20-25 вересня 2021 року вся освітянська спільнота відзначала «Всеукраїнський тиждень дошкілля»

Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України виступив співорганізатором Всеукраїнської конференції працівників дошкільної освіти «Інноваційний поступ дошкілля в Україні», підготував та провів секцію «Інклюзивне освітнє середовище закладу дошкільної освіти: реалії та перспективи» (модератор від Інституту – завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху С. Литовченко) та вебінари «Новий формат освітнього середовища для дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами» (модератор від Інституту – завідувач відділу освіти дітей з порушеннями зору Т. Костенко), «Послуги раннього втручання для дітей з особливими освітніми потребами: успішний досвід» (модератор від Інституту – завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху С. Литовченко).

Важливі питання розвитку та навчання дошкільників з особливими освітніми потребами у своїх виступах презентували: Бабяк Ольга, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат психологічних наук: «Як навчити дитину з порушеннями когнітивного розвитку володіти емоціями»; Гладченко Ірина, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук: «Дидактичні підходи щодо  організації процесу формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку»; Дичківська Ілона, завідувач кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені професора Т.І. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету, доктор педагогічних наук, професор: «Інклюзивне освітнє середовище в закладі дошкільної освіти: принципи та особливості організації»; Довгопола Катерина, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат психологічних наук: «Виховання і розвиток незрячої дитини раннього та дошкільного віку»; Курінна Владислава, молодший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України: «Адаптивність і доступність ігор для дітей з порушеннями зору»; Піканова Наталія, аспірант ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, директор Дитячого центру «Mr.Leader»: «Cоціалізація дітей з особливостями мовленнєвого розвитку в закладах дошкільної освіти»; Рібцун Юлія, старший науковий співробітник відділу логопедії ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук: «Роль антиципації у задоволенні особливих мовленнєвих потреб дітей дошкільного віку”.

Активну участь в обговоренні взяли: Бужинецька Ксенія, молодший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, аспірант ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Грибань Галина, науковий співробітник відділу логопедії ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Данілавічютє Еляна, докторант ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук; Жук Валентина, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Ільяна Валентина, в.о. завідувача відділу логопедії ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук; Компанець Наталія, старший науковий співробітник відділу інклюзивного навчання ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат психологічних наук; Коваль-Бардаш Людмила, провідний науковий співробітник відділу інклюзивного навчання ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук; Литвинова Віра, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Мякушко Оксана, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат психологічних наук; Омельченко Ірина, провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, доктор психологічних наук; Сухіна Ірина, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат психологічних наук; Таранченко Оксана, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, доктор педагогічних наук; Чеботарьова Олена, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат педагогічних наук; Шевченко Володимир, в.о. ученого секретаря, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, доктор педагогічних наук.

У вебінарі «Новий формат освітнього середовища для дітей дошкільного віку з особливими освітніми потребами» теоретичні підходи та практичні методики представили: Омельченко Ірина, провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, доктор психологічних наук; Бужинецька Ксенія, молодший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, аспірант ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Курінна Владислава, молодший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

У вебінарі «Послуги раннього втручання для дітей з особливими освітніми потребами: успішний досвід» результати своїх досліджень презентували: Жук Валентина, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України; Довгопола Катерина, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, кандидат психологічних наук; Шевченко Юлія, науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами, аспірант ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Цікаві виступи, обговорення у колі експертів, зацікавленість учасників сприяли плідній роботі та визначенню перспективних напрямів розвитку дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами.