Омельченко І. М. Науково-методичні основи психологічного супроводу дошкільників із інтелектуальними труднощами легкого ступеня прояву в умовах кризових ситуацій життя: навчально-методичний посібник; Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Київ: Видавець Цибульська, 2025. 124 с.
ISBN 978-617-8324-61-2
Рекомендовано вченою радою Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (протокол № 8 від 26.06.2025)
У навчально-методичному посібнику представлено теоретичні та методичні основи організації психологічного супроводу дітей з інтелектуальними труднощами легкого ступеня прояву. Центральним акцентом посібника є застосування арт-терапії як провідного засобу психологічного впливу, що забезпечує емоційну стабілізацію, розвиток соціального інтелекту, комунікативної компетентності та адаптаційних можливостей дошкільників у кризових життєвих обставинах.
У посібнику розкрито зміст і специфіку арт-терапевтичних методик у системі психологічного супроводу, подано діагностичний інструментарій для оцінювання рівня соціально-емоційного розвитку дітей з інтелектуальними труднощами легкого ступеня прояву в кризових ситуаціях, описано алгоритми реалізації корекційно-розвивальних арт-терапевтичних програм. Висвітлено аспекти психологічного супроводу батьків та педагогів, які виховують дітей цієї категорії.
Реалізація матеріалів посібника сприятиме підвищенню ефективності психологічного супроводу дошкільників із інтелектуальними труднощами легкого ступеня прояву, подоланню психотравми, гармонізації ментального здоров’я та розвитку здатності до адаптації.
Посібник адресовано практичним психологам, вихователям, учителям-дефектологам спеціальних та інклюзивних закладів дошкільної освіти, фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів, викладачам і студентам закладів вищої освіти спеціальностей С4 Психологія та А6 Спеціальна освіта, а також науковцям і практикам, які досліджують проблеми розвитку, діагностики та психологічного супроводу дітей із інтелектуальними труднощами легкого ступеня прояву.