СУЧАСНА ОСВІТА ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ: СКЛАДАЄМО АВТЕНТИЧНІ УКРАЇНСЬКІ ПАЗЛИ

24 травня 2022 року відбувся практико орієнтований семінар «СУЧАСНА ОСВІТА ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ: СКЛАДАЄМО АВТЕНТИЧНІ УКРАЇНСЬКІ ПАЗЛИ», організований відділом освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені  Миколи Ярмаченка НАПН України в межах Всеукраїнського онлайн марафону до Дня науки.


Ідею, яку було закладено у назві – презентація сучасного українського національного досвіду, напрацювань науковців та практиків, єднання навколо спільних цінностей – втілено у виступах доповідачів:


В’ячеслав Засенко – почесний директор, дійсний член (академік) НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, радник директора, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Актуальні проблеми освіти осіб з порушеннями слуху в умовах війни і миру»


Неля Корецька – начальник відділу освіти дітей з особливими потребами головного управління позашкільної та інклюзивної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України «Нормативне забезпечення організації освітнього процесу осіб з ООП в умовах воєнного стану»
Світлана Литовченко – доктор педагогічних наук, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Досвід та перспективи організації освітнього процесу для дітей з порушеннями слуху»
Валентина Жук – кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Батьківсько-фахова взаємодія в освіті дітей з порушеннями слуху»
Володимир Шевченко – доктор педагогічних наук, в.о. вченого секретаря інституту, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Навчання та підвищення рівня знань фахівців і батьків в рамках проекту «Реабілітація осіб з кохлеарними імплантами в Україні»
Ольга Вовченко – доктор психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України«Проблема емоційного вигорання батьків та педагогів, що виховують дітей з ООП в умовах воєнного часу»
Оксана Таранченко  – доктор педагогічних наук, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Соціокультурні зміни в Україні як нова вісь координат у перетворенні освітнього простору для дітей з ООП»
Віра Литвинова  – старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Роль педагога та сім’ї у соціалізації дитини з ООП в оточуючому соціумі»
Світлана Кульбіда  – доктор педагогічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу навчання жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Роль сурдопедагога у створенні комунікативного безбар’єрного середовища у навчальній діяльності глухих учнів»
Лариса Малинович – кандидат психологічних наук, голова Львівського відділення ГО «Інститут соціальної політики. Наукове товариство осіб інвалідністю» «Комплексний супровід дітей дошкільного віку з ООП в умовах воєнного часу»
Христина Колбасова  – аспірант Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України «Ефективність використання невербального інтелекту під впливом музичної терапії у дітей з ООП»

У виступах учасників було представлено важливі нормативні, теоретичні та практичні рекомендації.   
Дякуємо колективам Ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Комунального закладу вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» ДОР, Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру №1, «Медичного центру слухової реабілітації АВРОРА» за презентацію власного досвіду дистанційного навчання дітей з порушеннями слуху, організації слухової допомоги, психологічної підтримки дорослих та дітей, волонтерської діяльності в важких умовах воєнного часу.
Відеозапис семінару за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1ZdGUaBlQxbtqAsMxwxr8nnMVXB3td25p/view?usp=sharinghttps://fb.watch/ddQgQ-m6LA/


Цінуємо співпрацю. Сприймаємо пропозиції, актуальні ідеї, поради, які сприятимуть покращенню організації освіти дітей з порушеннями слуху.