Заходи IV Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології

IV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології
«ПЕДАГОГ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ:
ТРАЄКТОРІЯ ФАХОВОЇ САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ»

8 листопада 2018 

 

І лінійка заходів

14:00 – 15:20

 

  1. Навчально-методичний практикум “Інклюзивно-ресурсний центр – перша ланка в інклюзивній освітній системі”

Учасникам практикуму будуть презентовані:

  • особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами, їхні сильні сторони та труднощі;
  • типологію потреб дітей з особливими освітніми потребами;
  • етапи комплексного оцінювання розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Спікери: Еляна Данілавічютє, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Оксана Федоренко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/Joi3XaNJGiT47TYg1

 

  1. Майстер-клас «Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти. Батьки як рівноправні члени команди».

На майстер-класі учасники:

  • зрозуміють значення, принципи та основні завдання командного підходу у роботі з учнями з особливими освітніми потребами (ООП);
  • ознайомляться з поняттям «психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами», умовами ефективного його функціонування у закладі освіти з інклюзивним навчанням;
  • ознайомляться зі складом команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної та загальної середньої освіти;
  • знатимуть функції кожного члена команди супроводу  у роботі з учнями з  особливими освітніми потребами;
  • визначать роль батьків як рівноправних членів у роботі команди супроводу.

Спікер: Валентина Маланчій, заступник директора з навчально-виховноїроботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів No 8 м. Хмельницького. Досвід роботи в сфері інклюзивного навчання: 8 років на посаді асистента вчителя інклюзивного класу, 2 роки – вчителя початкових класів з інклюзивним навчанням, 2 роки – заступника директора у закладі освіти, де функціонують 18 інклюзивних класів. Тренер Міжнародного фонду «Відродження».

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/E2GNW7eLmwmduWHU2

 

  1. Майстер-клас «Психологічний супровід у системі інклюзивного навчання в контексті створення безбар’єрного середовища»

Учасникам практикуму будуть презентовані:

  • психологічний супровід інклюзивного навчання в контексті створення безбар’єрного середовища та його основних принципів.
  • особливості психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, засоби адаптації навчального простору, усунення основних бар’єрів, з якими стикається дитина у шкільному середовищі, умови та шляхи їх подолання.
  • принципи універсального дизайну та його розумного пристосування, простір медіатек та ресурсних кімнат у контексті забезпечення психологічного комфорту учнів під час освітнього процесу.

Спікери: Олена Солнцева, Ірина Мельник.

Олена Солнцева, практичний психолог, методист науково-методичної лабораторії  корекційної та інклюзивної освіти, кафедри педагогіки, психології  та корекційної освіти Одеської академії неперервної  освіти Одеської обласної ради, досвід роботи у дошкільному  навчального закладі компенсуючого типу,  у середній загальноосвітній школі з інклюзивною формою навчання.

Брала участь у проекті “Інклюзивний простір. Практичні кроки” за підтримки Благодійного Фонду Порошенка як практичний психолог та асистент вчителя з інклюзивного навчання. Брала участь у Літній школі з інклюзивного навчання “Індивідуалізація в процесі інклюзивного навчання” у м. Бішкек, Киргизстан, AUCA. Тренер Міжнародного фонду «Відродження».

Ірина Мельник, Практичний психолог та асистент вчителя інклюзивного класу у комунальному закладі «Середня загальноосвітня школа №22 м. Кам’янське». Учасниця проектів «Інклюзивний простір. Практичні кроки.» за підтримки Благодійного Фонду Порошенка та  Літньої школи «Індивідуалізація в процесі інклюзивного навчання» у м. Бішкек, Киргизстан, AUCA. Досвід тренерської діяльності з підготовки асистентів вчителів та психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Тренер Міжнародного фонду «Відродження».

