21-22 лютого 2024 року у Києві за ініціативи Радниці-Уповноваженої з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’ї Герасимчук у співпраці з Міністерством освіти і науки України та Координаційним центром з розвитку сімейного виховання та догляду дітей за підтримки ЮНІСЕФ Україна та Люмос Україна відбулася Стратегічна сесія з розробки Концепції трансформації спеціальної освіти.
Активно в роботі й дискусіях взяли участь заступниця Міністра освіти й науки України Євгенія Смірнова, народний депутат України Павло Сушко, керівниця Координаційного центру з розвитку сімейного виховання та догляду дітей Ірина Тулякова, керівниця секції захисту прав дітей Дитячого фонду ООН Джин Чой, керівник «Люмос Україна» Ярослав Лагута, співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України Леся Прохоренко, В’ячеслав Засенко, Світлана Кульбіда, Наталія Ярмола та представники закладів спеціальної освіти, інклюзивно ресурсних центрів.
Команда залучених спеціалістів з числа практиків, науковців урядовців, законотворців, громадських організацій, батьків зі всієї України пропрацьовували основні цілі й завдання спеціальної освіти, що мають стати чіткими векторами в етапі трансформації у відповідності з існуючими викликами і сучасними підходами.
Під час вступного слова Євгенія Смірнова зазначила, що Україна прагне побудувати ефективну систему спеціальної освіти, яка дасть змогу дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю досягти максимального потенціалу розвитку в результаті надання якісних освітніх, корекційно-розвиткових і реабілітаційних послуг, зокрема за умови виховання в родині. «Зараз важливе об’єднання фахової спільноти, батьків, державотворців, політиків – зусиль кожного і кожної для впровадження МКФ та забезпечення фінансування відповідно до потреб дітей. Сьогодні ми продовжуємо працювати над стратегією трансформації спеціальної освіти. Ми маємо зосередитися на потребах дитини. Тобто, найперше, що слід зробити – врахувати індивідуальні потреби дітей, принцип «гроші ходять за дитиною», якісні освітні та корекційно-розвиткові послуги, які можуть надаватися різними освітніми провайдерами» – зазначила пані Євгенія.
Зокрема, продуктивною виявилася робота щодо розробки 4 пілотних освітніх продуктів для дітей: зі складними порушеннями розвитку, з порушенням слуху, з порушенням зору, з порушенням інтелектуального розвитку за умови осучаснення спеціального навчання, створення мережі провайдерів та визначенням шляхів забезпечення ефективного менеджменту.
Робимо усе для того, щоб кожна дитина була щаслива в родині і отримувала якісну освіту в громаді згідно з її індивідуальними потребами!