У форматі офлайн 21 березня 2024 року відбувся науково-методичний практикум «Пропедевтика виникнення освітніх труднощів у дошкільників з особливостями мовленнєвого розвитку», який було зорганізовано науковцями відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру №10 Шевченківського району міста Києва.
Практикум було проведено в контексті продовження реалізації проєкту «Методична студія» (угода про співпрацю Інституту й ІРЦ), що спрямований на упровадження результатів наукових досліджень у практику роботи фахівців, зокрема проведення спільних заходів з метою безперервного професійного розвитку освітян Шевченківського району. У заході взяли участь фахівці ІРЦ і вчителі-логопеди закладів дошкільної освіти.
Увагу учасників було зосереджено на наукових інноваціях організації дослідницької діяльності науковців відділу та ключових питаннях організації логопедичного супроводу дошкільників з особливими мовленнєвими потребами з позицій психолінгвістичного підходу: особливостях розвитку компонентів усного (фонологічного, лексичного та граматичного) та передумовах становлення писемного мовлення.
Жвава дискусія розгорнулася навколо таких доповідей науковців: «Особливості організації діяльності науковців відділу логопедії» (Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., в.о. завідувача відділу логопедії), «Профілактика виникнення освітніх труднощів у дітей з особливими мовленнєвими потребами: рівень усного мовлення» (Юлія Рібцун, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., ст. наук. співробітник відділу логопедії), «Пропедевтика виникнення освітніх труднощів у дошкільників з особливостями мовленнєвого розвитку (граматичний аспект)» (Людмила Трофименко, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., ст. наук. співробітник відділу логопедії), «Формування лексичної сторони мовлення у дітей дошкільного віку з особливими мовленнєвими потребами» (Галина Грибань, наук. співробітник відділу логопедії), «Пропедевтика труднощів опанування писемного виду діяльності у дітей з особливими мовленнєвими потребами» (Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., в.о. завідувача відділу логопедії), «Визначення стану сформованості передумов опанування навички читання у дітей з особливими мовленнєвими потребами» (Ольга Аркадьєва, канд. пед. наук, ст. наук. співробітник відділу логопедії), «Передумови формування орфографічної навички у дітей дошкільного віку з особливими мовленнєвими потребами» (Зоряна Мартинюк, канд. пед. наук, ст. наук. співробітник відділу логопедії).
Під час заходу було представлено ресурси Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України:
-
електронну бібліотеку НАПН України, де можна ознайомитися з напрацюваннями науковців https://lib.iitta.gov.ua/view/divisions/ins=5Fspe=5Fped/;
-
психологічний консультативно-тренінговий центр – консультативна та методична допомога для педагогів та батьків дітей з ООП https://ispukr.org.ua/?p=6083;
-
фахові періодичні видання Інституту: журнал «Особлива дитина: навчання і виховання» https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child та науково-методичний збірник «Освіта осіб з особливими освітніми потребами: шляхи розбудови» https://spp.org.ua/index.php/journal;
-
курси підвищення кваліфікації педагогів https://ispukr.org.ua/?page_id=344 та ін.
Висловлюємо вдячність організаторам і учасникам практикуму, який є продовженням плідної співпраці науковців Інституту і фахівців ІРЦ.
Передаємо естафету іншим відділам для продовження серії спільних заходів.
Дякуємо ЗСУ за можливість рухатися вперед, наближаючи нашу Перемогу!