Відділ освіти дітей з порушеннями слуху

Навчально-методичний посібник «НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ»

Навчально-методичний посібник «НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ»
В.Жук, О.Таранченко, В.Кульбіда, С.Литовченко, О.Федоренко, В.Литвинова

У посібнику представлено сучасні педагогічні підходи, ефективні стратегії викладання, особливості реалізації змісту освіти та оцінювання.

Автори посібника сподіваються, що він допоможе педагогам створити сприятливе освітнє середовище, зорієнтуватися у чинній нормативній базі, підкаже оптимальні рішення актуальних проблем.

Висловлюємо подяку педагогам Комунального закладу «Черкаський навчально-реабілітаційний центр «Країна добра» Черкаської обласної ради та Комунального загальноосвітнього навчального закладу «Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр №1» за практичні матеріали, які увійшли до навчально-методичного посібника.

З електронною версією книги можна ознайомитися в Електронній бібліотеці НАПН України:

http://lib.iitta.gov.ua/719471/1/.

 

«Дитина з порушенням слуху: навігація для батьків»

 

Посібник «Дитина з порушенням слуху: навігація для батьків»
С.Литовченко, В.Жук, О.Таранченко, В.Литвинова, Н.Піканова

 Діагностуючи порушення слуху у дитини, батьки часто опиняються у ситуації невизначеності, їм бракує необхідної інформації та підтримки.

Посібник покликаний надати корисну інформацію, підказки про перші кроки, які слід здійснити в такій ситуації.

Розділи посібника включають особливості діагностики, слухопротезування, зокрема характеристики «дитячих» слухових апаратів, раннього втручання та слухової допомоги в контексті міждисциплінарного підходу.

Посібник видано за підтримки Центру слухової реабілітації «АВРОРА».

Електрона версія за посиланням: https://lib.iitta.gov.ua/

 

«ДИТИНА З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ»

Посібник «ДИТИНА З ПОРУШЕННЯМ СЛУХУ»
С.Литовченко, В.Жук, О.Таранченко

Сучасне доповнене видання «Путівника для батьків», який користувався попитом цільової аудиторії містить матеріали, присвячені важливим питанням – як допомогти дитині з порушенням слуху: перші кроки; мовлення дитини; перші знання про довкiлля; особливості розвитку та навчання.

Автори посібника переконані, що потенціал дітей з порушеннями слуху є значним, просто батькам потрібно знати особливості занять з такими дітками та працювати в команді з фахівцями.

Електрона версія книги представлена в Електронній бібліотеці НАПН України: http://lib.iitta.gov.ua/

 

 

«Освіта дітей з порушеннями слуху : сучасні тенденції та технології»

Навчально-методичний посібник «Освіта дітей з порушеннями слуху : сучасні тенденції та технології»
С.Литовченко, О.Таранченко, В.Жук, В.Шевченко, В.Литвинова, О.Федоренко

У навчально-методичному посібнику окреслено нові підходи у навчанні дітей з особливими потребами; представлено ефективне технологічне забезпечення спеціального та інклюзивного навчання дітей з порушеннями слуху, методичні рекомендації щодо організації освітнього середовища та специфічні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів; наведено поради, що сприятимуть удосконаленню педагогічної практики.

http://lib.iitta.gov.ua/

 

ПОСІБНИКИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ
Методичні рекомендації з фізичного розвитку дітей дошкільного віку з порушенням слуху

Бібліографія: Шевченко В. М. Методичні рекомендації з фізичного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями слуху / В. М. Шевченко. — Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. — 48 с.

Методичні рекомендації розроблено згідно сучасних тенденцій щодо фізичного розвитку дошкільників з порушеннями слуху та ґрунтуються на таких концептуальних положеннях:

  • гнучкість вимог;
  • варіативність форм, методичних підходів та комунікативних засобів;
  • розвивально-корекційна спрямованість та ін.

Програма призначена для використання у спеціальних дошкільних закладах для дітей з порушеннями слуху, дошкільних відділеннях при спеціальних школах для дітей з порушеннями слуху, спеціальних групах для дітей з порушеннями слуху при дошкільних закладах загального типу, дошкільних закладах з інклюзивною формою навчання, реабілітаційних центрах та родинах, які виховують дітей з порушеннями слуху.

 

 

Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. Українська мова. Літературне читання. Математика

Бібліографія: Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей. Українська мова. Літературне читання. Математика / МОН України; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України; [уклад.: Жук В.В., Сусідко Т.О., Мойсеєнко С.Б., Литвинова В.В.]. – 2015. – 200 с.

 

 

Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. Образотворче мистецтво. Я у світі. Природознавство. Предметно-практичне навчання. Трудове навчання. Основи здоров’я. Сходинки до інформатики

Бібліографія: Навчальні програми для підготовчого, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. Образотворче мистецтво. Я у світі. Природознавство. Предметно-практичне навчання. Трудове навчання. Основи здоров’я. Сходинки до інформатики / МОН України; Інститут спеціальної педагогіки НАПН України; [уклад.: Жук В.В., Литвинова В.В., Таранченко О.М., Родименко І.М., Базилевська О.О., Шевченко В.М., Максименко Н.Л., Кострікіна Г.В., Іваннікова Л.В.]. – Київ – 2014. -172 с.

Анотація: Програми призначені для використання у загальноосвітніх закладах для дітей глухих та дітей зі зниженим слухом, школах з інклюзивним навчанням.

