Новий формат освітнього середовища: діти з порушеннями слуху у дошкіллі: навчально-методичний посібник

Литовченко С. В., Жук В. В., Литвинова В. В. Новий формат освітнього середовища: діти з порушеннями слуху у дошкіллі: навч.-метод. посіб. Київ: ФОП Симоненко О.І. 2019. 279 с.

Дошкільна освіта в Україні, як і у багатьох країнах Європи, сьогодні визнана приоритетною сферою в системі освіти. Зокрема, особливої уваги потребують питання дошкільної освіти дітей з особливими потребами, що детерміновано: визначенням дошкільної освіти як невід’ємної частини загальної системи, яка має формувати базис майбутньої особистості, сприяти саморозвитку та самореалізації дитини; сучасними підходами до організації роботи з дітьми з особливими потребами, що передбачає максимально раннє (з перших місяців життя) виявлення особливостей психофізичного розвитку та максимальне скорочення часового проміжку між моментом встановлення порушення та початком комплексної медико-психолого-педагогічної допомоги; актуалізацією проблеми підготовки до навчання у школі дітей цієї категорії у зв’язку з переходом початкової ланки на новий зміст освіти. У навчально-методичному посібнику окреслено як ефективно реалізувати означені підходи в спеціальних та інклюзивних умовах навчання; які технології, методи, методики, форми роботи, вправи та за яких умов забезпечують якісну дошкільну освіту дітям з порушеннями слуху, а також представлено орієнтовний зміст дошкільної підготовки за основними напрямами. Посібник адресовано педагогам закладів дошкільної освіти зі спеціальною та інклюзивною формами навчання; навчально-реабілітаційних та інклюзивно-ресурсних центрів; центрів раннього втручання; студентів педагогічних спеціальностей.

Завантажити