ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ДІТЕЙ З ООП ТА ЇХНІХ БАТЬКІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Відповідно до плану заходів Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, затвердженому НАПН України, 3 грудня 2025 року в онлайн-форматі відбувся тренінг на тему «Психолого-педагогічна підтримка дітей з ООП та їхніх батьків в сучасних умовах».

Захід, організований відділом освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спільно з Криворізькою спеціальною школою «Перлина» Дніпропетровської обласної ради, приурочено до Міжнародного дня людей з інвалідністю.

До семінару долучилося понад 50 учасників, серед них: науковці, педагоги, фахівці ІРЦ, працівники спеціальних закладів загальної середньої освіти та закладів з інклюзивним навчанням, батьки дітей з особливими освітніми потребами.

Модераторами заходу були старші наукові співробітники відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту: Оксана Мякушко, канд. психол. наук, ст. наук. співроб. і Ірина Сухіна, канд. психол. наук, ст. наук. співроб.

Відкрила тренінг та передала вітання від Лесі Прохоренко, директора Інституту, докт. психол. наук, проф., чл.-кор. НАПН України, Олена Чеботарьова, докт. пед. наук, проф., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, яка наголосила на важливості реалізації фахівцями психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків, представила напрацювання відділу.

Також з вітальним словом виступила Ольга Ільчук, директор комунального закладу освіти «Криворізька спеціальна школа «Перлина» Дніпропетровської обласної ради, яка окреслила шляхи подальшої співпраці науковців та практиків, консолідації зусиль щодо підтримки осіб з ООП та осіб з інвалідністю в умовах воєнного стану.

Право виступити першими було надано гостям заходу, представникам Комунального закладу освіти «Криворізька спеціальна школа «Перлина» Дніпропетровської обласної ради»: Надії Пасічник та Наталії Угольковій.

Надія Пасічник, спеціаліст першої категорії, вчитель української мови та літератури розкрила проблематику взаємодії педагогів і батьків дітей з ООП в умовах дистанційного навчання.

Наталія Уголькова, спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель», вчитель-дефектолог наголосила на важливості партнерства родини та школи як ключового чинника психолого-педагогічної підтримки родин з дітьми з ООП.

Ірина Сухіна, канд. психол. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту, презентувала практичний посібник «Методичні основи психологічного супроводу батьків дітей з ООП: формування резильєнтності». Автор розкрила феноменологію резильєнтності, чинники, необхідні для її формування, навела різноманітні практичні вправи.

Оксана Мякушко, канд. психол. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту, представила практичний посібник «Методичні основи корекційного навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: здоров’я, безпека та добробут». Спікер акцентувала увагу на особливостях формування здорового способу життя в учнів з інтелектуальними порушеннями, запропонувала методичні поради та вправи щодо поліпшення психоемоційного стану дітей з ООП.

До обговорення тематики тренінгу долучилися співробітники відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту: Ірина Гладченко, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник; Ганна Блеч, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник; Сніжана Трикоз, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник; Інна Бобренко, науковий співробітник, та гості заходу: Ольга Павлюченко, директор спеціальної школи №26, м. Києва; Лариса Остапенко, директор НРЦ №17, м. Києва, фахівці ІРЦ м. Києва.

Щиро дякуємо всім за співпрацю, активність та фаховість!

Бажаємо здоров’я і миру!

До подальших зустрічей у колі однодумців: науковців і практиків!