Секція №3. Технології надання психологічної допомоги постраждалим від війни. Презентація проєктів методологічного семінару «Актуальні проблеми охорони психічного здоров’я українського народу у воєнний і повоєнний час» НАПН України

Науковці Національної академії педагогічних наук України завжди залучаються до подій, які актуалізують питання психологічної допомоги населенню та родинам військовослужбовців, широкому колу практиків у галузях 01 Освіта/Педагогіка та 05 Соціальні та поведінкові науки.

Так, 16 листопада 2023 року при НАПН України за активної участі Відділення психології та спеціальної педагогіки НАПН України розпочав свою роботу методологічний семінар «Актуальні проблеми охорони психічного здоров’я українського народу у воєнний і повоєнний час».

Продовженням цікавого та насиченого пленарного засідання стали секційні засідання. Зокрема, секція №3 Технології надання психологічної допомоги постраждалим від війни. Презентація проєктів була проведена за активної участі Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, який виступив співорганізатором даного зібрання.

Керівником секції була Омельченко Ірина Миколаївна, доктор психологічних наук, професор, провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Заступником керівника секції стала Бабяк Ольга Олексіївна, кандидат психологічних наук, старший дослідник, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Секретарем секції та помічником з технічних питань виступив Легкий Олег Михайлович, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, в.о. завідувача відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Проєкти та доповіді на секційному засіданні розподілилися на дві актуальні для воєнного часу групи – це тематика Інституту соціальної та політичної психології НАПН України та Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Серед доповідей Інституту соціальної та політичної психології НАПН України варто відзначити розвідки Горностая Павла Петровича «Методи дії в роботі з жертвами колективних травм» та Лазоренко Бориса Петровича «Стратегії відновлення психосоціального благополуччя та здорового способу життя працівників освіти у громадах деокупованих та прифронтових територій в умовах продовження війни».

Проєкти Інституту спеціальної педагогіки і психології НАПН України виконані також на затребувану в умовах воєнного часу проблематику. Суголосно для проблем охорони психічного здоров᾽я прозвучали виступи: Чеботарьової Олени Валентинівни «Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану в країні», Мякушко Оксани Іванівни «Ізо-терапевтичні технології гармонізації психоемоційного стану постраждалим дітям з порушенням інтелектуального розвитку», Орлова Олега Вікторовича «Потенціал застосування методів комбінованої психофармакотерапії в контексті післявоєнного відновлення», Рібцун Юлії Валентинівни «Травматизація в умовах війни. Особливості психологічної допомоги особам з афатичними порушеннями» Балинської Марини В’ячеславівни «Комунікативні бар`єри підлітків з тяжкими порушеннями мовлення з різним рівнем тривожності в умовах кризових ситуацій: постановка проблеми дослідження».

Цікавим був формат відео доповідей, учасників, які не змогли долучитися онлайн: Бужинецької Ксенії Борисівни «Особливості динамічного компоненту навчальної мотивації старших дошкільників із порушеннями когнітивного розвитку», Вовченко Ольги Анатоліївни «Невротизація дитячого та дорослого населення з особливими освітніми потребами за умов війни», Душки Алли Луківни «Психологічна допомога батькам дітей з РАС».

Працівники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України переконані, що даний захід був цікавий не тільки для науковців, а й стане методичною знахідкою для практиків спеціальних та інклюзивних закладів України.

До нових зустрічей в рамках методологічних студій НАПН України та на інших заходах з подібною і затребуваною на часі тематикою!