ЗАХОДИ Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України в межах виставки «Освіта та кар’єра-2023»
28 квітня
Віртуальна виставка «Освіта та кар’єра – 2023» за умови дії військового стану проводиться онлайн на платформі online.osvitaexpo.com.ua. Організовує та проводить виставку Всеукраїнська громадська організація Товариство «Знання» України за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України та Держаної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».
Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України щорічно бере участь та запрошує всіх бажаючих долучитися до семінарів, вебінарів, які підготували наші науковці у співпраці з експериментальними майданчиками.
Всеукраїнський науково-практичний семінар
«Соціалізація та реасоціалізація осіб з порушеннями зору в умовах воєнного стану».
Модератор:
Костенко Тетяна Миколаївна, кандидат психологічних наук, старший дослідник, завідувачка відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Доповідачі:
Кобильченко Вадим Володимирович, доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Довгопола Катерина Станіславівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Легкий Олег Михайлович, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Кондратенко Світлана Вікторівна, науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Гребенюк Тетяна Миколаївна, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;
Сасіна Ірина Олександрівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;
Медведок Лілія Григорівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;
Паламар Олена Михайлівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;
Купріянова Тетяна Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університет імені Михайла Драгоманова;
Войтюк Юрій Олександрович, кандидат біологічних наук, доцент доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університет імені Михайла Драгоманова;
Шевченко Ярослав Олександрович, аспірант кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Теми доповідей:
Кобильченко В.В. «Психологічні аспекти соціалізації та ресоціалізації дошкільників з порушеннями зору в умовах війни».
Довгопола К.С. «Психологічний супровід родин, які виховують дітей з порушеннями зору раннього віку».
Легкий О.М., Кондратенко С.В. «Ігрова діяльність як фактор соціального розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями зору».
Гребенюк Т.М. «Соціальна реабілітація осіб з порушеннями зору в умовах війни».
Сасіна І.О. «Медичний аспект комплексної реабілітації осіб з порушеннями зору в умовах бойових дій».
Медведок Л.Г. «Формування соціальних компетенцій у дітей з порушеннями зору».
Паламар О.М. «Колективна художня творчість як засіб соціалізації дітей з порушеннями зору».
Купріянова Т.О. «Партнерська взаємодія закладу освіти та сім’ї як умова успішної соціалізації дитини з порушеннями зору».
Войтюк Ю.О. «Створення інформаційного доступного середовища для осіб з порушеннями зору».
Шевченко Я.О. «Особливості професійного самовизначення старшокласників з порушеннями зору в умовах війни».
Цільова аудиторія: фахівці закладів освіти, які працюють з дітьми з порушеннями зору, викладачі закладів вищої освіти, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів, батьки дітей з порушеннями зору.
Початок 10.00.
Платформа Zoom.
https://us02web.zoom.us/j/3788258271?pwd=T0RYR3BJaFg3aEcwYWRGelVqanpmdz09
Ідентифікатор конференції: 378 825 8271
Код доступу: 217
Науково-практичний онлайн-семінар
«Перспективи розвитку освіти дітей з порушеннями слуху у контексті євроінтеграції».
Модератор:
Литовченко Світлана Віталіївна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Доповідачі:
Бачинська Наталія Юріївна, вчитель початкових класів Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;
Борлодян Наталія Борисівна, вчитель трудового навчання Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;
Вовченко Ольга Анатоліївна, доктор психологічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Жук Валентина Володимирівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Литвинова Віра Володимирівна, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Литовченко Світлана Віталіївна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Новосадська Орися Василівна, дефектолог дошкільної групи Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;
Сергеєва Наталія Вікторівна, головний редактор видавництва «Генеза»;
Скубак Ніна Григорівна, заступник директора з корекційно-розвиткової роботи та реабілітації Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;
Скубак Олександр Михайлович, вчитель інформатикиЧернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;
Ткачук Наталія Василівна, директор Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;
Таранченко Оксана Миколаївна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Фустій Родіка Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;
Шевченко Володимир Миколайович, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Теми виступів:
Литовченко С.В. «Досвід та перспективи організації освітнього процесу для дітей з порушеннями слуху».
