ПАРТНЕРСТВО ТА ВЗАЄМОДІЯ З ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИМИ ЦЕНТРАМИ – ОДИН З ВАЖЛИВИХ НАПРЯМІВ ДІЯЛЬНОСТІ ІНСТИТУТУ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ І ПСИХОЛОГІЇ ІМЕНІ МИКОЛИ ЯРМАЧЕНКА НАПН УКРАЇНИ!

 

16 березня 2023 року підписано низку угод про співпрацю між Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України та Інклюзивно-ресурсним центром №10 м. Києва.

Проведено круглий стіл за участі директора Інституту, професора Лесі Прохоренко, завідувачів та наукових співробітників – відділу логопедії (Валентина Ільяна), відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (Олена Чеботарьова, Оксана Мякушко), відділу освіти дітей з порушеннями слуху (Світлана Литовченко), відділу української жестової мови (Світлана Кульбіда), відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами (Ольга Бабяк), фахівців ІРЦ №10 Шевченківського району міста Києва (Євгенія Левіна).

Під час роботи розкрито основні аспекти співпраці ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України з Інклюзивно-ресурсними центрами, які реалізуються, зокрема, у проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку, надання корекційно-розвитвальних послуг, просвітницькій та консультативній допомозі педагогам і батькам дітей з ООП.

ІРЦ №10 (директор Олена Воробей) має досвідчених компетентних фахівців, хорошу матеріальну базу, активно співпрацює зі спеціальними закладами та закладами з інклюзивним навчанням, має значний досвід проведення різнопланових просвітницьких заходів.

Під час зустрічі було розглянуто питання адаптації технологій навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану. Фахівець ІРЦ, Євгенія Левіна, підкреслила унікальність розробок співробітників Інституту, їхню необхідність і затребуваність на сучасному етапі як для фахівців ІРЦ, так і для педагогів, які працюють з дітьми з особливими потребами в інклюзивних групах/класах, також – для батьків дітей з ООП.

Вчені інституту презентували свої розробки, які користуються широким попитом у всіх закладах освіти України, що провадять освітню політику в галузі освіти осіб з особливими потребами. Окреслено основні завдання, які постали перед спеціальною освітою в умовах сучасних викликів та шляхи їх вирішення. 

Зокрема, учасниками було обговорено низку нагальних питань:

– особливості комплексної оцінки розвитку дітей з ООП різного віку;

– варіативність форм здобуття освіти дітей різновікових груп з ООП;

– особливості корекційно-розвивального супроводу дітей раннього, дошкільного та шкільного віку;

– стратегії та інноваційні технології супроводу дітей з порушеннями слуху, мовлення, інтелектуального розвитку в різних умовах навчання;

– психолого-педагогічний супровід дітей та їхніх родин в умовах війни;

– сучасне навчально-методичне забезпечення освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами;

– технології командної взаємодії у процесі навчання дітей у закладах освіти;

– підвищення фахової компетентності фахівців ІРЦ та ін.

Серед перспективних напрямів співпраці Інституту і ІРЦ №10 є й апробація сучасних навчально-методичних матеріалів на базі ІРЦ та спільна проектна діяльність за актуальними напрямами в сфері психолого-педагогічного супроводу осіб з ООП.

 За результатом зустрічі було підписано угоди про співпрацю відділів Інституту та ІРЦ №10, в яких, серед низки спільних напрямів діяльності, зокрема, йдеться про проведення спільних науково-практичних заходів, розроблення сучасних технологій у сфері освіти дітей з ООП в умовах воєнного стану та ін.

Цінуємо партнерство, наближаємо Перемогу разом!