Відділ логопедії

Бібліографія: Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник

Анотація: У посібнику представлено програму і навчально-тематичний план курсу «Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі», а також теоретичні та навчально-методичні матеріали до нього. Розкрито поняття «професійне співробітництво», розуміння його ролі та місця в умовах інклюзивного середовища. Репрезентовано основні показники,  що свідчать про ступінь організації діяльності співробітництва в інклюзивній школі. Особливу увагу приділено стратегії й тактиці використання професійного співробітництва як інструмента впровадження інклюзії. Посібник адресовано викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачам і студентам вищих навчальних закладів, науковцям, науково-педагогічним працівникам, педагогам-практикам.

 

Бібліографія: Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі. Навчально-методичний посібник

Анотація: У посібнику представлено закономірності розвитку вітчизняної інклюзії та її місце у єдиній системі освіти. Розкрито поняття «гуманістична педагогічна взаємодія» як основа стратегій викладання. Репрезентовано концептуальні засади проектування педагогічної діяльності в інклюзивному класі. Особливу увагу приділено стратегіям планування та реалізації навчально-виховного процесу. Посібник адресовано педагогам-практикам, батькам, викладачам і слухачам курсів підвищення кваліфікації закладів післядипломної педагогічної освіти, викладачам та студентам вищих навчальних закладів, науковцям, науково-педагогічним працівникам.

 

Бібліографія: Трофименко Л.І. Шляхи подолання загального недорозвитку мовлення у дітей дошкільного віку : монографія

Анотація: У монографії висвітлено результати дослідження порушень мовленнєвого розвитку у дітей п’ятого, шостого, сьомого років життя, обґрунтовано основи діагностики та корекції загального недорозвитку мовлення. Врахування сучасних вітчизняних поглядів в області логопедії на психолінгвістичну періодизацію мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку, розкриття психологічних механізмів, що його зумовлюють; виявлення патологічних чинників, які впливають на недорозвинення відповідних мовленнєвих систем є основою створення напрямів корекційної роботи із зазначеною категорією дітей.

У монографії визначено основоположні підходи до дослідження мовленнєвої функції, які базуються на теоретичних положеннях про мовленнєву діяльність, розвиток мовлення в умовах збереженого та порушеного онтогенезу, психолінгвістичну структуру мовленнєвої діяльності, лінгво-дидактичне забезпечення розвитку та корекції мовлення у дошкільників.

Корекційне спрямування лінгводидактичних принципів і методів роботи дозволить суттєво посилити ефективність обраної стратегії навчання. Чітка послідовність у виконанні корекційних завдань забезпечує розвиток від більш сформованих практичних знань, умінь та навичок до їх найскладніших рівнів чи видів, що у сукупності з циклічним використанням різноманітного матеріалу забезпечать подальший високий розвивальний та коригуючий ефект.

Описані результати теоретичного обґрунтування та зміст методик діагностики і корекції можуть з успіхом використовуватись як при подальшій розробці означеного кола проблем в науково-теоретичному плані, так і логопедами-практиками.

Монографію адресовано науковцям для організації подальших досліджень та читання лекцій на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників при ІППО, викладачам та студентам педагогічних вищих навчальних закладів, аспірантам, методичним працівникам, учителям-логопедам, іншим фахівцям спеціальної за загальної дошкільної освіти.

Бібліографія: Трофименко Л.І. Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ

Анотація: У програмно-методичному комплексі представлено зміст та методику логопедичних занять з корекції та попередження порушень мовленнєвого розвитку у дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення ІІ-ІІІ рівнів.

У характеристиці розвитку розкрито особливості лексичної, граматичної, фонетико-фонематичної, синтаксичної сторін мовлення дітей зазначеної категорії; на цій основі проаналізовано прояви мовленнєвого порушення.

Безпосередньо корекційний блок посібника складається з програмних вимог до змісту навчання, методичних рекомендацій та дидактичного матеріалу, які є цінними для педагогів-практиків. Методика формування всіх мовленнєвих компетенцій дошкільників враховує вікові, психологічні закономірності засвоєння мови та мовлення на практичному рівні.

Зміст корекційно-попереджувального та розвивального навчання розроблено з урахуванням психологічних механізмів, що зумовлюють формування всіх сторін мовлення і впливають на подальший розвиток дитини. У порівнянні з традиційними програмами та методиками, у представленій програмі відводиться більше можливостей для використання засвоєних дітьми мовних знань та мовленнєвих умінь у різних комунікативних ситуаціях, що сприятиме підсиленню корекційного впливу та підвищенню ефективності логопедичної роботи в цілому.

