8 листопада 2018 року на базі Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, в рамках ІV Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації», співробітниками відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України спільно з педагогами проекту «Перспектива 21/3» було проведено майстер-класи «Індивідуальна освітня траєкторія дитини з особливими освітніми потребами: розроблення індивідуальної програми розвитку»; «Вчитель та асистент: професійне співробітництво», «Проектування адаптивного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами», «Навчаємось читати з радістю: Інтегрований підхід до формування навички читання у дітей з інтелектуальними порушеннями».
В ході заходів було представлено світовий та вітчизняний досвід навчання дітей з інтелектуальними порушеннями, продемонстровано елементи корекційно-розвивальних технологій: інтерактивних, арт-терапевтичних, пізнавально-ігрових, квест-технології, які використовуються у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Майстер-класи викликали жваву дискусію, в ході яких обговорювались актуальні стратегії освіти дітей з інтелектуальними порушеннями.
При обговоренні індивідуальної освітньої траєкторії дитини з інтелектуальними порушеннями учасникам майстер-класу презентовано практичні кроки складання індивідуальної програми розвитку: індивідуального навчального плану та програм.
На заході обговорювались питання організації роботи команди супроводу дитини та роль асистента в організації навчальної діяльності. Було презентовано технології командної співпраці на різних уроках, зокрема представлено інтегрований підхід до формування навички читання у дітей з інтелектуальними порушеннями. У ході цікавого діалогу було представлено цікаві, практичні матеріали для навчання дітей з інтелектуальними порушеннями.
Також викликав зацікавлення майстер-клас із використанням квесту («Подорож у країну цікавих смаколиків»), у ході якого було продемонстровано окрім традиційних, технологію квесту. З учасниками проведено дидактичні вправи та ігри, які ефективно використовуються у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Команди, які брали участь у заході, мали можливість практично реалізувати усі запропоновані методичні прийоми, практичні методи та вправи.
Дякуємо організаторам та ВСІМ присутнім за активність та запрошуємо до співпраці!