Травень – час, коли батьки обирають заклад освіти для своєї дитини, залежно від віку це дитячий садок або школа.
Вибір дошкільного закладу – непростий відповідальний момент, адже важливо, щоб дитині було комфортно, поряд були друзі, перший самостійний соціальний досвід був позитивним, а також дитина отримувала якісні освітні послуги, необхідний корекційно-розвивальний, психологічний, за потреби – медичний та реабілітаційний супровід.
Дошкільний вік – надзвичайно важливий період для розвитку дитини. Хочеться обрати оптимальний варіант для своєї дитини, враховуючий сімейні запити та обставини, щоб створити сприятливі умови для адаптації, щоб син або донька із задоволенням йшли до садочка і не виникало потреби у подальшій зміні закладу освіти.
Перш за все за порадами батьки звертаються до фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, шукають інформацію на інтернет ресурсах та радяться з батьками інших дітей.
Щоб допомогти батькам та колегам краще зорієнтуватися пропонуємо коротку характеристику варіантів освіти для дітей з порушеннями слуху, які сьогодні існують в нашій країні.
Вважаємо позитивним наявність варіантів для здобуття освіти, що забезпечує можливість врахувати потреби кожної дитини, побажання батьків. Для дітей з порушеннями слуху така варіативність є особливо важливою із огляду на різні потреби, які залежать від провідного засобу комунікації родини та дитини (мова спілкування – словесна/жестова мова), запитів батьків, специфіки реабілітації (засоби слухопротезування, супровід фахівців, підхід, за якого відбувалось попереднє навчання) та стану слухового сприймання, індивідуальних особливостей розвитку дитини.
Представляємо коротку характеристику існуючих варіантів здобуття дошкільної освіти дітьми з порушеннями слуху, які на сьогодні впроваджено в Україні.
Кожний з варіантів має певні особливості, своєрідність організації та корекційно-розвивального супроводу.
Критеріями порівняння є: програми, за якими навчаються діти; фахівці, які працюють у закладі; специфіка корекційно-розвивального супроводу; варіанти продовження освіти після закінчення дошкільного закладу; мова навчання та спілкування.