Чеботарьова О. В. Методичні основи корекційного навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: технології: практ. посіб. Київ: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2025. 186 с.
ISBN 978-617-8531-80-5
Рекомендовано Вченою радою Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (протокол № 8 від 26.06.2025 р.)
У практичному посібнику висвітлено теоретичні та практичні засади професійно-трудової підготовки учнів з порушеннями інтелектуального розвитку в процесі спеціально організованого корекційно-розвивального навчання, розкрито питання змісту та методики викладання навчального предмету «Технології» учням 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку у спеціальних закладах загальної середньої освіти та закладах загальної середньої освіти зі спеціальними класами. Розглянуто завдання, принципи, форми, методи і засоби реалізації змісту технологічної освіти учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, даються відповіді на актуальні питання щодо варіативності змісту предмета «Технології» у Новій українській школі та специфіки практико-орієнтованого викладання.
Висвітлено корекційно-розвивальний потенціал технологічної освіти, зокрема вплив на розвиток мислення, мовлення, пам’яті, уваги, сенсомоторних та координаційних умінь, набуття життєво необхідних навичок та компетентностей учнів. Посібник містить практичні рекомендації, календарно-тематичне планування, зразки уроків, творчих проєктів, інструкційні картки та цікаві дидактичні матеріали, що сприятимуть ефективній організації навчального процесу з урахуванням особливих освітніх потреб учнів.
Посібник адресовано педагогам, психологам, фахівцям (консультантам) ІРЦ, батькам дітей з ООП, усім зацікавленим користувачам.