У доповіді оглядово презентовано сучасні тенденції в освіті дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, обумовлені запровадженням Державного стандарту початкової загальної освіти, Концепції Нової української школи та напрацювання відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, представлені у колективній монографії, навчально-методичних посібниках, типових освітніх, корекційно-розвивальних програмах, розроблених та апробованих на практиці освітніх та корекційно-розвивальних технологіях навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (легкого та помірного ступеня). Обґрунтовано інтегративну модель освіти дітей зазначеної категорії, яка складається з організаційного, змістового та технологічно-процесуального компонентів. Практичним результатом є розроблене навчально-методичне забезпечення та технологічна реалізація мети, завдань, змісту освіти учнів молодшого шкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Також на допомогу батькам дітей з особливими освітніми потребами розроблено серію навчально-методичних посібників «Інклюзивне навчання».
Представлена науково-методична література та напрацювання адресовано фахівцям спеціальних та інклюзивних закладів загальної середньої освіти, науковцям, працівникам ІРЦ, соціальної служби, викладачам та студентам закладів вищої освіти, усім зацікавленим проблемами навчання, виховання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами.