Продовжуємо працюємо на вимоги часу. На черговому засіданні відділу освіти дітей з порушеннями зору ми розглядали запити батьків, серед яких більшість про те, чим корисним зайняти дитину у цей нелегкий час?
Дійсно, дітям зараз дуже важко, адже улюблені іграшки залишилися вдома, не завжди є під рукою олівці чи фарби, погуляти з друзями зараз небезпечно і на допомогу може прийти тільки мамин телефон…
Як же зробити час, який дитина проводить з телефоном, не лише цікавим, а й корисним.
Пропонуємо взяти до уваги: «Фотокамера на телефоні як корекційний інструмент для дітей з порушеннями зору».
Роздумуючи, як організувати навчання та дозвілля дітей, згадайте, що на телефонах є фотокамера, яка може стати чудовим і доступним інструментом для роботи! Викладачі та батьки, ви можете давати дітям різноманітні завдання, результати яких можна зафіксувати на фото (і при потребі надіслати ці фото викладачу).
Такий спосіб виконання і фіксування завдань може бути доступним та цікавим дітям різного віку (дошкільникам починаючи від 1,5 – 2 років, школярам, підліткам і старшим).
Особливо рекомендуємо для дітей з порушеннями зору, адже така робота з фотокамерою може носити розвивально-корекційний характер: допомогти у розвитку зорового сприймання, розвитку та формуванні просторової орієнтації, у формуванні сенсорних еталонів. Цей метод допоможе і в формуванні соціально-емоційної сфери, пізнавальної та мовленнєвої сфери.
Головне, підібрати таке завдання, яке буде доступним для конкретної дитини.
Зверніть увагу! Не всі завдання можуть бути виконані протягом кількох хвилин, можливо потрібні будуть години і дні.
Приклади завдань
Знайди і сфотографуй 5 предметів червоного кольору (предметів певного відтінку, які містять поєднання 2 кольорів).
Знайди і сфотографуй предмети великого та маленького розміру (маленький, середній та великий).
Сфотографуй обрані предмети так, щоб один був далеко, а інший близько до тебе (можна додати ще предмет посередині, дати більш конкретне завдання: м’яч близько до дверей, але далеко від стільця і т.п).
За допомогою обраних предметів зроби фото, які проілюструють cлова: під, над, всередині, між і т.п. (фото ляльки, яка сидить за автомобілем, ложки, яка лежить за виделкою і поруч з чашкою тощо.
Фрукти – овочі, рослини, свійські тварини і інше.
Зроби фото свого розпорядку дня.
Фото обличчя сумного, веселого, здивованого, сердитого і ін.
Знайди і сфотографуй 5 речей (занять), які тебе заспокоюють, радіють, дратувати і ін.
Фотографування може мати як навчальну функцію, так і функцію самопізнання, емоційного розвитку, арттерапії тощо.
Ви можете вигадати свої завдання і поділитися ними у коментарях!