Аркадьєва О. О. Подолання труднощів читання: навч. посіб. – Київ: Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2025. – 108 с.
ISBN 978-617-8531-54-6
Друкується за рішенням Вченої ради Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України (протокол № 8 від 26. 06. 2025 р.).
Навчальний посібник призначений для подолання труднощів читання у дітей молодшого шкільного віку з позицій психолінгвосинергетичного підходу до їхнього подолання, що дає змогу урахувати індивідуальні особливості розвитку, механізми їхнього виникнення та обрати відповідну систему вправ, реагуючи на потреби школяра. Зміст посібника складається з завдань, які сприяють подоланню труднощів читання та удосконаленню читацької компетентності молодшого школяра, забезпечуючи підтримку належного рівня мотивації учнів у процесі долання бар’єрів, що можуть бути спричинені особливостями розвитку і потребувати ергономічних моделей підтримки. У посібнику представлено лаконічні коментарі для взаємодії дітей з дорослими (фахівцями, батьками), що дають змогу правильно організувати роботу з матеріалами посібника. Посібник призначено для молодших школярів з труднощами опанування навички читання, вчителів-логопедів спеціальних загальноосвітніх шкіл, вчителів-логопедів логопедичних пунктів системи освіти, вчителів-логопедів та інших фахівців інклюзивних закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів, педагогічних працівників, студентів і викладачів закладів вищої освіти, батьків.