Посібник рекомендовано логопедам та вихователям спеціальних та загальноосвітніх дитячих навчальних закладів, з інклюзивною формою навчання, студентам педагогічних університетів, слухачам курсів підвищення кваліфікації, батькам.

Бібліографія: Трофименко Л.І. Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ

Анотація: Навчання та виховання дітей із загальним недорозвитком мовлення II-III рівнів 6-7-го років життя спрямовано на подолання недоліків мовленнєвого розвитку, а також на попередження можливих труднощів у процесі засвоєння шкільних знань, зумовлених мовленнєвими порушеннями.

Зміст програми корекційно-попереджувального та розвивального навчання з розвитку мовлення розроблено з урахуванням психологічних механізмів, що зумовлюють формування всіх сторін мовлення (в умовах нормального та порушеного онтогенезу). У порівнянні з традиційними програмами та методиками, у посібнику використано за основу психолінгвістичний підхід до вивчення та розвитку мовленнєвої функції та відводиться більше можливостей для використання засвоєних дітьми мовних знань у різних мовно-комунікативних ситуаціях, що сприятиме підсиленню корекційного впливу та підвищенню ефективності логопедичної роботи в цілому. Таке наповнення змісту являє собою цілісну систему лінгвістичних знань, мовленнєвих умінь та навичок, які діти повинні засвоїти в старшому дошкільному віці для успішного навчання в загальноосвітній школі.

Посібник висвітлює основні напрями логопедичної роботи, спрямованої на формування у дітей із ЗНМ знань, умінь та навичок з мови та мовлення, визначає вимоги до досягнень дітей та окреслює корекційну спрямованість навчання за кожним напрямом.

Посібник рекомендовано логопедам та вихователям спеціальних та загальноосвітніх дитячих навчальних закладів, з інклюзивною формою навчання, студентам педагогічних університетів, слухачам курсів підвищення кваліфікації, батькам.

Бібліографія: Тищенко В. В. Як навчити дитину правильно розмовляти: від народження до 5 років: поради батькам / В. В. Тищенко, Ю. В. Рібцун. – К. : Літера ЛТД. – 2006. – 128 с.

Анотація: Книга присвячена питанням розвитку мовлення дитини дошкільного віку. У ній подано коротку характеристику порушень мовленнєвого розвитку, представлено рекомендації з розвитку мовлення дитини в умовах сім’ї, а також ігрові завдання та вправи з розвитку мовлення дошкільників. www.logoped.in.ua

Для батьків, логопедів, вихователів дошкільних навчальних закладів, усіх, хто цікавиться питаннями мовленнєвого розвитку дошкільників.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Мовленнєві намистинки для маленької дитинки : навч.-метод. посіб. / Ю. В. Рібцун. – К. : Літера, 2010. – 160 с.

Анотація: У навчально-методичному посібнику представлені важливі аспекти навчально-виховної роботи з формування мовленнєвої полікомпетентності дошкільників четвертого-п’ятого років життя із загальним недорозвитком мовлення на прикладі звуконаслідувань. Запропонована система логокорекції побудована на основі тріади «звук – склад – слово», що в кінцевому результаті допомагає дітям оволодіти мовленням як повноцінним засобом комунікації. www.logoped.in.ua

Посібник адресовано вчителям-логопедам, учителям-дефектологам, вихователям логопедичних груп і груп загального розвитку, працівникам реабілітаційних центрів, педагогам закладів інтернатного типу для дітей-сиріт, студентам педагогічних навчальних закладів, гувернерам, батькам дітей із порушеннями психофізичного, у т. ч. й мовленнєвого, розвитку.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Дитина із порушенням мовленнєвого розвитку / Ю. В. Рібцун // Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами : навч.-метод. посіб. У 9 кн. / За заг. ред. А. А. Колупаєвої. – К. : ТОВ ВПЦ «Літопис-ХХ». – 2010. – Книга 9. – 36 с. – (Серія «Інклюзивна освіта»)

Анотація: У навчально-методичному посібнику у формі запитань та відповідей представлено інформацію щодо мовленнєвого розвитку дітей, починаючи з раннього і завершуючи молодшим шкільним віком. У посібнику розкриті особливості прояву затримок мовленнєвого розвитку у дітей, фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення, окреслено їхні негативні наслідки, що можуть виникати без надання своєчасної логопедичної допомоги. www.logoped.in.ua

Матеріали посібника пропонують батькам способи попередження та ефективного формування правильної звуковимови дитини з акцентом на вікову спрямованість. Окремі матеріали посібника можуть бути використані вчителями-логопедами, вчителями-дефектологами, практичними психологами, вихователями загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ : програмно-методичний комплекс / Юлія Валентинівна Рібцун. – К. : Освіта України, 2011. – 292 с.

