5-6 квітня 2021 р. на базі Вищої технічної школи в Катовіце (Польща) відбулась ІІ Міжнародна конференція «Role of science and education in sustainable development» («Роль науки та освіти в забезпеченні сталого розвитку»), на якій з доповіддю «Modeling of spelling competence in junior high school students with special speech needs» («Моделювання орфографічної компетентності у школярів молодшої ланки навчання з особливими мовленнєвими потребами») виступила Зоряна Мартинюк к.пед.н., с.н.с. відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України.
Виступ Зоряни Мартинюк відбувся у контексті секційного засідання «Освіта для сталого розвитку: міждисциплінарний підхід» і був присвячений орфографічній компетентності, яка є невід’ємною складовою та основним підґрунтям в оволодінні орфографічно правильним письмом, що є стартовою платформою для опанування та засвоєння учнями орфографії. У доповіді розкрито труднощі, з якими зустрічаються здобувачі освіти молодшої ланки навчання з особливими мовленнєвими потребами в умовах Нової української школи, репрезентовано етапи, напрями та методику формування грамотного письма.
У конференції взяли також участь науковці Бердянського державного педагогічного університету, Вищої школи економіки і державного управління в Братиславі, Донбаського державного педагогічного університету, Інституту дослідження просторового розвитку, Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького, Національного університету цивільного захисту України, Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка та Чорноморського національного університету імені П. Могили.