НА ДОПОМОГУ ПРАКТИКАМ!

Наприкінці минулого року (28 грудня), з метою удосконалення системи надання допомоги дітям з порушеннями мовленнєвого розвитку, в онлайн-форматі відбувся науково-практичний семінар «Навчання та підтримка дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку: поради фахівцям», зорганізований відділом логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

У семінарі взяли участь учителі-логопеди, вчителі молодших класів, вчителі-предметники, практичні психологи закладів загальної середньої освіти для дітей з тяжкими порушеннями мовлення.

Виступи учасників заходу було присвячено важливим аспектам організації допомоги дітям з порушеннями мовленнєвого розвитку як в умовах закладу освіти для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, так і в умовах розмаїтого учнівського колективу інклюзивного закладу освіти. Найактуальнішими серед них виявилися питання координації професійних зусиль, що передбачають наявність певної наступності у наданні спеціальних послуг, а також взаємозв’язок фахівців логопедичної, медичної, психологічної служб і педагогів навчальних закладів, від якості організації співробітництва яких залежить ефективність супроводу дітей з порушеннями мовлення та стан їхнього мовленнєвого розвитку.

У процесі роботи було розкрито особливості організації логопедичної підтримки дітей в різних умовах навчання, що знайшло відображення у доповідях наукових співробітників відділу:

  • Еляни Данілавічютє, завідувач відділу, канд. пед. наук, ст. наук. співроб. – «Підтримка дитини з дизартрією в освітньому середовищі: поради фахівцям»;

  • Людмили Трофименко, канд. пед. наук, ст. наук. співроб. – «Навчання і підтримка дітей з алалією: поради фахівцям»;

  • Юлії Рібцун, канд. пед. наук, ст. наук. співроб. – «Мультидисциплінарний підхід до подолання заїкання в умовах Нової української школи»;

  • Валентини Ільяної, канд. пед. наук, ст. наук. співроб. – «Навчання і підтримка дітей з дислексією: поради фахівцям»;

  • Зоряни Мартинюк, канд. пед. наук, ст. наук. співроб. – «Дитина з особливими мовленнєвими потребами в освітньому середовищі»;

  • Галини Грибань, наук. співроб. – «Навчання та підтримка дітей з дислалією: поради фахівцям»; «Алгоритм пошуку ресурсів в електронній бібліотеці НАПН України: поради фахівцям».

На семінарі було представлено досвід роботи різних закладів освіти, а також окреслено труднощі, пов’язані з організацією логопедичного, психологічного та педагогічного супроводів. Учасниками семінару було особливо підкреслено гостру потребу забезпечення спільності зусиль фахівців різного профілю в процесі вирішення питань компенсації порушень мовленнєвого розвитку як на рівні здійснення наукових пошуків, так і на практиці.

Щиро дякуємо дирекції та членам педагогічного колективу КЗ КОР «Васильківська спеціальна ЗОШ І-ІІ ступенів» Київської області (директор Куравська Л. С., заст. директора з навчальної роботи Ліпінська Т. В.) та КЗ «Лисогірська спеціальна школа» Первомайського району Миколаївської обласної ради (директор Івашко В. Д., заст. директора з навчально-виховної роботи Івашко О. А.) за багаторічну співпрацю.

Наближаємо Перемогу разом! Дякуємо ЗСУ.