Анотація: У програмно-методичному комплексі представлено зміст і методику корекційної роботи з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Запропонована система роботи розрахована на вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів. www.logoped.in.ua

Окремі матеріали комплексу можуть бути використані вихователями загальноосвітніх і дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу для дітей із порушеннями мовлення, педагогами закладів інтернатного типу для дітей-сиріт, реабілітаційних центрів, вчителями дошкільних відділень і підготовчих класів спеціальних загальноосвітніх шкіл для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, студентами педагогічних вузів.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Предметно-розвивальне середовище у молодшій логопедичній групі для дітей іза ЗНМ : навч.-метод. посіб. / Юлія Рібцун. – К. : Освіта України, 2010. – 50 с.

Анотація: У посібнику представлена орієнтовна структура предметно-розвивального середовища у молодшій логопедичній групі для дітей із загальним недорозвитком мовлення, подано зразки мовленнєвого матеріалу відповідно до мікрозон. Він є практичним додатком до авторського програмно-методичного комплексу «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей молодшого дошкільного віку із ЗНМ». www.logoped.in.ua

Посібник стане у нагоді вчителям-логопедам, вихователям спеціальних і масових дошкільних навчальних закладів, студентам педагогічних вузів та всім тим, хто займається навчанням і розвитком дошкільників.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Словничок для діточок: пароніми : метод. посіб. / Ю. В. Рібцун, О. Г. Рібцун. – К. : Світич, 2012. – 136 с. : іл.

Анотація: У методичному посібнику подана система робота з ознайомлення дітей 4-6 років зі словами, схожими за словами – паронімами. Запропоновано розвивальні ігри та вправи зі словами-паронімами, подано тлумачення значення кожного зі слів, а також репрезентований мовленнєвий матеріал. www.logoped.in.ua

Посібник призначено для вихователів дошкільних навчальних закладів загального розвитку і спеціальних компенсуючого типу, вчителів початкових класів, учителів-логопедів, учителів-дефектологів, студентів педагогічних спеціальностей, батьків дітей 4-6 років.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Граємо – мову вивчаємо: робочий зошит / Ю. В. Рібцун, О. Г. Рібцун. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2012. – 64 с.

Анотація: Робочий зошит призначено для роботи з дітьми 4–6 років. У ньому представлений ілюстративний та віршований матеріал зі словами, схожими за звучанням. www.logoped.in.ua

Для батьків, вихователів дошкільних навчальних закладів загального розвитку і спеціальних компенсуючого типу, вчителів початкових класів, учителів-логопедів, учителів-дефектологів, студентів педагогічних факультетів.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Професійний довідник учителя-логопеда дошкільного навчального закладу / Ю. В. Рібцун. – Х. : Вид. група «Основа», 2013. – 239 [1] с. – (Серія «Професійний довідник»)

Анотація: У навчально-методичному посібнику представлені теоретичні та практичні матеріали, що стосуються діяльності вчителя-логопеда дошкільного навчального закладу: законодавчо-нормативна база, порівняльні таблиці з діагностичними критеріями розмежування основних видів мовленнєвих вад, провідні освітні напрями корекційно-розвивальної роботи в групах для дітей із ЗНМ, ФФНМ, заїканням. www.logoped.in.ua

Для вчителів-логопедів, учителів-дефектологів, вихователів логопедичних груп, практичних психологів, студентів педагогічних вузів.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Віршики, картинки, звуки для забави і науки. Альбом для логопедичних ігор-занять з дітьми 3-6 років. – Х. : Видавнича група «ОСНОВА», 2013. – 176 с. : іл. – (Серія «Логопеду-ДНЗ»)

Анотація: В альбомі подано ілюстративний, ігровий та віршований матеріал для індивідуальної роботи з дошкільниками 3–6 років з метою вивчення та розрізнення звуків української мови. www.logoped.in.ua

Альбом розрахований на вихователів дошкільних навчальних закладів, у т. ч. й спеціальних компенсуючого типу, учителів початкових класів, учителів-логопедів, учителів-дефектологів, батьків, студентів педагогічних навчальних закладів.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення : прогр.-метод. комплекс / Ю. В. Рібцун. – Тернопіль: Мандрівець, 2014. – 272 с.

