21 лютого 2023 року відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція “Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти“.
Під час роботи науково-практичного заходу висвітлено актуальні питання та перспективи розвитку позашкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами (секція 1), досягнення та перспективи розвитку спеціальної освіти в умовах сьогодення на прикладі діяльності спеціальних шкіл на навчально-реабілітаційних центрів (секція 2), а також актуальні питання організації інклюзивної освіти в умовах воєнного стану (секція 3).
З понад 300 учасників науково-практичної конференції у роботі секцій взяли активну участь співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України:
Вовченко Ольга Анатоліївна, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти з порушеннями слуху «ПАНІЧНІ АТАКИ У ОСВІТЯН ЗА УМОВ ВОЄННИХ ДІЙ НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ»;
Кобильченко Вадим Володимирович, доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору, Омельченко Ірина Миколаївна, доктор психологічних наук, професор, провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами «ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ ТА ПІДЛІТКІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ТА ЇХ СІМЕЙ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»;
Кульбіда Світлана Вікторівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу української жестової мови «ОСОБЛИВОСТІ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРЕДМЕТУ “УКРАЇНСЬКА ЖЕСТОВА МОВА»;
Малинович Лариса Михайлівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу української жестової мови «СТВОРЮЄМО ДОСТУПНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ГЛУХИХ ДОШКІЛЬНИКІВ»;
Рібцун Юлія Валентинівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу логопедії «ВИКОРИСТАННЯ УНІВЕРСАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ МОВЛЕННЄВИМИ ПОТРЕБАМИ».
Таким чином, проведений захід підтвердив беззаперечне зростання значущості наук про освіту, сучасної педагогічної і психологічної теорії і практики, інноваційного поступу й зусиль закладів вищої освіти, наукових установ, громадськості.
Разом з тим, у складний для країни час захисту державного суверенітету, європейського вибору і людської гідності постають нові завдання з психолого-педагогічної підтримки різних категорій осіб з особливими освітніми потребами, організації системного дослідницько-інноваційного супроводу в усіх ланках освіти – дошкільних і позашкільних, спеціальної та інклюзивної освіти, а також післядипломної освіти й освіти дорослих.