Дизартрія: підтримка дитини з особливими мовленнєвими потребами в освітньому середовищі

Данілавічютє Е. Дизартрія: підтримка дитини з особливими мовленнєвими потребами в освітньому середовищі: навч.-метод. посіб. / Е. Данілавічютє; Інститут спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка НАПН України. – Київ. 2023. – 96 с.

Навчально-методичний посібник присвячено актуальній проблемі створення освітнього середовища для дитини з особливостями розвитку мовлення, що обумовлені недосконалістю іннервації м’язів мовленнєвого апарату внаслідок органічного ураження ділянок головного мозку при дизартрії. Розкрито сутність поняття «дизартрія» з огляду на сучасні уявлення про нейрофізіологічну основу, цілісний механізм виникнення особливостей мовленнєвого розвитку при дизартрії, а також здійснено його аналіз з точки зору освітнього критерію. Представлений у посібнику ракурс інтерпретації особливостей мовленнєвої сфери розвитку передбачає використання технології виявлення ступеня прояву освітніх труднощів з урахуванням інших сфер функціонування і життєдіяльності (фізичної, когнітивної, емоційно-вольової, соціальної) дитини, що дає змогу організувати освітнє середовище з позицій психолінгвосинергетичного підходу до реагування на індивідуальні потреби дитини з дизартрією. Урахування власного алгоритму пристосування дитини до особливостей розвитку дає можливість розглядати механізм їхнього виникнення як унікальний, розкриваючи перспективи створення диференційованих моделей підтримки, у чому полягає інноваційність продукції.

Посібник буде корисним учителям-логопедам, практичним психологам, фахівцям ІРЦ, педагогам закладів освіти, помічникам педагога, батькам, викладачам, студентам закладів вищої освіти, слухачам курсів підвищення кваліфікації.

Завантажити