Анотація: У програмно-методичному комплексі з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти та чинних програм розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, психолінгвістичного та діяльнісного підходів представлено спеціальну програму із зазначенням як загальноосвітніх, так і корекційно-розвивальних завдань з розвитку мовленнєвої діяльності дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (ФФНМ) та окремі аспекти її реалізації. www.logoped.in.ua

Запропонована система корекційно-розвивальної роботи дошкільників п’ятого року життя із ФФНМ розрахована на педагогів спеціальних дошкільних навчальних закладів (ДНЗ) компенсуючого типу для дітей із порушеннями мовлення, дошкільних логопедичних пунктів при ДНЗ, працівників реабілітаційних центрів. Окремі матеріали комплексу можуть використовуватись педагогами груп загального розвитку, вчителями дошкільних відділень і підготовчих класів загальноосвітніх шкіл для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, студентами педагогічних вузів.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Звукові намистинки. Формування мовленнєвої полікомпетентності дошкільників : навч.-метод. посіб. / Ю. В. Рібцун. – Тернопіль : Мандрівець, 2015. – 200 с. :  іл.

Анотація: У навчально-методичному посібнику представлено важливі аспекти навчально-виховної роботи з формування мовленнєвої полікомпетентності дошкільників четвертого-п’ятого років життя із загальним недорозвитком мовлення на прикладі звуконаслідувань. www.logoped.in.ua

Запропонована система логокорекції побудована на основі тріади “звук – склад – слово”, що допоможе дітям оволодіти мовленням як повноцінним засобом комунікації.

Посібник адресовано вчителям-логопедам, корекційним педагогам, вихователям логопедичних груп і груп загального розвитку, працівникам реабілітаційних центрів, педагогам закладів інтернатного типу для дітей-сиріт, студентам педагогічних навчальних закладів, гувернерам, батькам дітей із порушеннями психофізичного, зокрема мовленнєвого, розвитку.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Навчальна програма «Образотворче мистецтво» (5 клас) : комплект навч. прогр. для 5−9 (10) кл. спец. загальноосв. навч. закл. для дітей із тяжкими порушеннями мовлення / за ред. Е. А. Данілавічютє. – К. : ДП «Укртехінформ», 2015. – 36 с.

Анотація: У навчальній програмі «Образотворче мистецтво», узгодженій із вимогами Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, з урахуванням психофізичних особливостей дітей із тяжкими порушеннями мовлення, представлено тематичну реалізацію навчально-виховної та корекційнорозвивальної роботи, яка сприяє паралельному забезпеченню художнього і мовленнєвого розвитку учнів, подано перелік орієнтовних показників сформованості галузевої компетентності школярів на кінець навчального року. www.logoped.in.ua

Програма адресована вчителям 5 класу спеціальних навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, загальноосвітніх навчальних закладів за умов інклюзивного та інтегрованого навчання і спрямована на реалізацію вимог, передбачених освітньою галуззю «Мистецтво».

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Навчальні програми «Трудове навчання» (підготовчий, 1−4 класи) : комплект навч. прогр. для підгот., 1−4 кл. спец. загальноосв. навч. закл. для дітей із тяжкими порушеннями мовлення / за ред. Е. А. Данілавічютє. – К. : ДП «Укртехінформ», 2015. – 84 с.

Анотація: У навчальній програмі «Трудове навчання», узгодженій із вимогами Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, представлено тематичну реалізацію навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи, яка сприяє паралельному забезпеченню мовленнєвого розвитку учнів та опанування ними навичок трудової діяльності, подано перелік орієнтовних показників сформованості галузевої компетентності школярів на кінець навчального року. www.logoped.in.ua

Програма адресована вчителям підготовчого, 1−4 класів спеціальних навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, загальноосвітніх навчальних закладів за умов інклюзивного та інтегрованого навчання і спрямована на реалізацію вимог, передбачених освітньою галуззю «Технології».

