IV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології
«ПЕДАГОГ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ПРОСТОРІ:
ТРАЄКТОРІЯ ФАХОВОЇ САМОАКТУАЛІЗАЦІЇ»
8 листопада 2018
І лінійка заходів
14:00 – 15:20
Учасникам практикуму будуть презентовані:
- особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами, їхні сильні сторони та труднощі;
- типологію потреб дітей з особливими освітніми потребами;
- етапи комплексного оцінювання розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Спікери: Еляна Данілавічютє, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Оксана Федоренко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/Joi3XaNJGiT47TYg1
На майстер-класі учасники:
- зрозуміють значення, принципи та основні завдання командного підходу у роботі з учнями з особливими освітніми потребами (ООП);
- ознайомляться з поняттям «психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами», умовами ефективного його функціонування у закладі освіти з інклюзивним навчанням;
- ознайомляться зі складом команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної та загальної середньої освіти;
- знатимуть функції кожного члена команди супроводу у роботі з учнями з особливими освітніми потребами;
- визначать роль батьків як рівноправних членів у роботі команди супроводу.
Спікер: Валентина Маланчій, заступник директора з навчально-виховноїроботи спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів No 8 м. Хмельницького. Досвід роботи в сфері інклюзивного навчання: 8 років на посаді асистента вчителя інклюзивного класу, 2 роки – вчителя початкових класів з інклюзивним навчанням, 2 роки – заступника директора у закладі освіти, де функціонують 18 інклюзивних класів. Тренер Міжнародного фонду «Відродження».
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/E2GNW7eLmwmduWHU2
Учасникам практикуму будуть презентовані:
- психологічний супровід інклюзивного навчання в контексті створення безбар’єрного середовища та його основних принципів.
- особливості психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, засоби адаптації навчального простору, усунення основних бар’єрів, з якими стикається дитина у шкільному середовищі, умови та шляхи їх подолання.
- принципи універсального дизайну та його розумного пристосування, простір медіатек та ресурсних кімнат у контексті забезпечення психологічного комфорту учнів під час освітнього процесу.
Спікери: Олена Солнцева, Ірина Мельник.
Олена Солнцева, практичний психолог, методист науково-методичної лабораторії корекційної та інклюзивної освіти, кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти Одеської академії неперервної освіти Одеської обласної ради, досвід роботи у дошкільному навчального закладі компенсуючого типу, у середній загальноосвітній школі з інклюзивною формою навчання.
Брала участь у проекті “Інклюзивний простір. Практичні кроки” за підтримки Благодійного Фонду Порошенка як практичний психолог та асистент вчителя з інклюзивного навчання. Брала участь у Літній школі з інклюзивного навчання “Індивідуалізація в процесі інклюзивного навчання” у м. Бішкек, Киргизстан, AUCA. Тренер Міжнародного фонду «Відродження».
Ірина Мельник, Практичний психолог та асистент вчителя інклюзивного класу у комунальному закладі «Середня загальноосвітня школа №22 м. Кам’янське». Учасниця проектів «Інклюзивний простір. Практичні кроки.» за підтримки Благодійного Фонду Порошенка та Літньої школи «Індивідуалізація в процесі інклюзивного навчання» у м. Бішкек, Киргизстан, AUCA. Досвід тренерської діяльності з підготовки асистентів вчителів та психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Тренер Міжнародного фонду «Відродження».
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/a3hEsab4O366aQHf1
На майстер-класі учасники дізнаються про:
- музикотерапію як ефективний засіб підтримки та розвитку дітей особливого типу;
- особливості організації музикотерапевтичної діяльності в умовах освітнього середовища;
- можливості застосування основних видів музикотерапії – музикування на інструментах, спів та тонування звуків, ритмічно-танцювальна діяльність – у практичній роботі педагога та психолога;
- специфіку музикотерапевтичного впливу на дітей в умовах інклюзивної освіти;
- методичні рекомендації щодо практичного застосування Чеської моделі розвивально-підтримувальної музикотерапії у роботі з дітьми з особливими потребами;
- досвід музичної оздоровчо-розвивальної роботи з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку.
Спікер: Ірина Малашевська, доктор педагогічних наук, доцент кафедри мистецьких дисциплін і методик навчання ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», член Спілки музикотерапевтів України.
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/MomOV6ETiYSPYYmj1
Учасникам практикуму будуть презентовані:
- Особливості побудови індивідуальної освітньої траєкторії для учнів з інтелектуальними порушеннями;
- Розроблення Індивідуальної програми розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями в умовах інклюзивного навчання: впровадження та моніторинг.
