16–19 травня 2024 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки в рамках Фестивалю науки відбулася IV Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні теоретичні й прикладні контексти спеціальної та інклюзивної освіти».
Метою конференції був аналіз й опрацювання актуальних проблем навчання осіб з особливими освітніми потребами в умовах спеціальних та інклюзивних закладів освіти, консолідація наукового й прикладного потенціалу щодо визначення шляхів їх розв’язання, окреслення перспектив подальших наукових пошуків з огляду на виклики сьогодення, сприяння активізації наукового доробку здобувачів вищої освіти.
У роботі конференції взяло участь близько 100 науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, педагогів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, представників громадських організацій, органів влади, аспірантів та ін.
На пленарному засіданні виступили науковці Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Зокрема, у доповіді докт. пед. наук, завідувача відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ОЛЕНИ ЧЕБОТАРЬОВОЇ на тему «Сучасні підходи до навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану в країні» було:
-
розкрито сучасні підходи до навчання осіб з порушеннями інтелектуального розвитку в сучасних умовах кризових викликів;
-
наголошено на особливостях розвитку дітей з порушеннями інтелекту та важливості їх урахування у процесі навчання;
-
акцентовано увагу на необхідності комплексного психолого-педагогічного супроводу дітей та основних напрямах його забезпечення;
-
презентовано нові науково-методичні видання відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу логопедії ЮЛІЯ РІБЦУН у доповіді «Здобувачі початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами: взаємозв’язок когнітивної та мовленнєвої сфер» акцентувала увагу на:
-
важливості зв’язку мовлення та мислення дітей різних вікових груп у контексті сучасних наукових досліджень;
-
особливостях стану сформованості невербального інтелекту здобувачів початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами;
-
причинах шкільної неуспішності, зокрема з предметів мовного та математичного циклів;
-
структурі, видах самоконтролю, який супроводжує всі етапи мовленнєвої діяльності.
Загалом робота конференції відбувалася за такими напрямами:
-
Сучасні підходи до змістовно-цільового, методичного, технологічного забезпечення освіти осіб із особливими освітніми потребами у світовій та вітчизняній корекційній педагогіці.
-
Новітні корекційно-розвиткові стратегії та моделі конструювання процесів навчання, виховання, соціалізації осіб із особливими освітніми потребами в умовах спеціальної та інклюзивної освіти.
-
Актуальні тенденції здоровʼязбережувальних, реабілітаційних та відновлюваних технологій у роботі з дітьми та дорослими з особливими потребами в умовах викликів воєнного часу.
-
Питання професійної готовності та синергії у роботі різнопрофільних фахівців спеціальної та інклюзивної освіти.
Щиро вдячні організаторам за проведення актуального заходу! Дякуємо усім учасникам конференції за змістовні доповіді, конструктивну дискусію, творчу атмосферу співпраці. Тримаймо освітній фронт разом!
Програма конференції (завантажити)