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Навчальні програми «Образотворче мистецтво» (підготовчий, 1−4 класи) : комплект навч. прогр. для підгот., 1−4 кл. спец. загальноосв. навч. закл. для дітей із тяжкими порушеннями мовлення / за ред. Е. А. Данілавічютє. – К. : ДП «Укртехінформ», 2015. – 88 с.

Анотація: У навчальній програмі «Образотворче мистецтво», узгодженій із вимогами Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, представлено тематичну реалізацію навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи, яка сприяє паралельному забезпеченню художнього і мовленнєвого розвитку учнів із тяжкими порушеннями мовлення, подано перелік орієнтовних показників сформованості галузевої компетентності школярів на кінець навчального року. www.logoped.in.ua

Програма адресована вчителям підготовчого, 1−4 класів спеціальних навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, загальноосвітніх навчальних закладів за умов інклюзивного та інтегрованого навчання і спрямована на реалізацію вимог, передбачених освітньою галуззю «Мистецтво».

Бібліографія:  Рібцун Ю. В. Навчальна програма «Історія України» (5 клас) : комплект навч. прогр. для 5−9 (10) кл. спец. загальноосв. навч. закл. для дітей із тяжкими порушеннями мовлення / за ред. Е. А. Данілавічютє. – К. : ДП «Укртехінформ», 2015. – 32 с.

Анотація: У навчальній програмі «Історія України», узгодженій із вимогами Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, з урахуванням психофізичних особливостей дітей із тяжкими порушеннями мовлення, представлено тематичну реалізацію навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи, яка сприяє паралельному забезпеченню історично-пізнавального і мовленнєвого розвитку учнів, подано перелік орієнтовних показників сформованості галузевої компетентності школярів на кінець навчального року. www.logoped.in.ua

Програма адресована вчителям 5 класу спеціальних навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, загальноосвітніх навчальних закладів за умов інклюзивного та інтегрованого навчання і спрямована на реалізацію вимог, передбачених освітньою галуззю «Суспільствознавство».

Бібліографія:  Рібцун Ю. В. Навчальна програма «Трудове навчання» (5 клас) : комплект навч. прогр. для 5−9 (10) кл. спец. загальноосв. навч. закл. для дітей із тяжкими порушеннями мовлення / за ред. Е. А. Данілавічютє. – К. : ДП «Укртехінформ», 2015. – 30 с.

Анотація: У навчальній програмі «Трудове навчання», узгодженій із вимогами Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, представлено тематичну реалізацію навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи, яка сприяє паралельному забезпеченню мовленнєвого розвитку учнів та опанування ними навичок трудової діяльності, подано перелік орієнтовних показників сформованості галузевої компетентності школярів на кінець навчального року. www.logoped.in.ua

Програма адресована вчителям 5 класу спеціальних навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, загальноосвітніх навчальних закладів за умов інклюзивного та інтегрованого навчання і спрямована на реалізацію вимог, передбачених освітньою галуззю «Технології».

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Дошкільнятко: корекційно-розвивальна и навчально-виховна робота з дітьми із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення : навч.-метод. посіб. / Ю. В. Рібцун. – Тернопіль : Мандрівець, 2016. – 192 с.

Анотація: У навчально-методичному посібнику з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти, психолінгвістичного та діяльнісного підходів окреслено освітні лінії роботи вихователя та практичного психолога у логопедичній групі для дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення п’ятого та шостого років життя, розкрито окремі змістові аспекти корекційно-розвивальної та навчально-виховної роботи із зазначеною категорією дошкільників. www.logoped.in.ua

Навчально-методичний посібник адресовано вихователям спеціальних дошкільних навчальних закладів компенсуючого типу для дітей із порушеннями мовлення, практичним психологам, працівникам реабілітаційних центрів. Окремі матеріали посібника можуть використовуватися педагогами груп загального розвитку, вчителями дошкільних відділень загальноосвітніх шкіл для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, студентами педагогічних вузів.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Вихователь й малюки конструюють залюбки: метод. посіб. для роботи з дітьми 3-6 років / Ю. Рібцун, О. Рібцун. – К. : Генеза, 2017. – 192 с. – (Серія “Помічник вихователя ДНЗ”)

Анотація: У методичному посібнику описано психофізичні особливості дітей дошкільного віку усіх вікових груп крізь призму конструктивної діяльності, репрезентовано парціальну програму відповідного спрямування, подано структуровані зразки робіт з конструювання для дошкільників четвертого − шостого років життя. www.logoped.in.ua

Методичний посібник стане в нагоді вихователям дошкільних навчальних закладів (ДНЗ), у т. ч. й ДНЗ з інклюзивною та інтегрованою формами навчання й виховання, педагогам навчально-розвивальних та реабілітаційних центрів, батькам, студентам педагогічних вишів.

