30 листопада 2018 р. на базі Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи № 19 відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Науково-методичні засади формування спеціальних компетентностей у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в процесі корекційно-розвиткової роботи», що організовано за підтримки Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації, Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», спільно з Інститутом спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, Національним педагогічним університетом імені М. П. Драгоманова, Управлінням освіти і науки Білоцерківської міської ради.
Для плідної співпраці зібрались представники органів виконавчої влади, МОН України, науковці й викладачі ВНЗ, відомі громадські діячі, педагоги ЗНЗ та батьки дітей з особливими освітніми потребами.
У семінарі взяли участь близько 100 представників різних установ з усієї України.
Із вітальним словом до учасників семінару звернувся голова м. Біла Церква Г. А. Дикий.
Під час пленарного засідання з доповідями на актуальні теми щодо надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами виступили:
- Т. В. Симоненко, начальник відділу спеціальної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України;
- Ю. Ф. Петрик, начальник управління освіти і науки Білоцерківської міської ради Київської області, заслужений працівник освіти України, депутат Білоцерківської міської ради;
- В. В. Засенко, директор Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, дійсний член НАПН України, д.п.н., проф.;
- Уляна Пчолкіна, телеведуча, чемпіонка світу по паракарате, громадська діячка, директор ВБО Волонтерське об’єднання «Крила»;
- Д. І. Шульженко, д.психол.н., проф., професор кафедри психокорекційної педагогіки факультету спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М. П. Драгоманова;
- Г. Ф. Лабайчук, провідний спеціаліст відділу менеджменту освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України;
- О. В. Чеботарьова, к.п.н., с.н.с., завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
- І. Г. Єрмаков, завідувач сектору навчально-методичного забезпечення змісту освіти дітей з особливими освітніми потребами ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».
Доповідачі відзначали, що проблеми освіти дітей з особливими освітніми потребами є одним із пріоритетних питань держави, зокрема питання нормативно-правового забезпечення освіти дітей з інтелектуальними порушеннями в різних умовах навчання, організації та проведення соціально-педагогічної та психологічної реабілітації, формування життєвої компетентності у вихованців спеціальних закладів.
Інтерес в учасників заходу викликала робота «круглого столу» «Удосконалення напрямів і змісту корекційно-розвиткової роботи у спеціальній школі». У виступах доповідачів було висвітлено ефективні технології формування спеціальних компетентностей у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в процесі корекційно-розвиткової роботи у контексті реалізації дидактичних принципів Нової української школи. Підсумовуючи роботу «круглого столу», його учасники висловили переконання, що запровадження нових підходів до розвитку системи корекційно-розвиткової роботи, залучення інноваційного наукового досвіду та поширення кращих напрацювань практиків-новаторів є вкрай важливим в умовах реформування освіти України.
Присутні ознайомились з досвідом роботи педагогів Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи № 19, мали змогу побачити презентацію результатів позакласної роботи на сцені Київського обласного музично-драматичного театру ім. П. Саксаганського. Крім того, в межах семінару було організовано виставку навчально-методичної літератури з питань освіти дітей з особливими освітніми потребами, проведено незабутній концерт за участі учнів Білоцерківської спеціальної загальноосвітньої школи № 19.