У жовтні 2017 року співробітники лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Володимир Миколайович Шевченко та Валентина Володимирівна Жук, взяли участь у роботі курсів підвищення кваліфікації учителів – сурдопедагогів.
Курси, організовані Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти, проводилися на базі Ужгородської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Закарпатської обласної ради.
Прочитано лекційні курси на актуальні теми. Зокрема, обговорювалися питання: сучасні світові тенденції надання допомоги дітям з порушеннями слуху та їхнім родинам; практичне втілення нової освітньої політики України у навчанні дітей з порушеннями слуху; механізми реалізації індивідуального підходу та ін. Розглянуто різні варіанти систем супроводу дітей з порушеннями слуху, охарактеризовано їх структурно-змістові особливості на прикладах з вітчизняного та світового досвіду.
Педагоги виявили зацікавленість щодо широкого кола проблем. Серед них: методичне та дидактичне забезпечення різних ланок освіти дітей з порушеннями слуху; роль та місце вчителів спеціальних шкіл у реалізації моделі інклюзивного навчання; законодавче підґрунтя реформування освіти; сучасна термінологія та її використання у спеціальній школі тощо.
Висловлюємо щиру подяку методисту кабінету дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Гаяш Оксані Володимирівні, мудрому керівникові, директору Ужгородської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Закарпатської обласної ради, Бушко Наталії Іванівні, професійному, натхненному, творчому педагогічному колективу закладу за прекрасну організацію роботи курсів та цікаве професійне спілкування.