![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2024/05/TITLLK-768x768.jpg)
16–19 травня 2024 року на базі кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки в рамках Фестивалю науки відбулася IV Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасні теоретичні й прикладні контексти спеціальної та інклюзивної освіти».
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2024/05/1-2.jpg)
Метою конференції був аналіз й опрацювання актуальних проблем навчання осіб з особливими освітніми потребами в умовах спеціальних та інклюзивних закладів освіти, консолідація наукового й прикладного потенціалу щодо визначення шляхів їх розв’язання, окреслення перспектив подальших наукових пошуків з огляду на виклики сьогодення, сприяння активізації наукового доробку здобувачів вищої освіти.
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2024/05/2-2-1024x588.jpg)
У роботі конференції взяло участь близько 100 науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, педагогів спеціальних та інклюзивних закладів освіти, представників громадських організацій, органів влади, аспірантів та ін.
На пленарному засіданні виступили науковці Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2024/05/3-2-1024x576.jpg)
Зокрема, у доповіді докт. пед. наук, завідувача відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ОЛЕНИ ЧЕБОТАРЬОВОЇ на тему «Сучасні підходи до навчання та супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах воєнного стану в країні» було:
-
розкрито сучасні підходи до навчання осіб з порушеннями інтелектуального розвитку в сучасних умовах кризових викликів;
-
наголошено на особливостях розвитку дітей з порушеннями інтелекту та важливості їх урахування у процесі навчання;
-
акцентовано увагу на необхідності комплексного психолого-педагогічного супроводу дітей та основних напрямах його забезпечення;
-
презентовано нові науково-методичні видання відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2024/05/4-3-1024x597.jpg)
Канд. пед. наук, ст. наук. співроб., старший науковий співробітник відділу логопедії ЮЛІЯ РІБЦУН у доповіді «Здобувачі початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами: взаємозв’язок когнітивної та мовленнєвої сфер» акцентувала увагу на:
-
важливості зв’язку мовлення та мислення дітей різних вікових груп у контексті сучасних наукових досліджень;
-
особливостях стану сформованості невербального інтелекту здобувачів початкової освіти з особливими мовленнєвими потребами;
-
причинах шкільної неуспішності, зокрема з предметів мовного та математичного циклів;
-
структурі, видах самоконтролю, який супроводжує всі етапи мовленнєвої діяльності.
Загалом робота конференції відбувалася за такими напрямами:
-
Сучасні підходи до змістовно-цільового, методичного, технологічного забезпечення освіти осіб із особливими освітніми потребами у світовій та вітчизняній корекційній педагогіці.
-
Новітні корекційно-розвиткові стратегії та моделі конструювання процесів навчання, виховання, соціалізації осіб із особливими освітніми потребами в умовах спеціальної та інклюзивної освіти.
-
Актуальні тенденції здоровʼязбережувальних, реабілітаційних та відновлюваних технологій у роботі з дітьми та дорослими з особливими потребами в умовах викликів воєнного часу.
-
Питання професійної готовності та синергії у роботі різнопрофільних фахівців спеціальної та інклюзивної освіти.
Щиро вдячні організаторам за проведення актуального заходу! Дякуємо усім учасникам конференції за змістовні доповіді, конструктивну дискусію, творчу атмосферу співпраці. Тримаймо освітній фронт разом!
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2024/05/5-1-1024x587.jpg)
![](https://ispukr.org.ua/wp-content/uploads/2024/05/6-1024x534.png)
Програма конференції (завантажити)