ПРОЄКТ «МЕТОДИЧНА СТУДІЯ» – РОБОТА ТРИВАЄ!

У форматі офлайн 21 березня 2024 року відбувся науково-методичний практикум «Пропедевтика виникнення освітніх труднощів у дошкільників з особливостями мовленнєвого розвитку», який було зорганізовано науковцями відділу логопедії Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України та фахівцями Інклюзивно-ресурсного центру №10 Шевченківського району міста Києва.

Практикум було проведено в контексті продовження реалізації проєкту «Методична студія» (угода про співпрацю Інституту й ІРЦ), що спрямований на упровадження результатів наукових досліджень у практику роботи фахівців, зокрема проведення спільних заходів з метою безперервного професійного розвитку освітян Шевченківського району. У заході взяли участь фахівці ІРЦ і вчителі-логопеди закладів дошкільної освіти.

Увагу учасників було зосереджено на наукових інноваціях організації дослідницької діяльності науковців відділу та ключових питаннях організації логопедичного супроводу дошкільників з особливими мовленнєвими потребами з позицій психолінгвістичного підходу: особливостях розвитку компонентів усного (фонологічного, лексичного та граматичного) та передумовах становлення писемного мовлення.

Жвава дискусія розгорнулася навколо таких доповідей науковців: «Особливості організації діяльності науковців відділу логопедії» (Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., в.о. завідувача відділу логопедії), «Профілактика виникнення освітніх труднощів у дітей з особливими мовленнєвими потребами: рівень усного мовлення» (Юлія Рібцун, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., ст. наук. співробітник відділу логопедії), «Пропедевтика виникнення освітніх труднощів у дошкільників з особливостями мовленнєвого розвитку (граматичний аспект)» (Людмила Трофименко, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., ст. наук. співробітник відділу логопедії), «Формування лексичної сторони мовлення у дітей дошкільного віку з особливими мовленнєвими потребами» (Галина Грибань, наук. співробітник відділу логопедії), «Пропедевтика труднощів опанування писемного виду діяльності у дітей з особливими мовленнєвими потребами» (Еляна Данілавічютє, канд. пед. наук, ст. наук. співроб., в.о. завідувача відділу логопедії), «Визначення стану сформованості передумов опанування навички читання у дітей з особливими мовленнєвими потребами» (Ольга Аркадьєва, канд. пед. наук, ст. наук. співробітник відділу логопедії), «Передумови формування орфографічної навички у дітей дошкільного віку з особливими мовленнєвими потребами» (Зоряна Мартинюк, канд. пед. наук, ст. наук. співробітник відділу логопедії).

Під час заходу було представлено ресурси Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України:

Висловлюємо вдячність організаторам і учасникам практикуму, який є продовженням плідної співпраці науковців Інституту і фахівців ІРЦ.

Передаємо естафету іншим відділам для продовження серії спільних заходів.

Дякуємо ЗСУ за можливість рухатися вперед, наближаючи нашу Перемогу!