Бібліографія: Рибцун Ю. В. Нарушения речи у детей: современный взгляд / Ю. Рибцун. – International Book Market Service Ltd. : Другое Решение, 2017. – 189 с.

Анотація: У збірнику статей репрезентований діагностичний інструментарій, який необхідний у роботі педагога закладу дошкільної освіти (ЗДО). Особлива увага приділена медичному аспекту міжсистемної взаємодії мовленнєвих порушень, впливу ендогенних і екзогенних факторів на становлення мовленнєвої діяльності, питання диференційованої діагностики мовленнєвих порушень у дітей. Запропоновані матеріали стануть у нагоді вихователям, практичним психологам ЗДО, студентам педагогічних вишів. www.logoped.in.ua

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Сходинками правильного мовлення: навчально-методичний посібник / Ю. В. Рібцун. – Тернопіль : Мандрівець, 2017. – 240 с.

Анотація: У посібнику представлено навчально-методичний і мовленнєвий матеріал для подолання порушень фонетико-фонематичної складової мовлення у дітей старшого дошкільного віку. Авторська ідея використання ігрових персонажів у корекційно-розвивальній роботі робить ігри-заняття з дошкільниками цікавими, насиченими та максимально ефективними. www.logoped.in.ua

Навчально-методичний посібник розрахований на учителів-логопедів, корекційних педагогів, вихователів дошкільних навчальних закладів, у т. ч. й спеціальних компенсуючого типу, з інклюзивною спрямованістю навчання та виховання, учителів молодших класів загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладів для дітей із тяжкими порушеннями мовлення, працівників реабілітаційних центрів, батьків дітей із особливими освітніми потребами, студентів педагогічних навчальних закладів.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Я учуся розмовляти : навч.-метод. комплект : логопедичний альбом з розвитку мовлення дошкільників 3−6 років / Ю. В. Рібцун. – Київ : Генеза, 2019. – 160 с. : іл.

Анотація: В альбомі репрезентований ілюстративний матеріал для інтегрованих занять із дошкільниками з розвитку зорового сприймання, уваги, пам’яті, мислення та мовлення, профілактики оптичних дислексій і дисграфій. www.logoped.in.ua

Альбом розрахований на вчителів-логопедів, корекційних педагогів, тифлопедагогів, практичних психологів, гувернерів, вихователів дошкільних закладів освіти, учителів молодших класів загальноосвітніх навчальних закладів, у т. ч. й за умов інклюзивного навчання, працівників реабілітаційних, інклюзивно-ресурсних центрів, студентів педагогічних середніх і вищих закладів освіти, батьків.

Бібліографія: Рібцун Ю. В. Я учуся розмовляти : навч.-метод. комплект : навч.-метод. посіб. з розвитку мовлення дошкільників 3–6 років / Ю. В. Рібцун. – Київ : Генеза, 2019. – 224 с. – (Серія «Помічник вихователя»).

Анотація: Методичний посібник «Я учуся розмовляти» є логічним доповненням до логопедичного альбому з розвитку мовлення дошкільників 3−6 років. У посібнику представлена комплексна методика з удосконалення всіх складових мовлення у гармонійному поєднанні з розвитком зорового сприймання, уваги, пам’яті, основних мисленнєвих функцій та операцій, у т. ч. прогнозування і контролю. Репрезентовані мовленнєво-пізнавальні завдання доцільно використовувати з дошкільниками під час логопедичних занять, занять з розвитку мовлення та ознайомлення з оточуючим. Матеріали посібника стануть корисним помічником для профілактики виникнення у дітей оптичних дисграфій і дислексій. www.logoped.in.ua

Методичний посібник розрахований на вихователів дошкільних закладів освіти, у т. ч. з інклюзивною формою навчання і виховання, вчителів-логопедів, корекційних педагогів, тифлопедагогів, практичних психологів, учителів початкових класів, працівників реабілітаційних, інклюзивно-ресурсних центрів, студентів педагогічних закладів освіти, гувернерів, батьків.