Методичні основи корекційного навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: українська мова: практичний посібник

Блеч Г. О., Шепічак О. О. Методичні основи корекційного навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: українська мова: практ. посіб. Київ: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2025. 107 с.

ISBN 78-617-8531-76-8

Рекомендовано Вченою радою Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (протокол № 8 від 26.06.2025 р.)

Практичний посібник «Методичні основи корекційного навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: українська мова», присвячений особливостям навчання української мови учнів із порушеннями інтелектуального розвитку. Основна мета навчального предмета «Українська мова» – формування в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку основних ключових компетентностей, серед яких: вільне володіння державною мовою, достатній рівень спілкування в різних життєвих ситуаціях, виховання національно свідомої, духовно багатої мовної особистості, яка буде володіти необхідною системою лінгвістичних знань, умінь та навичок, які зможе практично застосовувати у подальшому самостійному дорослому житті.

Навчання української мови для учнів старших класів з інтелектуальними порушеннями має не лише освітню, а й корекційно-розвивальну мету, яка спрямована на розвиток комунікативних навичок, покращення мовленнєвої діяльності, корекцію пізнавальної діяльності, формування соціально значущих навичок спілкування. У посібнику розглянуто теоретичні засади корекційного навчання, сучасні педагогічні підходи до формування мовленнєвої компетенції, ефективні методи та прийоми для реалізації корекційно-розвивальних завдань навчального предмета. Матеріали посібника спрямовані на розвиток мовленнєвих, когнітивних і комунікативних навичок учнів, їхню соціальну адаптацію та інтеграцію в суспільство. Також автори у посібнику розглядають розробки уроків, практичні вправи та рекомендації .

Посібник стане у нагоді вчителям, корекційним педагогам, логопедам і всім, хто працює з дітьми з особливими освітніми потребами.

Завантажити