Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кухарська справа. 5-11 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку

Агеєнко О.М., Дорошенко О.М., Шевченко Н.П., Чеботарьова О.В., Радченко О.Б. Модельна навчальна програма «Технології трудового навчання: кухарська справа. 5-11 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Київ: Інститут спеціальної педагогіки імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2024. 106 с.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки №1377 від 25.09.2024 р.)

Модельна навчальна програма з трудового навчання для 5-10 класів базової середньої освіти спрямована на формування професійно-трудової компетентності, розвитку особистості учнів та підготовки до успішної професійно-трудової діяльності. Метою модельної Програми є: створення умов для максимального розвитку і реалізації потенційних можливостей дітей з особливими освітніми потребами; розвиток мислення та творчих здібностей, формування трудових умінь і навичок; формування інтересу до певної професії і створення сприятливих умов для професійного самовизначення учнів; розвиток пізнавальних процесів, дрібної та загальної моторики.

Програма також підкреслює важливість засвоєння системи професійно-трудових знань, умінь та навичок, розвитку мислення, навичок комунікації та взаємодії, а також корекції пізнавальної діяльності. Основними принципи включають особистісно-орієнтований, діяльнісний, компетентнісний та комунікативний підходи. Особлива увага приділяється соціально-трудовій адаптації для учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, забезпечуючи індивідуальний підхід і спеціальне педагогічне керівництво. Навчання базується на корекційно-розвивальній спрямованості, диференційованому підході. Програма акцентує на важливості постійного повторення і закріплення практичних знань для ефективного засвоєння навчального матеріалу.

Завантажити