Агеєнко О.М., Дорошенко О.М., Шевченко Н.П., Чеботарьова О.В., Радченко О.Б. Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кухарська справа. 5-11 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Київ: Інститут спеціальної педагогіки імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2024. 106 с.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки №1377 від 25.09.2024 р.)
Модельна навчальна програма з трудового навчання для 5-10 класів базової середньої освіти спрямована на формування професійно-трудової компетентності, розвитку особистості учнів та підготовки до успішної професійно-трудової діяльності. Метою модельної Програми є: створення умов для максимального розвитку і реалізації потенційних можливостей дітей з особливими освітніми потребами; розвиток мислення та творчих здібностей, формування трудових умінь і навичок; формування інтересу до певної професії і створення сприятливих умов для професійного самовизначення учнів; розвиток пізнавальних процесів, дрібної та загальної моторики.
Програма також підкреслює важливість засвоєння системи професійно-трудових знань, умінь та навичок, розвитку мислення, навичок комунікації та взаємодії, а також корекції пізнавальної діяльності. Основними принципи включають особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний та комунікативний підходи. Особлива увага приділяється соціально-трудовій адаптації для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, забезпечуючи індивідуальний підхід і спеціальне педагогічне керівництво. Навчання базується на корекційно-розвивальній спрямованості, диференційованому підході. Програма акцентує на важливості постійного повторення і закріплення практичних знань для ефективного засвоєння навчального матеріалу.