Виставка «Освіта та кар’єра – 2023»

ЗАХОДИ Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України в межах виставки «Освіта та кар’єра-2023»

28 квітня

Віртуальна виставка «Освіта та кар’єра – 2023» за умови дії військового стану проводиться онлайн на платформі online.osvitaexpo.com.ua. Організовує та проводить виставку Всеукраїнська громадська організація Товариство «Знання» України за підтримки Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України та Держаної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».

Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України щорічно бере участь та запрошує всіх бажаючих долучитися до семінарів, вебінарів, які підготували наші науковці у співпраці з експериментальними майданчиками.

Всеукраїнський науково-практичний семінар
«Соціалізація та реасоціалізація осіб з порушеннями зору в умовах воєнного стану».

Модератор:

Костенко Тетяна Миколаївна, кандидат психологічних наук, старший дослідник, завідувачка відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Доповідачі:

Кобильченко Вадим Володимирович, доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Довгопола Катерина Станіславівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Легкий Олег Михайлович, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Кондратенко Світлана Вікторівна, науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями зору Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Гребенюк Тетяна Миколаївна, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;

Сасіна Ірина Олександрівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;

Медведок Лілія Григорівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;

Паламар Олена Михайлівна, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова;

Купріянова Тетяна Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університет імені Михайла Драгоманова;

Войтюк Юрій Олександрович, кандидат біологічних наук, доцент доцент кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університет імені Михайла Драгоманова;

Шевченко Ярослав Олександрович, аспірант кафедри офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.

Теми доповідей:

Кобильченко В.В. «Психологічні аспекти соціалізації та ресоціалізації дошкільників з порушеннями зору в умовах війни».

Довгопола К.С. «Психологічний супровід родин, які виховують дітей з порушеннями зору раннього віку».

Легкий О.М., Кондратенко С.В. «Ігрова діяльність як фактор соціального розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями зору».

Гребенюк Т.М. «Соціальна реабілітація осіб з порушеннями зору в умовах війни».

Сасіна І.О. «Медичний аспект комплексної реабілітації осіб з порушеннями зору в умовах бойових дій».

Медведок Л.Г. «Формування соціальних компетенцій у дітей з порушеннями зору».

Паламар О.М. «Колективна художня творчість як засіб соціалізації дітей з порушеннями зору».

Купріянова Т.О. «Партнерська взаємодія закладу освіти та сім’ї як умова успішної соціалізації дитини з порушеннями зору».

Войтюк Ю.О. «Створення інформаційного доступного середовища для осіб з порушеннями зору».

Шевченко Я.О. «Особливості професійного самовизначення старшокласників з порушеннями зору в умовах війни».

Цільова аудиторія: фахівці закладів освіти, які працюють з дітьми з порушеннями зору, викладачі закладів вищої освіти, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів, батьки дітей з порушеннями зору.

Початок 10.00.

Платформа Zoom.

https://us02web.zoom.us/j/3788258271?pwd=T0RYR3BJaFg3aEcwYWRGelVqanpmdz09

Ідентифікатор конференції: 378 825 8271

Код доступу: 217

Науково-практичний онлайн-семінар
«Перспективи розвитку освіти дітей з порушеннями слуху у контексті євроінтеграції».

Модератор:

Литовченко Світлана Віталіївна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Доповідачі:

Бачинська Наталія Юріївна, вчитель початкових класів Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;

Борлодян Наталія Борисівна, вчитель трудового навчання Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;

Вовченко Ольга Анатоліївна, доктор психологічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Жук Валентина Володимирівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Литвинова Віра Володимирівна, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Литовченко Світлана Віталіївна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Новосадська Орися Василівна, дефектолог дошкільної групи Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;

Сергеєва Наталія Вікторівна, головний редактор видавництва «Генеза»;

Скубак Ніна Григорівна, заступник директора з корекційно-розвиткової роботи та реабілітації Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;

Скубак Олександр Михайлович, вчитель інформатикиЧернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;

Ткачук Наталія Василівна, директор Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;

Таранченко Оксана Миколаївна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, головний науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Фустій Родіка Петрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Чернівецького обласного навчально-реабілітаційного центру «Родина»;

Шевченко Володимир Миколайович, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями слуху Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Теми виступів:

Литовченко С.В. «Досвід та перспективи організації освітнього процесу для дітей з порушеннями слуху».