Ткачук Н.В., Скубак Н.Г., Бачинська Н.Ю., Борлодян Н.Б., Новосадська О.В., Скубак О.М., Фустій Р.П. «Актуальні питання реалізації міжнародного проєкту Спеціальна освіта в транскордонному районі Сучава-Чернівці: сучасна, інклюзивна та адекватна ринку праці». Таранченко О.М. «Соціальне інтегрування як ключовий концепт сучасної парадигми освіти дітей з ООП».
Шевченко В.М. «Освіта дітей з порушеннями слуху: досвід Польщі».
Жук В.В. «Освіта дітей з порушеннями слуху: адаптування до реалій воєнного часу». Вовченко О.А. «Основні психологічні аспекти супроводу педагогів в освітньому просторі роботи з дітьми з ООП».
Литвинова В.В. «Диференційований підхід у навчанні учнів початкових класів з порушеннями слуху».
Сергеєва Н.В. «Модернізовані навчальні видання для дітей з особливими освітніми потребами».
Цільова аудиторія: педагоги, які навчають дітей з порушеннями слуху; викладачі закладів вищої освіти; батьки дітей з особливими освітніми потребами
Початок 11.00.
Платформа Zoom: https://us04web.zoom.us/j/79140099351?pwd=ezJqFEpQIZ9vnrBgTGtnWe4xmlzZ8y.1
Ідентифікатор конференції: 791 4009 9351
Код доступу: 2023
Науково-практичний семінар
«Сучасні технології навчання та підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових ситуацій»
Доповідачі:
Чеботарьова Олена Валентинівна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Павлюченко Ольга Миколаївна, директор спеціальної школи №26 м. Києва;
Гладченко Ірина Вікторівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник
відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Мякушко Оксана Іванівна,
кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Сухіна Ірина В’ячеславівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник
відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Блеч Ганна Олександрівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник
відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Трикоз Сніжана Валеріївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник
відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Бобренко Інна Всеволодівна, науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Лиходід Людмила Леонідівна, вчитель спеціальної школи №26 м. Києва;
Піддубна Поліна Михайлівна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;
Стефанова Олена Андріївна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;
Троїцька Валентина Володимирівна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;
Гнатенко Вікторія Сергіївна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;
Петренко Ірина Анатоліївна, вчитель-логопед спеціальної школи №26 м. Києва;
Бродецька Анна Андріївна, практичний психолог спеціальної школи №26 м. Києва;
Петрачкова Вікторія Миколаївна, практичний психолог спеціальної школи №26 м. Києва.
Теми доповідей:
Чеботарьова О.В., Павлюченко О.М. «Шляхи підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів».
Гладченко І.В. «Математичні цікавинки в процесі формування життєвої компетентності у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку».
Мякушко О.І. «Технології психоемоційного розвитку дітей з ПІР».
Сухіна І.В. «Психоедукація батьків дітей з ООП в умовах кризових викликів сьогодення».
Блеч Г.О. «Формування елементарних навичок читання та письма у дітей з тяжкими порушеннями інтелектуального розвитку».
Трикоз С.В. «Технології форм ування природничих понять у дітей з ООП».
Бобренко І.В. «Організація дистанційного навчання з фізичного виховання учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах кризових викликів».
Лиходід Л.Л. «Особливості формування розумової сфери в учнів з інтелектуальними труднощами при виконанні навчально-практичних завдань».
Піддубна П.М. «Інноваційні корекційно-розвиткові технології навчання дітей з інтелектуальними труднощами».
Стефанова О.А. «Корекційна спрямованість методів навчання учнів з інтелектуальними труднощами».
Троїцька В.В.
«Як добирати методи і прийоми індивідуального підходу в роботі з учнями з інтелектуальними труднощами».
Гнатенко В.С. «Адаптації та модифікації програм для дітей з інтелектуальними труднощами»
Петренко І.А. «Використання альтернативної та додаткової комунікації під час освітнього процесу з дітьми з інтелектуальними труднощами».
Бродецька А.А. «Методи корекції нав’язливих думок і ідей у дітей з інтелектуальними труднощами. Пубертатний період у дітей з інтелектуальними труднощами. Що робити?»
