Саме цю проблематику було представлено на щорічній Міжнародній виставці освіти, яка відбулася 23-25 жовтня в м. Києві.
Традиційно у роботі виставки взяли участь співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Цьогоріч, окрім представлення нових видань, інноваційних технологій навчання, виховання і супроводу осіб з особливими освітніми потребами, науковцями Інституту було організовано і проведено науково-методичний семінар «Сучасний зміст навчання дітей з особливими освітніми потребами: програмно-методичне забезпечення».
Проблематика доповідей охопила широкий спектр інформації:
-
«Особливості змісту навчання учнів з особливими освітніми потребами в контексті Державного стандарту базової середньої освіти» (Олена Чеботарьова, докт. пед. наук, проф., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
-
«Оновлення програмно-методичного забезпечення (Н 90, Н 91) спеціальних закладів освіти: здобутки і проблеми» (Світлана Кульбіда, докт. пед. наук, проф., завідувач відділу української жестової мови; Світлана Литовченко, докт. пед. наук, ст. наук. співроб., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями сенсорного розвитку);
-
«Особливості програми «Корекція мовлення» (2024) для осіб з тяжкими порушеннями мовлення 1-4 класів» (Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., завідувач відділу логопедії);
-
«Граматична компетенція як ключовий аспект мовленнєвого розвитку учнів з особливими освітніми потребами» (Людмила Трофименко, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу логопедії);
-
«Сучасний зміст навчання дітей з особливими мовленнєвими потребами: програмне забезпечення (фонетичний компонент)» (Зоряна Мартинюк, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу логопедії);
-
«Корекція темпо-ритмічної та ритміко-інтонаційної сторін мовлення» (Ольга Аркадьєва, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу логопедії);
-
«Наукове підґрунтя створення корекційно-розвиткової програми для роботи з дошкільниками з ООП» (Юлія Рібцун, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу логопедії);
-
«Сучасний зміст навчання дітей з особливими мовленнєвими потребами: визначення та подолання труднощів засвоєння лексики» (Галина Грибань, науковий співробітник відділу логопедії).
Активну участь у роботі семінару взяв широкий загал вчителів, асистентів вчителів, вихователів, логопедів, корекційних педагогів спеціальних та інклюзивних різнорівневих закладів освіти, що представляв різні регіони Дніпропетровської, Донецької, Миколаївської, Харківської, Полтавської та ін. областей України.
Висловлюємо щиру вдячність всім організаторам і учасникам виставки, яка є дієвим засобом ознайомлення і популяризації найновіших розробок у галузі освіти.