
1 липня 2025 року було підписано Меморандум про співпрацю між Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та ТОВ «Інноваційні освітні стратегії». Підписантами вказаного документа стали Леся Прохоренко, докт. психол. наук, проф., чл.-кор. НАПН України, директор Інституту, і Тетяна Наумчук, директор ТОВ «ІОС».

Метою цього партнерства є об’єднання зусиль науковців, практиків та освітніх менеджерів задля розвитку спеціальної та інклюзивної освіти в Україні, створення сучасного навчально-методичного забезпечення та впровадження інновацій у систему підготовки дітей з особливими освітніми потребами.
Основні напрями співпраці передбачають:
-
проведення спільних науково-практичних семінарів, конференцій, круглих столів з актуальних питань спеціальної освіти, психології, інклюзії, раннього втручання;
-
розроблення та апробацію навчально-методичних матеріалів для педагогів, асистентів, батьків, зокрема навчальних програм і посібників для дошкільної ланки освіти дітей з ООП;
-
участь у спільних дослідницьких проєктах, спрямованих на наукове супроводження освітніх інновацій;
-
експертно-консультативну підтримку розроблення цифрових освітніх продуктів, адаптованих до потреб дітей різних нозологій;
-
поширення кращих практик і досвіду в сфері спеціальної освіти через спільні публікації, вебінари та освітні ресурси.
У межах підписаного Меморандуму було узгоджено проведення у серпні 2025 року Всеукраїнського освітнього форуму, присвяченого актуальним питанням навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами.
Під час форуму планується обговорення стратегій освітньої інклюзії, сучасних підходів до психолого-педагогічного супроводу, розвитку дошкільної освіти для дітей з ООП, підготовки фахівців і ролі батьків у підтримці дітей.
Окрім цього, сторони досягли домовленості про видання серії практичних посібників, серед яких:
-
порадники для батьків щодо розвитку, підтримки та взаємодії з дітьми, які мають різні особливі освітні потреби (порушення мовлення, інтелекту, сенсорні порушення тощо);
-
методичні матеріали для педагогів, які працюють у закладах дошкільної та загальної середньої освіти з дітьми з ООП, спрямовані на адаптацію програм, створення розвивального освітнього середовища, комунікацію та індивідуалізацію навчання.
Це партнерство відкриває нові перспективи для системної модернізації спеціальної освіти в Україні, а також сприятиме поглибленню діалогу між наукою, практикою та бізнесом у сфері освітніх інновацій.
