наук України завжди залучаються до подій, які є епіцентром психолого-педагогічних інновацій.

Так, 6 липня 2023 року при Відділенні психології та спеціальної педагогіки НАПН України розпочала свою роботу міжвідомча робоча група з розроблення/ доопрацювання психодіагностичного інструментарію для працівників психологічної служби системи освіти.

Визначена діяльність здійснюється з метою оновлення та доповнення психодіагностичного інструментарію для працівників психологічної служби системи освіти у зв’язку з агресією російської федерації проти України і необхідністю перегляду змісту і умов роботи практичних психологів і соціальних педагогів з надання допомоги постраждалим від війни та відповідно до листа ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти МОН України №21/08-998 від 12 червня 2023 року.

Головою робочої групи є Віталій Григорович  Панок, в.о. академіка-секретаря Відділення психології та спеціальної педагогіки НАПН України, директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор.

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України представляла Ірина Миколаївна Омельченко, провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, доктор психологічних наук, професор.

І.М. Омельченко, серед іншого, зокрема, зазначила, що по-суті, вперше буде визначено роль адресних методик для дітей з особливими освітніми потребами; різних адаптацій та модифікацій, з якими постійно зустрічаються в процесі професійної діяльності всі працівники психологічної служби системи освіти.

Робочою групою також ініційоване долучення до означеної роботи лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими потребами Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України.

Працівники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України переконані, що доповнений психодіагностичний інструментарій для фахівців психологічної служби системи освіти та підготовлені відповідні рекомендації будуть повною мірою враховувати особливі освітні потреби дітей та дорослих осіб з особливими потребами.