13 березня 2018 р. в Інституті спеціальної педагогіки НАПН України відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Актуальні питання психолого-педагогічного діагностування дітей з порушеннями зору», який був організований Відділом освіти дітей з порушеннями зору ІСП НАПН України спільно з Лабораторією психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України, за участі представників кафедри тифлопедагогіки факультету корекційної педагогіки та психології НПУ ім.М.П.Драгоманова, ПМПК м. Києва, науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, педагогів, психологів, з Полтави, Вінниці, Кривого Рогу, Запоріжжя, Дніпра, Києва, Житомира.
Проведений захід зібрав усіх небайдужих вирішувати нагальні проблеми психолого-педагогічної діагностики дітей з порушеннями зору, а саме:
– Теоретико-методичні засади психолого-педагогічної діагностики дітей з порушеннями зору різних вікових груп.
– Психолог в контексті сучасних освітніх реформ: проблеми, можливості, перспективи.
– Психолого-педагогічний інструментарій психолога: розроблення та експертиза.
– Організація та проведення психолого-педагогічної діагностики дітей з порушеннями зору.
– Основні принципи та особливості адаптації методик діагностики дітей з порушеннями зору.
На сучасному етапі розвитку системи освіти України відбувається активне впровадження психодіагностики на всіх її ланках. Проте проведення психолого-педагогічної діагностики дітей з порушеннями зору вимагає спеціально адаптованих або модифікованих методик, розроблених яких на даний незначна кількість!
Адаптації або модифікації потребують не лише методики, а й стимульний матеріал до них, оскільки є необхіднясть точного і чіткого його спрймання дітьми з різними зоровими діагнозами. Звичайно, при обстеженні можуть бути використані стандартні діагностичні методики, але вони мають відповідати затвердженим вимогам до зорових та тактильних можливостей дітей з порушеннями зору.