Публікації Відділу освіти дітей з порушеннями слуху в Електронній бібліотеці НАПН України. На шляху до стандартів Відкритої науки

Відкрита наука (Open Science) є сучасним європейським підходом до організації наукового процесу та передбачає забезпечення вільного доступу до результатів досліджень та публікацій, популяризацію наукових знань, співробітництво, обмін знаннями та досвідом через використання цифрових технологій.

Електронна бібліотека Національної академії педагогічних наук України починаючи з 2011 року надає такі можливості. Це єдиний інформаційний простір наукових установ та закладів освіти НАПН України, «точка доступу» до освітніх, наукових, методичних ресурсів різного формату (текстові ресурси; аудіо та відеозаписи, презентації тощо), створених науковцями Академії (http://lib.iitta.gov.ua).

Презентуємо публікації Відділу освіти дітей з порушеннями слуху – наукового підрозділу Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, який проводить фундаментальні та прикладні дослідження з питань розвитку та навчання дітей з порушеннями слуху, у співпраці з партнерами визначає стратегії удосконалення освіти дітей з порушеннями слуху у контексті євроінтеграційних та національних освітніх реформ.

Усі основні праці співробітників відділу представлено у Електронній бібліотеці НАПН України.

Серед них монографії, концепції, посібники для педагогів, психологів та батьків, статті, тези доповідей, навчальні матеріали (програми, методичні рекомендації, дидактичні розробки та ін.) презентації та відео виступів; автореферати дисертацій та ін.

Ресурси у вільному доступі, можна легко та швидко переглядати, скачувати та користуватися.

Наведемо найбільш актуальні публікації:

Сучасний курикулум в освіті дітей з порушеннями слуху : методичні рекомендації / С.В Литовченко, О.М. Таранченко, В.В. Жук, В.М. Шевченко, В.В. Литвинова, О.Ф. Федоренко. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2021. 321 с.  https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/731776

Учні початкових класів із порушеннями слуху: навчання та розвиток : навчально-методичний посібник / С. Кульбіда, С. Литовченко, В. Жук, В. Литвинова. Харків : Вид-во «Ранок», 2020. 144 с. https://lib.iitta.gov.ua/724437/

Новий формат освітнього середовища: діти з порушеннями слуху у початковій школі: навчально-методичний посібник / О.М. Таранченко, О.Ф.Федоренко. Київ, 2020. 223 с. https://lib.iitta.gov.ua/730669/

Новий формат освітнього середовища: діти з порушеннями слуху у дошкіллі: навч.-метод. посіб. / С.В. Литовченко, В.В. Жук, В.В. Литвинова. К.: ФОП Симоненко О.І., 2019. 279 с https://lib.iitta.gov.ua/729747/

Навчання дітей із порушеннями слуху: навчально-методичний посібник / С. Кульбіда, С. Литовченко, О. Таранченко О., В. Жук, О. Федоренко, В. Литвинова. Харків : Вид-во «Ранок», 2019. 216 с. https://lib.iitta.gov.ua/719471/

Дитина з порушенням слуху: навігація для батьків / В. Жук, В. Литвинова, С. Литовченко, Н. Піканова, О. Таранченко. Медичний центр слухової реабілітації АВРОРА, Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Київ, 2018. https://lib.iitta.gov.ua/715811/

Вовченко О.А. Концептуалізація феномену емоційного інтелекту підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку: Монографія. Київ: ПП «ЮНІСОФТ», 2021. 450 с. https://lib.iitta.gov.ua/732897

Литовченко С.В. Діти з порушеннями слуху раннього та дошкільного віку : навчання та супровід : Монографія. К. : ФОП Симоненко О. І., 2020. 356 с. https://lib.iitta.gov.ua/731670

Шевченко В.М. Методичні рекомендації для фахівців і батьків з реабілітації та розвитку дітей з кохлеарними імплантами. Київ, 2020. 49 с. https://sluh-e.com.ua/metodychni-rekomendatsii-rozvytok-slukhu-ta-movlennia-ditey-z-kokhlearnymy-implantamy/

Програми з корекційно-розвиткової роботи:

Програма з корекційно-розвиткової роботи «Ритміка» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями слуху (для дітей зі зниженим слухом) (Вовченко О.А.) http://lib.iitta.gov.ua/732273/

Програма з корекційно-розвиткової роботи «Ритміка» для 5-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями слуху (для глухих дітей) (Вовченко О.А.) http://lib.iitta.gov.ua/732274/

Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухового сприймання та формування вимови» для 5 класу спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями слуху (для дітей зі зниженим слухом) (Федоренко О.О., Мала Н.І., Савчук О.О., Москаленко Т.І.) http://lib.iitta.gov.ua/732275/

Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухового сприймання та формування вимови» для 6-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з порушеннями слуху (для дітей зі зниженим слухом) (Федоренко О.Ф., Коноваленко М.В., Автомонова І.В., Різоль О.М.) http://lib.iitta.gov.ua/732278/

Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови» для 5 класу спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями слуху (для глухих дітей) (Федоренко О.Ф., Ломакіна О.М., Васильєва В.В., Юхимович Л.Ф., Аркуша Ю.М.) http://lib.iitta.gov.ua/732277/

Програма з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови» для 6-10 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями слуху (для глухих дітей) (Федоренко О.Ф., Васильєва В.В., Юхимович Л.Ф., Ільченко Е.С.) http://lib.iitta.gov.ua/732279/ та ін.

В умовах воєнного часу співробітниками відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розроблено серію методичних матеріалів (презентації, відео, рекомендації), які презентовано на сайті Інституту, Facebook, у бібліотеці:

Навчання дітей з порушеннями слуху в умовах воєнного часу: з досвіду закладів освіти. Корисні посилання. http://lib.iitta.gov.ua/732756/

На підтримку педагогів, які навчають дітей з порушеннями слуху. http://lib.iitta.gov.ua/732772/

Щоденні заняття для розвитку дитини з порушеннями слуху (рекомендації для батьків). http://lib.iitta.gov.ua/732823/

Свійські птахи. [Навчальний матеріал] http://lib.iitta.gov.ua/732850/

Склад слова. [Навчальний матеріал] http://lib.iitta.gov.ua/732849/

Відвідування ІРЦ. Поради батькам. http://lib.iitta.gov.ua/732786/

Ігрові вправи, які дорослі можуть використовувати, орієнтуючись на індивідуальні особливі потреби дитини. http://lib.iitta.gov.ua/732756/ та ін.

Науковці Відділу освіти дітей з порушеннями слуху плідно співпрацюють з колегами з закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, реабілітаційних установ тощо, взаємодіють з громадськими організаціями, виступають на міжнародних та всеукраїнських заходах, презентують результати роботи на освітніх виставках та в межах інформаційних проєктів («Книга від вченого» https://fb.watch/hki0lxmkqu/ та ін.), курси підвищення кваліфікації від відділу є затребуваними та мають позитивні відгуки.

Популяризації та впровадженню результатів досліджень співробітників відділу, відкритості та комунікації сприяє наша активність у соціальних мережах. Наші сторінки, запрошуємо, доєднуйтеся, будь ласка

Відділ освіти дітей з порушеннями слуху

https://www.facebook.com/groups/268693925325131/

https://t.me/surdo_ISPP_NAPNhttps://instagram.com/widdil_surdo?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Цінуємо співпрацю, підтримуємо колег, підвищуємо свій фаховий рівень, дотримуємося сучасних європейських принципів відкритої науки, що безумовно забезпечить ще більшу актуальність наукових досліджень, підвищить якість науки й освіти, сприятиме подальшому розвитку освіти дітей з порушеннями слуху.