Спікер: Наталія Ярмола, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/e5QeBH36MYKeZquz2
Учасники дізнаються про:
інтерактивні засоби і технології роботи з дітьми з особливими потребами;
особливості STEAM навчання в початковій школі;
практичне застосування методів STEAM-освіти у інклюзивному навчанні.
Спікери: Оксана Плужник, викладач кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти
Валентина Крикун, викладач кафедри педагогіки, теорії та методики початкової освіти, майстер-тренер з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і розвитку громадянських компетентностей.
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/9ei9kBPrufu6VTj83
Учасникам майстер-класу будуть презентовані:
- Психолого-педагогічні умови проектування та моделюваня адаптивного освітнього середовища для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку».
- Педагогічні технології створення рівних можливостей доступу до освітньої системи для дітей з особливими освітніми потребами.
- Технологічні варіанти включення дітей до освітнього процессу (проведення квесту « Країна цікавих смаколиків»).
Спікери: Ірина Гладченко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Олена Чеботарьова кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/nLDMnVxO4PNTXeI23
Учасникам майстер-класу будуть презентовані:
- методику навчання читання для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку;
- педагогічні технології створення ситуації успіху у навчанні дітей з особливими освітніми потребами.
Спікери: Наталія Ліщук, методист з навчальної роботи проекту «Перспектива 21/3»;
Тетяна Литвиненко, корекційний педагог спеціальної школи №26 м.Києва
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/ice5YsKZhFtblvhQ2
Учасникам майстер-класу будуть презентовані:
- особливості та труднощі дітей з порушеннями зору у навчанні та суспільному житті;
- педагогічні технології організації освітнього процесу та адаптації середовища для дітей з порушеннями зору, облаштування просторово-фізичного середовища закладу освіти;
- стратегії психолого-педагогічного супроводу дитини з порушеннями зору в освітньому середовищі;
- розвиток мовленнєво-комунікативної, когнітивної, емоційно-вольової сфери.
Тренери: Тетяна Костенко, кандидат психологічних наук, завідуюча відділом освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, дитячий психолог; Світлана Кондратенко, тифлопедагог, молодший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/8lmz69nm3SXPpi6g2
ІІ лінійка заходів:
15:30 – 16:50
Учасники майстер-класу дізнаються про:
- сендплей-метод та технології роботи з метафоричними асоціативними зображеннями як ефективний засіб підтримки та розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
- особливості організації сендплей-терапії в умовах освітнього середовища;
- можливості застосування метафоричних асоціативних зображень у роботі фахівця в умовах інклюзивного середовища.
Спікер: Тетяна Кузьменко, завідувач лабораторії арт-терапії та інноваційних технологій психологічного консультування, консультант психолого-медико-педагогічної служби, викладач кафедри менеджменту освіти і практичної психології ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», сертифікований арт-терапевт, член Української Спілки Психотерапевтів
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/H5g7aukMe7iVD5Nv2
Учасникам тренінгу будуть презентовані:
- практичні педагогічні технології командної взаємодії вчителя та асистента педагога;
- методи побудови ефективного партнерства у роботі команди для вироблення стратегії підтримки дитини з особливими освітніми потребами в тому числі для організації інклюзивного навчання.
Спікери: Наталія Ліщук, методист з навчальної роботи проекту «Перспектива 21/3»;
Тетяна Литвиненко, корекційний педагог спеціальної школи №26 м.Києва
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/2YKFWcGKorKBmcXf1
Учасники ознайомляться з сучасними освітньо-виховними практиками музейної педагогіки у роботі зі школярами, які мають порушення зору; навчаться застосовувати активні форми взаємодії в просторі шкільного музею; потренуються у вмінні адаптувати та актуалізувати музейні фонди для школярів з порушеннями зору та застосовувати партисипативні формиосвітньо-виховної роботи.
Workshop презентує сучасні формати взаємодії зі школярами, які мають порушення зору, в музейному просторі (кейси з досвіду роботи, матеріали реалізованих проектів), які спрямовані на формування й розвиток комунікативних навичок та навичок співпереживання, творчої активності, критичного мислення.
Спікери: Анна Петрикіна, вихователь вищої категорії, керівник Музею історії Комунального закладу «Харківський навчально-виховний комплекс ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради;
Катерина Довгопола, тифлопедагог, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/dMRIoBGz2doX017l1
Учасники матимуть можливість:
- ознайомитися із розмаїттям сучасних ігор, спрямованих на розвиток та корекцію мовленнєвих порушень у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;
- навчитися добирати необхідні ігрові засоби та видозмінювати їх відповідно до індивідуальних особливостей дитини.
