Тренажер з правопису для учнів 2-4 класів з особливими мовленнєвими потребами

Данілавічютє Е. Тренажер з правопису для учнів 2-4 класів з особливими мовленнєвими потребами: навчальний посібник / Е. Данілавічютє; Інститут спеціальної педагогіки і психології ім. Миколи Ярмаченка НАПН України. – Київ. 2023. – 84 с.

Навчальний посібник присвячено актуальній проблемі опанування найскладніших правил правопису дітьми з особливими мовленнєвими потребами. Обґрунтовано необхідність дотримання спеціальних вимог до опанування правил правопису дітьми з особливостями розвитку усного мовлення та фонетично чистим мовленням: доступність сприймання та усвідомлення інструкцій за технічною формою репрезентації, наявність повторів у інструкціях до схожих завдань для закріплення певного алгоритму міркувань школярів; відповідність лексичного наповнення завдань ступеню сформованості словника дитини в умовах мовленнєвого дефіциту або труднощів його актуалізації, а також відносна обмеженість лексичного матеріалу і його повторюваність з вправи до вправи; зв’язок кожного наступного завдання з попереднім змістовно, поступове поповнення його психологічної структури або заміна автоматизованих складових, що переходять на фоновий рівень організації мовленнєвої діяльності, новими, які знаходяться на провідному рівні, репрезентуючи мету виконання завдань; застосування стратегії формування «сумніву» як необхідної складової для здійснення вибору єдиного правильного варіанту серед усіх можливих на шляху до формування орфографічної навички; велика кількість вправ для засвоєння кожного з правил правопису. Означені вимоги імплементовано у логодидактичну технологію попередження і подолання дизорфографічних помилок.

Посібник може бути корисним учителям-логопедам, фахівцям ІРЦ, педагогам закладів освіти, помічникам педагога, батькам, викладачам, студентам закладів вищої освіти, слухачам курсів підвищення кваліфікації.

Завантажити