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/a3hEsab4O366aQHf1

 

  1. Майстер клас «Розвивально-підтримувальна музикотерапія у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»

На майстер-класі учасники дізнаються про:

  • музикотерапію як ефективний засіб підтримки та розвитку дітей особливого типу;
  • особливості організації музикотерапевтичної діяльності в умовах освітнього середовища;
  • можливості застосування основних видів музикотерапії – музикування на інструментах, спів та тонування звуків, ритмічно-танцювальна діяльність – у практичній роботі педагога та психолога;
  • специфіку музикотерапевтичного впливу на дітей в умовах інклюзивної освіти;
  • методичні рекомендації щодо практичного застосування Чеської моделі розвивально-підтримувальної музикотерапії у роботі з дітьми з особливими потребами;
  • досвід музичної оздоровчо-розвивальної роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.

Спікер: Ірина Малашевська, доктор педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», член Спілки музикотерапевтів України.

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/MomOV6ETiYSPYYmj1

 

  1. Майстер-клас «Створення індивідуальної програми розвитку для дитини з інтелектуальними порушеннями: практичні кроки»

Учасникам практикуму будуть презентовані:

  1. Особливості побудови індивідуальної освітньої траєкторії для учнів з інтелектуальними порушеннями;
  2. Розроблення Індивідуальної програми розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання: впровадження та моніторинг.

Спікер: Наталія Ярмола, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/e5QeBH36MYKeZquz2

 

  1. Майстер-клас «Впровадження STEAM освіти в інклюзивне середовище нової української школи»

Учасники дізнаються про:

інтерактивні засоби і технології роботи з дітьми з особливими потребами;
особливості STEAM навчання в початковій школі;
практичне застосування методів STEAM-освіти у інклюзивному навчанні.

Спікери: Оксана Плужник, викладач кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти

Валентина Крикун, викладач кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти, майстер-тренер з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і розвитку громадянських компетентностей.

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/9ei9kBPrufu6VTj83

 

  1. Майстер-клас з використанням квесту «Проектування адаптивного освітнього середовища для дітей з інтелектуальними порушеннями»

Учасникам майстер-класу будуть презентовані:

  1. Психолого-педагогічні умови проектування та моделюваня адаптивного освітнього середовища для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку».
  2. Педагогічні технології створення рівних можливостей доступу до освітньої системи для дітей з особливими освітніми потребами.
  3. Технологічні варіанти включення дітей до освітнього процессу (проведення квесту « Країна цікавих смаколиків»).

Спікери: Ірина Гладченко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Олена Чеботарьова кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/nLDMnVxO4PNTXeI23

 

  1. Майстер-клас «Навчаємося читати з радістю: інтегрований підхід до формування навички читання у дітей з інтелектуальними порушеннями».

Учасникам майстер-класу будуть презентовані:

  • методику навчання читання для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
  • педагогічні технології створення ситуації успіху у навчанні дітей з особливими освітніми потребами.

Спікери: Наталія Ліщук, методист з навчальної роботи проекту «Перспектива 21/3»;

Тетяна Литвиненко, корекційний педагог спеціальної школи №26 м.Києва

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/ice5YsKZhFtblvhQ2

 

  1. Тренінг «ТИФЛОграй, або безбар’єрне середовище для дитини з порушеннями зору»

Учасникам майстер-класу будуть презентовані:

  • особливості та труднощі дітей з порушеннями зору у навчанні та суспільному житті;
  • педагогічні технології організації освітнього процесу та адаптації середовища для дітей з порушеннями зору, облаштування просторово-фізичного середовища закладу освіти;
  • стратегії психолого-педагогічного супроводу дитини з порушеннями зору в освітньому середовищі;
  • розвиток мовленнєво-комунікативної, когнітивної, емоційно-вольової сфери.

Тренери: Тетяна Костенко, кандидат психологічних наук, завідуюча відділом освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, дитячий психолог; Світлана Кондратенко, тифлопедагог, молодший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/8lmz69nm3SXPpi6g2

 

 

ІІ лінійка заходів:

15:30 – 16:50

  1. Майстер –клас: «Сендплей-метод та технології роботи з метафоричними асоціативними зображеннями на допомогу психологу, логопеду, спеціальному педагогу»

Учасники майстер-класу дізнаються про:

  • сендплей-метод та технології роботи з метафоричними асоціативними зображеннями як ефективний засіб підтримки та розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
  • особливості організації сендплей-терапії в умовах освітнього середовища;
  • можливості застосування метафоричних асоціативних зображень у роботі фахівця в умовах інклюзивного середовища.

Спікер: Тетяна Кузьменко, завідувач лабораторії арт-терапії та інноваційних технологій психологічного консультування, консультант психолого-медико-педагогічної служби, викладач кафедри менеджменту освіти і практичної психології ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», сертифікований арт-терапевт, член Української Спілки Психотерапевтів

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/H5g7aukMe7iVD5Nv2

 

  1. Тренінгове заняття «Вчитель та асистент: професійна співпраця»

Учасникам тренінгу будуть презентовані:

  • практичні педагогічні технології командної взаємодії вчителя та асистента педагога;
  • методи побудови ефективного партнерства у роботі команди для вироблення стратегії підтримки дитини з особливими освітніми потребами в тому числі для організації інклюзивного навчання.

Спікери: Наталія Ліщук, методист з навчальної роботи проекту «Перспектива 21/3»;

Тетяна Литвиненко, корекційний педагог спеціальної школи №26 м.Києва

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/2YKFWcGKorKBmcXf1

 

  1. Workshop «Партисипативні практики в музеї для школярів із порушеннями зору»

Учасники ознайомляться з сучасними освітньо-виховними практиками музейної педагогіки у роботі зі школярами, які мають порушення зору; навчаться застосовувати активні форми взаємодії в просторі шкільного музею; потренуються у вмінні адаптувати та актуалізувати музейні фонди для школярів з порушеннями зору та застосовувати партисипативні формиосвітньо-виховної роботи.

Workshop презентує сучасні формати взаємодії зі школярами, які мають порушення зору, в музейному просторі (кейси з досвіду роботи, матеріали реалізованих проектів), які спрямовані на формування й розвиток комунікативних навичок та навичок співпереживання, творчої активності, критичного мислення.

Спікери: Анна Петрикіна, вихователь вищої категорії, керівник Музею історії Комунального закладу «Харківський навчально-виховний комплекс ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради;

Катерина Довгопола, тифлопедагог, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/dMRIoBGz2doX017l1

 

  1. Майстер-клас: «Палітра сучасних ігрових засобів з подолання порушень усного та писемного мовлення у дітей»

Учасники матимуть можливість:

  • ознайомитися із розмаїттям сучасних ігор, спрямованих на розвиток та корекцію мовленнєвих порушень у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;
  • навчитися добирати необхідні ігрові засоби та видозмінювати їх відповідно до індивідуальних особливостей дитини.

Спікери: співробітники відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України: Людмила Трофименко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Валентина Ільяна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

Зоряна Мартинюк, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;

Галина Грибань, молодший науковий співробітник

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/mfrUre67RXn7DpUG3

 

  1. Педагогічна толока: «Створюємо ефективне освітнє середовище для дітей з порушеннями слуху»

Учасники дізнаються про:

  • адаптації в навчанні дітей з порушеннями слуху: з чого почати;
  • організацію підтримку дітей з порушеннями слуху в освітньому процесі: акцент на індивідуальні потреби;
  • особливості корекційно-розвиткової роботи під час інклюзивного навчання

Спікери: співробітники відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України: Світлана Литовченко,кандидат педагогічних наук, завідувач відділу, Оксана Таранченко, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник; Оксана Федоренко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Валентина Жук, старший науковий співробітник; Віра Литвинова, старший науковий співробітник; Наталія Піканова, аспірант відділу; фахівці Черкаського НРЦ «Країна добра», на чолі з директором Іриною Зганяйко; Центру слухової реабілітації «Аврора» Тетяна Богданович, Володимир Конюшняк.

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/Xiwn5ZTVu5QqhQSx2

  1. Навчально-методичний практикум «Особлива дитина у інклюзивному закладі дошкільної освіти»

Учасникам практикуму буде презентовано діяльність інклюзивного закладу дошкільної освіти за напрямами:

  • організаційно-правові та методичні основи інклюзивного середовища в ЗДО;
  • моделювання індивідуального розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ЗДО;
  • організація психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у інклюзивному закладі дошкільної освіти;
  • програмне забезпечення освітнього процесу дошкільників з особливими потребами в інклюзивному середовищі ЗДО: поєднання розвиткової та корекційної складових у освітньому середовищі інклюзивного ЗДО:
  • корекційно-розвиткова програма «Лего-конструювання»
  • програма лікувальної фізкультури «ЗМОГА»
  • розвиткова програма «Музикотерапія»
  • програма до освітньої лінії «Інформатика» – «Чарівна скарбничка».

Спікери: фахівці відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України: Людмила Коваль, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу; Наталія Компанець, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник; Наталія Квітка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Андрій Лапін, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/9ymjRx0cAHRylJOA2

 

  1. Workshop «Як впроваджувати інклюзію у співпраці з недержавними громадськими організаціями»

Учасники матимуть змогу обговорити:

  • Які виклики та проблеми впровадження інклюзивної освіти є на місцях?
  • Як їх можна вирішувати?
  • Як налагодити взаємодію та співпрацю між зацікавленими сторонами в процесі інклюзивного навчання?
  • Чи може бути НГО платформою для взаємодії та партнерства зацікавлених сторін в процесі впровадження інклюзивної освіти?
  • Дієвий приклад МБФ Карітас України зі створення Простору підтримки для ініціатив, що змінюють життя на краще.

Спікер: Вікторія Кабацька, фахівець з фасилітації громад Благодійної організації «Благодійний фонд «Карітас-Київ».

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/1G4aPeoZa88QzQmp2

 

  1. Майстер-клас «Бар’єри у навчанні у дітей з розладами аутистичного спектра та шляхи їх усунення»

Учасникам майстер-класу буде презентовано міжнародний досвід щодо досліджень існуючих бар’єрів у навчанні у дітей з аутизмом та розглянемо причини та шляхи їх подолання.

Учасники:

  • ознайомляться з різними бар’єрами у навчанні у дітей з аутизмом;
  • розглянуть ймовірні причини виникнення бар’єрів та шляхи їх усунення;
  • вдосконалюватимуть майстерність у моделюванні корекційно-розвиткових стратегій в усуненні небажаної поведінки у дітей з розладами аутистичного спектра;
  • отримають консультацію фахівця щодо розвитку конкретних дітей з аутизмом.

Спікер: Інна Недозим, науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, провідний фахівець Корекційно-розвивального центру ГО “Системна допомога дітям з аутизмом “Маленький Принц”, психолог.

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/mL50cAbcr5mllABx2

 

  1. Майстер-клас «Техніки арт-терапії як засіб корекції та розвитку емоційної сфери дітей з когнітивними порушеннями»

Учасникам майстер-класу будуть презентовані:

  • – завдання, основні напрями корекції та розвитку емоційної сфери дітей з когнітивними порушеннями,
  • – досвід роботи з використання різних технологій арт-терапії.

Учасники:

  • ознайомляться з інноваційними арт-терапевтичними техніками у роботі з дітьми;
  • навчаться добирати та використовувати арт-терапевтичні техніки для вирішення широкого спектру корекційних завдань у роботі з негативними емоційними проявами у дітей;
  • моделюватимуть корекційно-розвиткові стратегії у вирішенні проблем емоційної сфери дитини з когнітивними порушеннями (корекція тривожності та страхів, агресивності тощо).

Спікери: Ольга Бабяк, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Наталія Баташева, науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України

Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/HGLnTNlGf7xmIM8s2