Прохоренко Л.І. Психологія когнітивних порушень у дітей: монографія. Бориспіль : ФОП «Вигнан О.С.», 2023. 130 с.
ISBN 978-617-7979-11-0
Монографія «Психологія когнітивних порушень у дітей» присвячена вивченню психологічних аспектів когнітивних порушень у дітей, їхнім причинам, наслідкам та методам діагностики та корекції.
У монографії сформульовано психолого-педагогічне визначення «порушення когнітивного розвитку», стан який охоплює усю психічну сферу дитини й проявляється у особливостях розвитку когнітивних процесів, вадах мовлення, незрілості складних форм поведінки, хибах у цілеспрямованій діяльності на тлі надмірної виснажуваності, порушеннях працездатності, енцефалопатичних розладах тощо.
Описано типологію когнітивних порушень, до яких віднесено: відносну сформованість психічних процесів, зі зниженою пізнавальною активністю; нерівномірні прояви пізнавальної активності і продуктивності; виразні прояви порушення інтелектуальної продуктивності, зі сформованою пізнавальною активністю; низький рівень інтелектуальної продуктивності та пізнавальної активності. Разом з цим, в основу психолого-педагогічної типології покладено психолого-педагогічний аспект – несформованість навчально-пізнавальної діяльності, що має різну структуру залежно від порушень інтелектуальних, мотиваційних та регулятивних компонентів.
Рекомендовано для використання в практичній діяльності психологів, вчителів, лікарів та інших спеціалістів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами.