22-23 квітня 2021 р. в м. Переяслав-Хмельницький відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Гармонізація розвитку особистості в сучасних соціокультурних умовах». Основним організатором конференції виступив ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди».
Конференція сприяла консолідації фахівців різних галузей психологічної науки: загальної, вікової, соціальної, юридичної, медичної і спеціальної психології.
Наукові співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України: д.психол.н., с.н.с., головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Вадим Володимирович Кобильченко; д.психол.н., с.н.с., старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Ірина Миколаївна Омельченко та науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Юлія Василівна Шевченко презентували результати власних наукових пошуків у доповідях у межах панельної дискусії: «Проблема психологічної інвалідизації особистості» та «Особливості медико-психолого-педагогічного супроводу дітей з синдромом Дауна в умовах пандемії COVID-19».
Вадим Кобильченко та Ірина Омельченко у межах наукової доповіді акцентували увагу, що на сьогодні психологічна інвалідизація – це своєрідна особистісна ідентичність. Своєрідність особистої ідентичності інваліда (так званий психологічний компонент інвалідизації) має велике значення в розвитку дитини і її становленні як особистості. Успішність адаптації людини в суспільстві багато в чому визначається тим, наскільки вона ідентифікує себе повноправним членом цього суспільства. У доповіді розкрито сутність бар’єрів – фізичних, духовних, соціальних, ціннісних, інформаційних з метою задоволення потреб особистості з порушеннями психофізичного розвитку.
Юлія Шевченко у ході дискурсу звернула увагу на права та можливості дітей з особливими освітніми потребами, зокрема, із синдромом Дауна під час пандемії COVID-19. Вона розкрила основні особливості розвитку дитини із синдромом Дауна та вплив карантинних обмежень на формування у них знань, умінь та навичок при різних формах навчання (спеціальне, інклюзивне, індивідуальне). Висвітлила аспекти медико-психолого-педагогічної роботи команди фахівців та основні реабілітаційні заходи (психологічні, педагогічні, соціальні), які необхідні для гармонійного розвитку та соціалізації дітей із синдромом Дауна під час карантину.
Зміст досліджень висвітлено в матеріалах Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Гармонізація розвитку особистості в сучасних соціокультурних умовах».
Дякуємо організаторам за надану можливість брати участь у надзвичайно змістовному заході, сподіваємось на майбутні зустрічі не тільки онлайн, а й офлайн!