Спікери: співробітники відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України: Людмила Трофименко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Валентина Ільяна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
Зоряна Мартинюк, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник;
Галина Грибань, молодший науковий співробітник
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/mfrUre67RXn7DpUG3
Учасники дізнаються про:
- адаптації в навчанні дітей з порушеннями слуху: з чого почати;
- організацію підтримку дітей з порушеннями слуху в освітньому процесі: акцент на індивідуальні потреби;
- особливості корекційно-розвиткової роботи під час інклюзивного навчання
Спікери: співробітники відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України: Світлана Литовченко,кандидат педагогічних наук, завідувач відділу, Оксана Таранченко, доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник; Оксана Федоренко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Валентина Жук, старший науковий співробітник; Віра Литвинова, старший науковий співробітник; Наталія Піканова, аспірант відділу; фахівці Черкаського НРЦ «Країна добра», на чолі з директором Іриною Зганяйко; Центру слухової реабілітації «Аврора» Тетяна Богданович, Володимир Конюшняк.
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/Xiwn5ZTVu5QqhQSx2
Учасникам практикуму буде презентовано діяльність інклюзивного закладу дошкільної освіти за напрямами:
- організаційно-правові та методичні основи інклюзивного середовища в ЗДО;
- моделювання індивідуального розвитку дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ЗДО;
- організація психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у інклюзивному закладі дошкільної освіти;
- програмне забезпечення освітнього процесу дошкільників з особливими потребами в інклюзивному середовищі ЗДО: поєднання розвиткової та корекційної складових у освітньому середовищі інклюзивного ЗДО:
- корекційно-розвиткова програма «Лего-конструювання»
- програма лікувальної фізкультури «ЗМОГА»
- розвиткова програма «Музикотерапія»
- програма до освітньої лінії «Інформатика» – «Чарівна скарбничка».
Спікери: фахівці відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України: Людмила Коваль, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу; Наталія Компанець, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник; Наталія Квітка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Андрій Лапін, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/9ymjRx0cAHRylJOA2
Учасники матимуть змогу обговорити:
- Які виклики та проблеми впровадження інклюзивної освіти є на місцях?
- Як їх можна вирішувати?
- Як налагодити взаємодію та співпрацю між зацікавленими сторонами в процесі інклюзивного навчання?
- Чи може бути НГО платформою для взаємодії та партнерства зацікавлених сторін в процесі впровадження інклюзивної освіти?
- Дієвий приклад МБФ Карітас України зі створення Простору підтримки для ініціатив, що змінюють життя на краще.
Спікер: Вікторія Кабацька, фахівець з фасилітації громад Благодійної організації «Благодійний фонд «Карітас-Київ».
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/1G4aPeoZa88QzQmp2
Учасникам майстер-класу буде презентовано міжнародний досвід щодо досліджень існуючих бар’єрів у навчанні у дітей з аутизмом та розглянемо причини та шляхи їх подолання.
Учасники:
- ознайомляться з різними бар’єрами у навчанні у дітей з аутизмом;
- розглянуть ймовірні причини виникнення бар’єрів та шляхи їх усунення;
- вдосконалюватимуть майстерність у моделюванні корекційно-розвиткових стратегій в усуненні небажаної поведінки у дітей з розладами аутистичного спектра;
- отримають консультацію фахівця щодо розвитку конкретних дітей з аутизмом.
Спікер: Інна Недозим, науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, провідний фахівець Корекційно-розвивального центру ГО “Системна допомога дітям з аутизмом “Маленький Принц”, психолог.
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/mL50cAbcr5mllABx2
Учасникам майстер-класу будуть презентовані:
- – завдання, основні напрями корекції та розвитку емоційної сфери дітей з когнітивними порушеннями,
- – досвід роботи з використання різних технологій арт-терапії.
Учасники:
- ознайомляться з інноваційними арт-терапевтичними техніками у роботі з дітьми;
- навчаться добирати та використовувати арт-терапевтичні техніки для вирішення широкого спектру корекційних завдань у роботі з негативними емоційними проявами у дітей;
- моделюватимуть корекційно-розвиткові стратегії у вирішенні проблем емоційної сфери дитини з когнітивними порушеннями (корекція тривожності та страхів, агресивності тощо).
Спікери: Ольга Бабяк, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Наталія Баташева, науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
Для участі у заході попередньо зареєструйтеся: https://goo.gl/forms/HGLnTNlGf7xmIM8s2