 

 

Організація професійного навчання учнів з порушеннями слуху в умовах навчально-виховного комплексу

Бібліографія: Організація професійного навчання учнів з порушеннями слуху в умовах навчально-виховного комплексу / упоряд. Таранченко О.М., Литвинова В.В., Українець Б.М. – Підкамінь 2014. – 104 с.

Анотація: Матеріали висвітлюють особливості структурно-функціональної організації закладу нового типу – навчально-виховного комплексу “спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів – професійно-технічний навчальний заклад”. Представлено досвід закладу, який забезпечує професійну освіту та надає певний кваліфікаційний рівень своїм випускникам; орієнтовний зміст навчального матеріалу з допрофесійної підготовки з професій:

  • “Різьбяр по дереву та бересту”;
  • “Кравець”;
  • “Вишивальниця”;
  • професійного навчання з професії “Різьб Різьбяр по дереву та бересту”.

Посібник адресовано керівникам та практичним працівникам спеціальних загальноосвітніх закладів.

 

 

Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушеннями слуху дошкільного віку

Бібліографія: Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушеннями слуху дошкільного віку: науково-методичний посібник / за ред. Литовченко С.В. – К: Педагогічна думка, 2011. – 128 с.

Авторський колектив: Жук В.В., Литвинова В.В., Борщевська Л.В., Литовченко С.В., Шевченко В.М., Варшамова Д.Р., Таранченко О.М.

Анотація: Навчально-методичні матеріали висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушеннями слуху дошкільного віку; рекомендації щодо організації навчально-розвивального середовища; методичні прийоми та інноваційні педагогічні технології, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких вихованців в умовах спеціального навчального закладу, закладу з інклюзивним навчанням та вдома. Посібник адресовано педагогам дошкільних навчальних закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних вузів, батькам дітей з порушеннями слуху.

 

 

Розвиток мовлення. Навчальний посібник для підготовчого класу

Бібліографія: Жук В.В. Розвиток мовлення: навч. посіб. для підготовчого класу спеціальних загальноосвітніх навч. закладів для дітей зі зниженим слухом / В.В. Жук, Т.І. Сушко. – К.: Наш час, 2013. – 120 с.

Анотація: Навчальний посібник є додатком до підручника “Розвиток мовлення” для підготовчого класу спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей зі зниженим слухом. Завдання посібника допоможуть дітям закріпити опрацьований у підручнику матеріал, а також отримати нові знання у практичній діяльності, під час якої у цікавій формі діти удосконалюють знання про предметний світ, розвивають мислення, пам’ять, увагу, уяву, моторику руки, поповнюють словниковий запас. Працюючи з посібником, учні також будуть усвідомлювати значення слів, засвоювати особливості побудови речень і коротких текстів. Завдання посібника дитина може виконувати самостійно, разом з учителем або батьками.

 

 

Стежки у світ. Навчально-наочний посібник

Бібліографія: Стежки у світ: навчально-наочний посібник для роботи з дошкільниками з порушеннями слуху (у 3 книгах) / В.В. Жук, О.Ф. Федоренко, В.В. Литвинова, С.В. Литовченко.– Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. – 178 с.

Анотація: Навчально-наочний посібник для роботи з дошкільниками з порушеннями слуху “Стежки у Світ” містить завдання та дидактичні матеріали з основних напрямів розвитку дитини. Його зміст відповідає вимогам діючої програми розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями слуху “Стежки у Світ”. Навчально-наочний посібник “Стежки у Світ” адресований педагогам спеціальних дошкільних закладів для дітей з порушеннями слуху та закладів з інклюзивним навчанням, батькам дошкільників з порушеннями слуху.

 

 

Стежки у світ. Програма розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом

Бібліографія: Стежки у світ: програма розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом / Жук В.В., Литовченко С.В., Максименко Н.Л. [та ін.]. — Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2014. — 248 с.

Анотація: Програма розвитку дітей дошкільного віку зі зниженим слухом “Стежки у Світ” є програмою нового типу, яка розроблена згідно сучасних світових та вітчизняних освітніх тенденції. Вона ґрунтується на концептуальних положеннях, розроблених колективом співробітників лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук. Серед них: гнучкість програмних вимог, варіативність форм навчання, методичних підходів, індивідуальний добір комунікативних засобів, етапність розвитку, зумовлена поєднанням дії різних чинників (серед яких стан слуху, своєчасність та ефективність слухопротезування, спеціальної допомоги, мовні традиції родини тощо), а не лише віком та роком навчання дитини, розвивально-корекційна спрямованість організації життєдіяльності та ін. Програма призначена для використання у спеціальних дошкільних установах для дітей зі зниженим слухом, спеціальних групах для дітей зі зниженим слухом при дошкільних закладах загального типу, дошкільних закладах з інклюзивною формою навчання, реабілітаційних центрах та родинах, які виховують дітей з порушеннями слуху, центрах раннього втручання.

 

 

До ваших послуг також наші книги та статті, розміщені в Електронній бібліотеці НАПН України:

За 2018-2019 роки:

Відділ освіти дітей з порушеннями слуху

http://lib.iitta.gov.ua/

За 2015-2017 роки:

Лабораторія сурдопедагогіки

http://lib.iitta.gov.ua/

Для Вашої зручності ми періодично публікуємо пости про наші розробки, дидактичні матеріали та відео на сторінках співробітників у мережі ФБ.

Відділ освіти дітей з порушеннями слуху цінує співпрацю та запрошує нових партнерів!