Віднедавна стало доброю традицією співпраця з Інституту Спеціальної педагогіки НАПН України та Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Міністерства освіти і науки України у напрямі освітньої діяльності. Зокрема, науковці інституту у особі Коваль Л.В., кандидата педагогічних наук, завідувача відділу інклюзивного навчання протягом січня-лютого (19.01 та 20.02) 2018 року долучилися до проведення курсів підвищення кваліфікації методистів та керівників гуртків закладів позашкільної освіти з теми «Створення інклюзивного освітнього середовища в закладах позашкільної освіти».
У рамках викладання теми було розглянуто проблему формування інклюзивного середовища у закладах позашкільної освіти, як моделі не лише освітнього, а й творчого середовища щодо реалізації творчого потенціалу особистості дитини з особливими освітніми потребами.
До уваги слухачів було представлено модель створення інклюзивного простору у освітньому закладі, її складові, технології викладання та оцінювання діяльності особи з особливими потребами у позашкільній освіті. Також розглянуто різновиди моделей організації освітньо-творчого процесу у позашкільному навчанні через призму проблеми особливих освітніх потреб окремих учасників цього процесу.
На особливу увагу заслуговує дискусія з питання надання асистування дитині з особливими потребами у освітньому та творчому середовищі позашкільної освіти: йдеться про супровід дитини з ООП асистентом дитини під час відвідування такою секцій та гуртків.
Також у рамках дискусії обговорено проблему щодо пропозицій удосконалення нормативно-правового забезпечення позашкільної освіти у напрямі запровадження інклюзивного навчання.