Нещодавно, 8 серпня, в Інституті спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України відбулося засідання двох разових спеціалізованих вчених рад із захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії.
До складу разової ради, на якій захищала свою дисертаційну роботу «Формування ґендерної вихованості учнів з порушеннями інтелектуального розвитку середнього шкільного віку» (наук. керівник ‒ Віктор Гладуш, докт. пед. наук, проф., професор кафедри педагогіки та корекційної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка) ст. викладач кафедри педагогіки та спеціальної освіти Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара Анастасія Криворотько, увійшли:
-
В’ячеслав Засенко, докт. пед. наук, проф., дійсн. член (академік) НАПН України, радник директора Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (голова);
-
Оксана Кікінежді, докт. психол. наук, проф., професор кафедри психології Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка (опонент);
-
Вадим Левицький, канд. пед. наук, доц., доцент кафедри логопедії і спеціальних методик Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (опонент);
-
Олена Чеботарьова, докт. пед. наук, ст. наук. співроб., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (рецензент);
-
Ольга Бабяк, канд. психол. наук, ст. дослідник, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (рецензент).
Офіційні опоненти і рецензенти, висловивши окремі зауваження і побажання, високо оцінили дисертаційне дослідження здобувачки, фаховість її виступу і відповідей на запитання.
За результатами голосування Анастасії Криворотько було одноголосно присуджено науковий ступінь доктора філософії в галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальністю «016 Спеціальна освіта».
На засіданні іншої разової ради було успішно захищено дисертаційне дослідження директора Білоцерківської спеціальної школи №19 Валентини Іщук «Формування професійної компетентності керівника спеціального закладу загальної середньої освіти» (наук. керівник ‒ Олена Чеботарьова, докт. пед. наук, ст. наук. співроб., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України).
У роботі ради взяли участь:
-
В’ячеслав Засенко, докт. пед. наук, проф., дійсн. член (академік) НАПН України, радник директора Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (голова);
-
Микола Супрун, докт. пед. наук, проф., професор кафедри спеціальної освіти Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського (опонент);
-
Віктор Гладуш, докт. пед. наук, проф., професор кафедри педагогіки та корекційної освіти Житомирського державного університету імені Івана Франка (опонент);
-
Світлана Кульбіда, докт. пед. наук, проф., завідувач відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (рецензент);
-
Наталія Ярмола, канд. пед. наук, ст. дослідник, заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (рецензент).
Високо оцінивши цю роботу, її теоретичну значущість і практичну затребуваність, а також фаховий рівень здобувачки, члени ради також одноголосно ухвалили рішення щодо присудження Валентині Іщук наукового ступеня доктора філософії в галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальністю «016 Спеціальна освіта».
Тож, вітаємо нових докторів філософії з успішним захистом дисертаційних досліджень і зичимо подальших творчих успіхів!
Відрадним є те, що керівництво, наукова частина й відділ аспірантури і докторантури Інституту, попри непрості часи нашого буття, високо тримають планку і приділяють значну увагу питанням підготовки фахівців найвищого ґатунку ‒ докторів філософії і докторів наук, що є вагомим внеском у розвиток галузі освіти осіб з особливими потребами.