28 березня 2019 р. на базі Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України відбувся науково практичний семінар «Методичне забезпечення діяльності фахівців інклюзивно-ресурсних центрів в супроводі дітей з порушеннями в розвитку (особливими освітніми потребами) та їхніми батьками (порушення зору, слуху, мовлення, інтелекту, гіперактивний розлад з дефіцитом уваги)». Захід було організовано Відділом освіти дітей з порушеннями зору спільно з Лабораторією психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України та Асоціацією дієвих психологів України.
На семінарі фахівцями інформаційно-ресурсних центрів були представлені наступні науково-практичні розробки на актуальні теми:
Оцінка навчальних компетентностей дітей з порушенням інтелектуального розвитку.
Формування психолого-педагогічної компетенції батьків, які виховують дітей з гіперактивним розладом і дефіцитом уваги.
Система роботи з батьками дітей з мовленнєвими порушеннями.
Педагогічна діагностика в роботі корекційного педагога з дітьми з психофізичними порушеннями раннього віку.
Первинний скринінг як інструмент оцінки особливостей розвитку дітей раннього віку.
Психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини з порушеннями зору
Фокус уваги на глуху дитину фахівцями ІРЦ.
Прогнозування та діагностика навчальних труднощів у дітей молодшого шкільного віку з мовленнєвими порушеннями.
Дизонтогенез мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку в розрізі біо-психо-соціальної моделі.
Інструментарій діагностики порушень синтаксичного компоненту мовлення у молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення.
Навчально-методичне та дидактичне забезпечення змісту пізнавального розвитку молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення.
Вивчення стану сформованості навичок просторового орієнтування у дітей молодшого шкільного віку з глибокими порушеннями зору.
З цікавими та ґрунтовними доповідями виступили:
– Обухівська Антоніна Григорівна (к.психол.н., ст.н.сп., завідуюча лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України);
– Костенко Тетяна Миколаївна (к.психол.наук, завідуюча відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, практикуючий психолог);
– Довгопола Катерина Станіславівна (к.психол.наук., ст.н.сп. відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України);
– Кульбіда Світлана Вікторівна (д.пед.н., професор, головний науковий співробітник відділу навчання жестової мови ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України);
Кондратенко Світлана Вікторівна (н.сп. відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України);
– Ілляшенко Тамара Дмитрівна (к.психол.н., ст.н.сп., провідний науковий співробітник лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України);
– Якимчук Ганна Василівна (н.сп лабораторії психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України);
– Гладченко Ірина Вікторівна (к.пед.н. відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України);
– Ільяна Валентина Михайлівна (к.пед.н., ст.н.сп. відділу логопедії ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України);
– Трофименко Людмила Іванівна (к.пед.н., ст.н.сп. відділу логопедії ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України);
– Грибань Галина Віталіївна (н.сп. відділу логопедії ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України);
– Рібцун Юлія Валентинівна (к.пед.н., ст.н.сп. відділу логопедії ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України).
Результатами проведення заходу стало укладення угоди про подальшу співпрацю наукових установ з інформаційно ресурсними центрами з метою розробки та вдосконалення системи комплексного оцінювання дітей за різними нозологіями в умовах ІРЦ.