Ткачук Н.В., Скубак Н.Г., Бачинська Н.Ю., Борлодян Н.Б., Новосадська О.В., Скубак О.М., Фустій Р.П. «Актуальні питання реалізації міжнародного проєкту Спеціальна освіта в транскордонному районі Сучава-Чернівці: сучасна, інклюзивна та адекватна ринку праці». Таранченко О.М. «Соціальне інтегрування як ключовий концепт сучасної парадигми освіти дітей з ООП».

Шевченко В.М. «Освіта дітей з порушеннями слуху: досвід Польщі».

Жук В.В. «Освіта дітей з порушеннями слуху: адаптування до реалій воєнного часу». Вовченко О.А. «Основні психологічні аспекти супроводу педагогів в освітньому просторі роботи з дітьми з ООП».

Литвинова В.В. «Диференційований підхід у навчанні учнів початкових класів з порушеннями слуху».

Сергеєва Н.В. «Модернізовані навчальні видання для дітей з особливими освітніми потребами».

Цільова аудиторія: педагоги, які навчають дітей з порушеннями слуху; викладачі закладів вищої освіти; батьки дітей з особливими освітніми потребами

Початок 11.00.

Платформа Zoom: https://us04web.zoom.us/j/79140099351?pwd=ezJqFEpQIZ9vnrBgTGtnWe4xmlzZ8y.1

Ідентифікатор конференції: 791 4009 9351

Код доступу: 2023

Науково-практичний семінар
«Сучасні технології навчання та підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових ситуацій»

Доповідачі:

Чеботарьова Олена Валентинівна, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Павлюченко Ольга Миколаївна, директор спеціальної школи №26 м. Києва;

Гладченко Ірина Вікторівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Мякушко Оксана Іванівна,

кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Сухіна Ірина В’ячеславівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник

відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Блеч Ганна Олександрівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Трикоз Сніжана Валеріївна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Бобренко Інна Всеволодівна, науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Лиходід Людмила Леонідівна, вчитель спеціальної школи №26 м. Києва;

Піддубна Поліна Михайлівна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;

Стефанова Олена Андріївна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;

Троїцька Валентина Володимирівна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;

Гнатенко Вікторія Сергіївна, вчитель-дефектолог спеціальної школи №26 м. Києва;

Петренко Ірина Анатоліївна, вчитель-логопед спеціальної школи №26 м. Києва;

Бродецька Анна Андріївна, практичний психолог спеціальної школи №26 м. Києва;

Петрачкова Вікторія Миколаївна, практичний психолог спеціальної школи №26 м. Києва.

Теми доповідей:

Чеботарьова О.В., Павлюченко О.М. «Шляхи підтримки дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах кризових викликів».

Гладченко І.В. «Математичні цікавинки в процесі формування життєвої компетентності у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку».

Мякушко О.І. «Технології психоемоційного розвитку дітей з ПІР».

Сухіна І.В. «Психоедукація батьків дітей з ООП в умовах кризових викликів сьогодення».

Блеч Г.О. «Формування елементарних навичок читання та письма у дітей з тяжкими порушеннями інтелектуального розвитку».

Трикоз С.В. «Технології форм ування природничих понять у дітей з ООП».

Бобренко І.В. «Організація дистанційного навчання з фізичного виховання учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах кризових викликів».

Лиходід Л.Л. «Особливості формування розумової сфери в учнів з інтелектуальними труднощами при виконанні навчально-практичних завдань».

Піддубна П.М. «Інноваційні корекційно-розвиткові технології навчання дітей з інтелектуальними труднощами».

Стефанова О.А. «Корекційна спрямованість методів навчання учнів з інтелектуальними труднощами».

Троїцька В.В.

«Як добирати методи і прийоми індивідуального підходу в роботі з учнями з інтелектуальними труднощами».

Гнатенко В.С. «Адаптації та модифікації програм для дітей з інтелектуальними труднощами»

Петренко І.А. «Використання альтернативної та додаткової комунікації під час освітнього процесу з дітьми з інтелектуальними труднощами».

Бродецька А.А. «Методи корекції нав’язливих думок і ідей у дітей з інтелектуальними труднощами. Пубертатний період у дітей з інтелектуальними труднощами. Що робити?»

Петрачкова В.М. «Як справитися з учнями при максимальному збудженні під час освітнього процесу»

Цільова аудиторія: педагоги, психологи, вихователі, фахівці ІРЦ, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, викладачі та студенти закладів вищої освіти, батьки дітей з особливими освітніми потребами.

