Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів

Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів / авт.: О.В. Чеботарьова, Г.О. Блеч, І.В. Гладченко, І.В. Бобренко, С.В. Трикоз, О.І. Мякушко, І.В. Сухіна та ін.: За наук. ред. О.В. Чеботарьової. Київ, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2023. 600 с.  Рішенням експертної комісії зі спеціальної педагогіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі» (протокол №1 від 7.02.2024 р.)

Внаслідок військових подій в Україні більшість дітей, в тому числі і з особливими освітніми потребами, отримали травматичний досвід, потребують постійного психолого-педагогічного супроводу та підтримки педагогів; психотерапевтичного впливу та корекції розвитку. Під час війни заклади дошкільної та загальної середньої освіти стали важливими осередками для надання психолого-педагогічного супроводу, гуманітарної допомоги, корекційно-реабілітаційних послуг дітям певних регіонів та дітям, які зі своїми родинами вимушено переїхали із зони бойових дій. Корекція психоемоційного і фізичного стану дітей з особливими освітніми потребами є важливою складовою допомоги та підтримки в умовах кризових викликів. При проведенні корекційної роботи з поліпшення стану дітей з порушеннями інтелектуального розвитку у випадку реакції на стрес та критичну ситуацію серед адаптивних заходів важливе місце займає застосування спеціальних технологій психолого-педагогічного супроводу, серед яких: технології розвитку сенсорно-пізнавальної, ігрової, психоемоційної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, фізичної діяльності та ін. Вони базуються на компетентнісному та особистісно-орієнтованому підходах до дітей, врахуванні їхніх індивідуальних особливостей та освітніх потреб. На допомогу педагогам та психологам, які докладають багато зусиль для того, щоб діти дошкільного, так і шкільного віку розвивалися та завжди відчували підтримку команди фахівців, своїх вихователів, педагогів, родини, відділом освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України спільно з практичними працівниками НРЦ Святого Миколая КЗ ЛОР, Центру раннього розвитку «Даун Синдром» м. Києва, дошкільного відділення Спеціальної школи «ШАНС» м. Дніпра, ДНЗ № 569 м. Києва розроблено представлений навчально-методичний посібник, в якому висвітлено широкий спектр технологій психолого-педагогічного супроводу, начальні матеріали, сучасні практики дистанційного навчання, які стануть у нагоді фахівцям, батькам дітей з особливими освітніми потребами в умовах сьогодення.

 

 

Завантажити