08.05.2018 року на базі МОН України відбулася нарада-семінар з питань удосконалення методичного забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів. Відкрила нараду Алла Анатоліївна Колупаєва, заступник директора Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор. А.А.Колупаєва зазначила, що Інклюзивно-ресурсні центри утворюють з метою забезпечення дітей віком від 2-х до 18-ти років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Задля цього ІРЦ має проводити комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини, надавати психолого-педагогічну допомогу, забезпечувати системне кваліфіковане супроводження. Водночас, Алла Анатолівна відзначила, що до робочої групи з питань з питань удосконалення методичного забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів надійшла велика кількість звернень від учасників освітнього процесу, було проведено значну кількість індивідуальних, групових занять та консультацій як з фахівцями психологічної служби так і з педагогами масових та спеціальних закладів освіти, щодо удосконалення психологічного мікроклімату у закладах ІРЦ, визначення статусу та професійних якостей фахівців.
Марина Вікторівна Ярощук, експерт Благодійного Фонду Порошенка, поінформувала учасників наради про принципи діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та наголосила, що діяльність центру розповсюджується на всіх вихованців як ДНЗ, так і учнів спеціальних та загальноосвітніх шкіл.
На засіданні були висвітлені нагальні питання щодо роботи ІРЦ: сучасні методики оцінювання в роботі ІРЦ; статус та оплата праці фахівців ІРЦ – Макарук О., головний спеціаліст відділу праці та нормативно-інформативного забезпечення департаменту економіки і фінансування МОН України; кваліфікаційні характеристики працівників ІРЦ – Дмитрієва-Заруденко Ю., виконуюча обов’язки начальника відділу інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України; вимоги до етичної діяльності фахівців ІРЦ – Болкун М., головний спеціаліст відділу інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України; вимоги до облаштування приміщень ІРЦ та дидактичного оснащення – Воробей О., завідувач ПМПК Шевченківського р-ну, м. Києва та Ярова Г., консультант ПМПК Шевченківського р-ну, м. Києва; алгоритм зарахування дітей з особливими освітніми потребами у заклади освіти та роль ІРЦ – Самсонова Л., генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти.
Участь в нараді взяли провідні фахівці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України – О.М.Таранченко, провідний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху, доктор педагогічних наук, Л.І.Прохоренко, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, доктор психологічних наук, О.Ф.Федоренко, старший науковий співробітник, відділу освіти дітей з порушеннями слуху, кандидат педагогічних наук. О.М.Таранченко підкреслила, що одним із завдань ІРЦ є комплексна оцінка «особливих» дітей за сучасними міжнародними тестами, розробка рекомендацій щодо програми навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям.
На нараді також виступили керівники обласних центрів практичної психології та соціальної роботи з різних областей України.
Зокрема, під час наради обговорювалися питання про впровадження та виконання основних положень Закону України «Про освіту», забезпечення рівного доступу до здобуття якісних освітніх послуг та створення умов для навчання і розвитку здобувачів освіти з особливими освітніми потребами. Також, йшлося про облаштування інклюзивно-ресурсного центру, який повинен мати приміщення, пристосоване для дітей з особливими освітніми потребами відповідно до вимог законодавства, у тому числі державних санітарних норм і правил та державних будівельних норм.