«Потенціал людей з аутизмом необмежений, як і потенціал інших людей. Це лише питання надання підтримки й освіти, що враховує потреби осіб з аутизмом».
Доктор Стівен Шор, професор корекційної освіти, консультант у питаннях аутизму, людина з аутизмом.
Всесвітній день розповсюдження інформації про проблему аутизму — дата, запроваджена рішенням Генеральної Асамблеї ООН від 18 грудня 2007 року. Відзначається щорічно — 2 квітня. Резолюція прийнята з метою привернення світової уваги до дітей та дорослих, які страждають від аутизму. Цей розлад характеризується вираженим і всебічним дефіцитом спілкування і соціальної взаємодії, досить обмеженими інтересами, а також часто повторюваними діями. Порушення аутичного спектру має генетичний характер і його основні причини поки не відомі науці, однак своєчасна реабілітація дитини в ранньому віці дозволяє у багатьох випадках домогтися впевнених результатів у соціальній адаптації.Історії відомо не мало яскравих особистостей, у яких спостерігалися прояви аутизму. Приміром, Вінсент Ван Гог і Леонардо да Вінчі, Гаррі Труман і Авраам Лінкольн, Вуді Аллен і Боб Ділан, і багато інших.
Розлади спектру аутизму – найбільш швидко зростаюче порушення психічного розвитку дітей. За данними ВООЗ в 2010 році поширеність аутизму становила 1 на 100 новонароджених, в 2013 році – 1:88, в 2016 році -1:68. За прогнозами деяких вчених в 2020 році поширеність розладів спектру аутизму становить – 1:30.
Надзвичайно важливим в роботі з дітьми є раннє виявлення розладів спектру аутизму. Саме завдяки своєчасному виявленню, діагностуванню порушення, враховуючи особливості харчування, дотримання режиму дня та інші особливості розвитку, соціальної взаємодії з оточуючими, діти з РАС можуть успішно соціалізуватися і зайняти своє місце у суспільстві. Діти можуть відвідувати дитячі садочки, навчатися в звичайних школах, товаришувати з однолітками і розвивати свої здібності.
Ось чому інформування про аутизм є вкрай важливим. Лише рання діагностика і раннє втручання дають особам з аутизмом надію на повноцінне майбутнє.
Фахівці відділу психолого – педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології НАПН України надають необхідні методичні, навчальні та корекційної – розвиткові послуги для дітей і їх родин, а також проводить тренінги та семінари для педагогів, асистентів, психологів та усих, хто працює з дітьми.
Бережемо найдорожче – наших дітей!