БЕЗБАР’ЄРНА ОСВІТА: ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ

29 лютого 2024 року в оффлайн-режимі відбувся семінар-практикум «Створення безбар’єрного освітнього середовища: виклики на сучасному етапі» за організації Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Загальноосвітнього навчального закладу «Вечірня (змінна) спеціальна школа 27» та Інклюзивно-ресурсного центру 10 м. Києва.

Учасниками заходу були педагоги, фахівці інклюзивно-ресурсних центрів, науковці та батьки учнів спеціальної школи й інклюзивних закладів освіти.

Спікерами семінару були науковці відділів освіти дітей порушеннями сенсорного розвитку та української жестової мови, які виступили зі змістовними доповідями:

Світлана Литовченко, докт .пед. наук, завідувач відділу освіти дітей порушеннями сенсорного розвитку – «Співпраця ІРЦ та закладів освіти для забезпечення особливих освітніх потреб учнів з порушеннями слуху»;

Світлана Кульбіда докт. пед. наук, проф., завідувач відділу української жестової мови – «Ресурси розвитку глухих здобувачів освіти»

Ольга Вовченко, докт. психол. наук, ст. наук. співробітник відділу освіти дітей порушеннями сенсорного розвитку – «Прокрастинація дорослого населення (освітян, батьків) за умов стресу: методи подолання»;

Оксана Таранченко, докт. пед. наук, гол. наук. співробітник відділу освіти дітей порушеннями сенсорного розвитку – «Актуалізація педагогічного інструментарію»;

Валентина Жук, канд. пед. наук, ст. наук. співробітник відділу освіти дітей порушеннями сенсорного розвитку – «Технологічне забезпечення розвитку слухового сприймання дітей з порушеннями слуху»;

Віра Литвинова, ст. наук. співробітник відділу освіти дітей порушеннями сенсорного розвитку – «Використання сучасних технологій для розвитку слухового сприймання мовлення та соціальної адаптації»;

Віталій Литовченко, аспірант – «Інтегрування безбар’єрної комунікації до сфери послуг».

Вечірня (змінна) спеціальна школа 27 (директор Алла Садова) – заклад, який розташований в історично-культурному центрі київського Подолу та має багаторічний досвід навчання учнів з порушеннями слуху й іншими особливими освітніми потребами. Учні школи здобувають повну середню освіту, одержують корекційну та актуальну нині психологічну і соціальну підтримку, мають можливість навчатися дистанційно, що особливо начасі (у закладі розроблено власні інформаційні платформи з уроками та навчальними матеріалами, адаптованими для дітей з порушеннями слуху). Педагоги школи є авторами програми та навчально-методичних посібників з корекції та розвитку мовлення, де представлено розробки уроків, занять, методичні рекомендації та відео пояснення жестовою мовою (за QR-кодами).

Під час заходу відбулося обговорення низки актуальних питань навчання учнів старших класів:

  • психологічної підтримки учасників освітнього процесу;

  • ролі педагогів, які створюють психологічно комфортне середовище для дітей, що постраждали від війни;

  • використання адаптованих технологій дистанційного навчання;

  • застосування сучасних додаткових інструментів для учнів та педагогів (зокрема Microsoft Office 365 Education та ін.) з метою підвищення якості освіти.

Наголошено на важливості співпраці ІРЦ, спеціальних шкіл і науковців при вирішенні нагальних питань освіти та підтримки учнів з порушеннями слуху.

Дякуємо, працюємо разом!