Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-10 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

Шепічак О.О., Блеч Г.О., Чеботарьова О.В. Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-10 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Київ: Інститут спеціальної педагогіки імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2024. 111 с.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки №1377 від 25.09.2024 р.)

Модельна навчальна програма з української мови для 5-10 класів базової середньої освіти спрямована на формування комунікативної, лінгвістичної, соціокультурної компетентності, розвитку особистості учнів та підготовки до успішної освітньої і соціально-комунікативної діяльності. У програмі підкреслено важливість реалізації основної мети – формування в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку основних ключових компетентностей, серед яких: вільне володіння державною мовою, достатній рівень спілкування в різних життєвих ситуаціях, виховання національно свідомої, духовно багатої мовної особистості, яка буде володіти необхідною системою лінгвістичних знань, умінь та навичок, які зможе практично застосовувати у подальшому самостійному дорослому житті.

Програма також підкреслює важливість засвоєння системи знань, розвитку мовлення, мислення, навичок комунікації та взаємодії, а також корекції пізнавальної діяльності. Основними принципи включають особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний та комунікативний підходи. Особлива увага приділяється адаптації навчання для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, забезпечуючи індивідуальний підхід і спеціальне педагогічне керівництво. Навчання базується на корекційно-розвивальній спрямованості, диференційованому підході. Програма акцентує на важливості постійного повторення і закріплення лінгвістичних знань для ефективного засвоєння навчального матеріалу.

Завантажити