Технології забезпечення комунікативної доступності освітнього середовища для осіб із порушеннями слуху: методичні рекомендації

Малинович Л. М., Адамюк Н. Б. (2023). Технології забезпечення комунікативної доступності освітнього середовища для осіб із порушеннями слуху: методичні рекомендації. Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Київ: ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України. 110 с.

На основі визначення унікальних потреб глухих здобувачів освіти запропоновано технології адитивного білінгвального навчання з урахуванням критеріїв комунікативної доступності, множинності представлення інформації у різних формах, а також ресурс діагностичного матеріалу щодо визначення особливостей розвитку глухої дитини раннього (дошкільного) віку.

Методичні рекомендації розроблено з урахуванням принципів безбар’єрного розвиткового навчання, метою якого є розвиток глухої дитини (учня, студента) у доступному комунікативному середовищі з використанням УЖМ, єдності наставників з урахуванням вікових закономірностей жестомовного розвитку на кожному освітньому рівні.

Завантажити