Початок 10.00.

Платформа Zoom: https://us04web.zoom.us/j/75722881855?pwd=ZMOvOWoEPUNLNC5Rttsp8oGrybt7o4.1

Ідентифікатор конференції: 757 2288 1855

Код доступу: 1xzx3R

Науково-практичний семінар
«Допомога дітям з дітям з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів сучасності».

Ведуча:

Рібцун Юлія Валентинівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Тема доповіді:

Рібцун Ю.В. «Допомога дітям з дітям з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів сучасності».

Цільова аудиторія: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи, практичні психологи, вихователі закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів закладів загальної середньої освіти, працівники інклюзивно-ресурсних центрів.

Початок 11.00.

Платформа Zoom: https://us05web.zoom.us/j/83041583526?pwd=MnpJMTUzbWpBUnQ0bDNvSFB2UjA0Zz09

Ідентифікатор конференції: 830 4158 3526

Код доступу: 3U9Lza

Науково-методичний семінар
«Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах невизначеності».

Доповідачі:

Бабяк Ольга Олексіївна, кандидат психологічних наук, старший дослідник, завідувач відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Душка Алла Луківна, доктор психологічних наук, доцент, головний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Омельченко Ірина Миколаївна, доктор психологічних наук, професор провідний науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Баташева Наталія Іванівна, кандидат психологічних наук, вчений секретар Інституту, спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Бужинецька Ксенія Борисівна, старший науковий співробітник відділу психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Теми доповідей:

Бабяк О.О., Баташева Н.І. «Особливості психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів».

Душка А.Л. «Стрес фактори, які впливають на поведінку дитини з РАС».

Омельченко І.М. «Напрями діагностування символізації як механізму орієнтування в ситуації невизначеності (воєнного стану) в структурі комунікативної діяльності дошкільника з особливими освітніми потребами».

Бужинецька К.Б. «Психологічні ігри, техніки і вправи, які допомагають зняти напругу, повернути почуття контролю та відволікти від важких спогадів дітей з особливими освітніми потребами в умовах сьогодення».

Цільова аудиторія: педагоги та практичні психологи спеціальних та інклюзивних закладів дошкільної освіти та закладів загальної середньої освіти, фахівці (консультанти) інклюзивно-ресурсних центрів, студенти та викладачі закладів вищої освіти.

Початок 11.30.

Платформа Google Meet:

https://meet.google.com/tjq-wxzb-ign

29 квітня 

Науково-методичний семінар 
«Шляхи вивчення української жестової мови – від теорії до практики»

Модератор:

Кульбіда Світлана Вікторівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Доповідачі:

Кульбіда Світлана Вікторівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Рибак Ольга Анатоліївна,кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітниквідділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Малинович Лариса Михайлівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу української жестової мови Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України;

Біланова Ольга Олександрівна, вчитель жестової мови, КЗО «Криворізька спеціальна школа «Сузір’я» ДОР»;

Іващенко Лаура Григорівна, вчитель жестової мови, Хмельницької СЗОШ № 33;

Курзіна Маргарита Олександрівна, заступник директора з виховної роботи, вчитель жестової мови, КЗ «Миколаївська спеціальна загальноосвітня школа № 6» Миколаївської ОР.

Теми доповідей:

Кульбіда С.В., Малинович Л.М. «Особливості кінетики УЖМ, специфіка застосування у навчально-діагностичному процесі».

Рибак О.А. «Окремі проблемні питання застосування УЖМ у процесі діагностування лексичної компетентності дітей з порушеннями слуху дошкільного віку».

Іващенко Л.Г. «Жестоознака: поняття, особливості засвоєння глухими учнями».

Біланова О.О. «Жестодія на уроках УЖМ: активна і пасивна семантика».

Курзіна М.О. «Уроки УЖМ за новими модельними програмами».

Цільова аудиторія: педагогічні, науково-педагогічні, методичні працівники спеціальних закладів для глухих, представники батьківських, громадських організацій.

Початок об 11.00. 

Платформа  Zoom: https://us05web.zoom.us/j/84524868753?pwd=K0w0VU1wLzU2U01FMVF4Y3ErZmsxZz09

Ідентификатор конференції: 845 2486 8753

Код доступу: AT5ywD