Петрачкова В.М. «Як справитися з учнями при максимальному збудженні під час освітнього процесу»
Цільова аудиторія: педагоги, психологи, вихователі, фахівці ІРЦ, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, викладачі та студенти закладів вищої освіти, батьки дітей з особливими освітніми потребами.
Початок 10.00.
Платформа Zoom: https://us04web.zoom.us/j/75722881855?pwd=ZMOvOWoEPUNLNC5Rttsp8oGrybt7o4.1
Ідентифікатор конференції: 757 2288 1855
Код доступу: 1xzx3R
Науково-практичний семінар
«Допомога дітям з дітям з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів сучасності».
Ведуча:
Рібцун Юлія Валентинівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Тема доповіді:
Рібцун Ю.В. «Допомога дітям з дітям з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів сучасності».
Цільова аудиторія: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, практичні психологи, вихователі закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів закладів загальної середньої освіти, працівники інклюзивно-ресурсних центрів.
Початок 11.00.
Платформа Zoom: https://us05web.zoom.us/j/83041583526?pwd=MnpJMTUzbWpBUnQ0bDNvSFB2UjA0Zz09
Ідентифікатор конференції: 830 4158 3526
Код доступу: 3U9Lza
Науково-методичний семінар
«Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах невизначеності».
Доповідачі:
Бабяк Ольга Олексіївна, кандидат психологічних наук, старший дослідник, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Душка Алла Луківна, доктор психологічних наук, доцент, головний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Омельченко Ірина Миколаївна, доктор психологічних наук, професор провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Баташева Наталія Іванівна, кандидат психологічних наук, вчений секретар Інституту, спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Бужинецька Ксенія Борисівна, старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Теми доповідей:
Бабяк О.О., Баташева Н.І. «Особливості психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів».
Душка А.Л. «Стрес фактори, які впливають на поведінку дитини з РАС».
Омельченко І.М. «Напрями діагностування символізації як механізму орієнтування в ситуації невизначеності (воєнного стану) в структурі комунікативної діяльності дошкільника з особливими освітніми потребами».
Бужинецька К.Б. «Психологічні ігри, техніки і вправи, які допомагають зняти напругу, повернути почуття контролю та відволікти від важких спогадів дітей з особливими освітніми потребами в умовах сьогодення».
Цільова аудиторія: педагоги та практичні психологи спеціальних та інклюзивних закладів дошкільної освіти та закладів загальної середньої освіти, фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсних центрів, студенти та викладачі закладів вищої освіти.
Початок 11.30.
Платформа Google Meet:
https://meet.google.com/tjq-wxzb-ign
29 квітня
Науково-методичний семінар
«Шляхи вивчення української жестової мови – від теорії до практики»
Модератор:
Кульбіда Світлана Вікторівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Доповідачі:
Кульбіда Світлана Вікторівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Рибак Ольга Анатоліївна,кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітниквідділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Малинович Лариса Михайлівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;
Біланова Ольга Олександрівна, вчитель жестової мови, КЗО «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» ДОР»;
Іващенко Лаура Григорівна, вчитель жестової мови, Хмельницької СЗОШ № 33;
Курзіна Маргарита Олександрівна, заступник директора з виховної роботи, вчитель жестової мови, КЗ «Миколаївська спеціальна загальноосвітня школа № 6» Миколаївської ОР.
Теми доповідей:
Кульбіда С.В., Малинович Л.М. «Особливості кінетики УЖМ, специфіка застосування у навчально-діагностичному процесі».
Рибак О.А. «Окремі проблемні питання застосування УЖМ у процесі діагностування лексичної компетентності дітей з порушеннями слуху дошкільного віку».
Іващенко Л.Г. «Жестоознака: поняття, особливості засвоєння глухими учнями».
Біланова О.О. «Жестодія на уроках УЖМ: активна і пасивна семантика».
Курзіна М.О. «Уроки УЖМ за новими модельними програмами».
Цільова аудиторія: педагогічні, науково-педагогічні, методичні працівники спеціальних закладів для глухих, представники батьківських, громадських організацій.
Початок об 11.00.
Платформа Zoom: https://us05web.zoom.us/j/84524868753?pwd=K0w0VU1wLzU2U01FMVF4Y3ErZmsxZz09
Ідентификатор конференції: 845 2486 8753
Код доступу: AT5ywD