Мякушко О.І., Кожановська О.М. Модельна навчальна програма «Здоров’я, безпека та добробут. 7-10 класи» для спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку та закладів загальної середньої освіти зі спеціальними класами для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку. Київ: Інститут спеціальної педагогіки імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2024. 162 с.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки №1377 від 25.09.2024 р.)
У вступі до програми описані базові ідеї навчального курсу (холістична модель здоров’я, модель психічного здоров’я дітей та молодих людей М. Ферлонга, розуміння добробуту як якості життя), мета і завдання курсу, шляхи реалізації модельної програми, структура її змісту і узагальнені результати вивчення курсу.
Враховуючи сучасне розуміння особливостей розвитку дітей з порушеннями інтелекту та наявні обмеження в їх адаптивній поведінці, у програмі приділено спеціальну увагу навчанню дітей правилам поведінки у суспільстві та найближчому соціумі, оволодінню стратегіям заспокоєння й опанування емоціями, правилам комунікації і спільної взаємодії, а також формуванню ціннісних позицій, поглядів, переконань, мотивів опанування різних видів діяльності.
Зміст курсу структуровано за наскрізними для всього періоду вивчення здоров’язбережувальної освітньої галузі змістовими лініями, які задають орієнтовну послідовність вивчення конкретних 23 тем. Для зручності організації педагогом навчально-пізнавальної діяльності учнів, в табличному вигляді для кожної теми поданий: пропонований зміст і базові знання курсу; види навчальної діяльності учнів; очікувані результати навчання; спрямованість корекційно-розвивальної роботи.