ЗА ЯКІСНУ ОСВІТУ БЕЗ БАР’ЄРІВ!

1 липня 2025 року було підписано Меморандум про співпрацю між Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та ТОВ «Інноваційні освітні стратегії». Підписантами вказаного документа стали Леся Прохоренко, докт. психол. наук, проф., чл.-кор. НАПН України, директор Інституту, і Тетяна Наумчук, директор ТОВ «ІОС».

Метою цього партнерства є об’єднання зусиль науковців, практиків та освітніх менеджерів задля розвитку спеціальної та інклюзивної освіти в Україні, створення сучасного навчально-методичного забезпечення та впровадження інновацій у систему підготовки дітей з особливими освітніми потребами.

Основні напрями співпраці передбачають:

  • проведення спільних науково-практичних семінарів, конференцій, круглих столів з актуальних питань спеціальної освіти, психології, інклюзії, раннього втручання;

  • розроблення та апробацію навчально-методичних матеріалів для педагогів, асистентів, батьків, зокрема навчальних програм і посібників для дошкільної ланки освіти дітей з ООП;

  • участь у спільних дослідницьких проєктах, спрямованих на наукове супроводження освітніх інновацій;

  • експертно-консультативну підтримку розроблення цифрових освітніх продуктів, адаптованих до потреб дітей різних нозологій;

  • поширення кращих практик і досвіду в сфері спеціальної освіти через спільні публікації, вебінари та освітні ресурси.

У межах підписаного Меморандуму було узгоджено проведення у серпні 2025 року Всеукраїнського освітнього форуму, присвяченого актуальним питанням навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами.

Під час форуму планується обговорення стратегій освітньої інклюзії, сучасних підходів до психолого-педагогічного супроводу, розвитку дошкільної освіти для дітей з ООП, підготовки фахівців і ролі батьків у підтримці дітей.

Окрім цього, сторони досягли домовленості про видання серії практичних посібників, серед яких:

  • порадники для батьків щодо розвитку, підтримки та взаємодії з дітьми, які мають різні особливі освітні потреби (порушення мовлення, інтелекту, сенсорні порушення тощо);

  • методичні матеріали для педагогів, які працюють у закладах дошкільної та загальної середньої освіти з дітьми з ООП, спрямовані на адаптацію програм, створення розвивального освітнього середовища, комунікацію та індивідуалізацію навчання.

Це партнерство відкриває нові перспективи для системної модернізації спеціальної освіти в Україні, а також сприятиме поглибленню діалогу між наукою, практикою та бізнесом у сфері освітніх інновацій.