Програма розвитку дітей раннього та дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями

Програма розвитку дітей раннього та дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями / О.В. Чеботарьова, Г.О. Блеч, І.В. Гладченко, І.В. Бобренко, С.В. Трикоз, О.І. Мякушко, І.В. Сухіна, Н.С. Бабій, Н.П. Цимбалюк, І.Д. Лукачук та ін.: За наук. ред. О.В. Чеботарьової, І.В. Гладченко. К., ІСПП імені Миколи Ярмченка НАПН України, 2023. 438 с. Рекомендовано Вченою радою Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України від 18.05.2023 (протокол №3). Рішенням експертної комісії зі спеціальної педагогіки Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі» (протокол №1 від 7.02.2024 р.)

Програму розвитку дітей раннього та дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями розроблено відповідно Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку, нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, сучасних досягнень у сфері спеціальної педагогіки та психології, вітчизняних та світових тенденцій раннього розвитку та підтримки дітей з особливими освітніми потребами. Програму представлено за сьома освітніми напрямами, структуровано за уніфікованою для усіх вікових періодів життя рамкою-схемою, що охоплює такі елементи: пояснювальну записку, що містить вікові можливості дітей, «Зміст навчання та виховання», «Освітні завдання», «Показники життєвих компетенцій дитини». У Програмі відображено сучасний зміст освіти дитини з порушеннями інтелектуального розвитку від народження до семи років та розкрито актуальні питання організаційно-методичного забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості, створення в умовах закладу дошкільної освіти розвивального життєвого простору, який передбачає розвиток ігрової, пізнавальної, мовленнєвої, предметно-практичної, музично-ритмічної, соціально-побутової діяльності, реалізацію сенсорного, трудового, патріотичного виховання дітей. Програму адресовано фахівцям спеціальних закладів дошкільної освіти та закладів з інклюзивним навчанням, інклюзивно-ресурсних центрів, викладачам та студентам закладів вищої освіти; батькам дітей з особливими освітніми потребами, всім зацікавленим проблемами сучасної спеціальної педагогіки та психології.

 

Завантажити