В рамках IV Міжнародного Конгресу зі спеціальної педагогіки та психології “Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації”, який відбувся 8 листопада 2018 року на базі Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Григорія Сковороди науковці відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Коваль Людмила, кандидат педагогічних наук, завідувач відділу, Компанець Наталя, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу, Квітка Наталя, кандидат педагогічних наук, старший співробітник відділу, Лапін Андрій, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, в рамках конгресу провели навчально-методичний практикум «Особлива дитина у інклюзивному закладі дошкільної освіти».
Учасниками практикуму були педагоги закладів дошкільної освіти, психологи, логопеди.
Фахівці мали змогу отримати науково-методичну інформацію та практичні настанови за такими напрямами:
«Організаційно-правові та методичні основи інклюзивного середовища в ЗДО»,
«Організація психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у інклюзивному закладі дошкільної освіти»,
«Оцінка розвитку дитини. Моделювання ІПР дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього простору ЗДО»,
«Технології адаптації та модифікації змісту освітньої програми»
«Програмне забезпечення освітнього процесу дошкільників з особливими потребами в інклюзивному середовищі ЗДО: поєднання розвиткової та корекційної складових у освітньому середовищі інклюзивного ЗДО:
- програма до освітньої лінії «Інформатика» – «Чарівна скарбничка»
- програма лікувальної фізкультури «ЗМОГА»
- корекційно-розвиткова програма «Лего-конструювання»
- розвиткова програма «Музикотерапія».
Присутні мали змогу упродовж практикуму дізнатися про найсучасніші зміни, що відбулися у нормативно-правовому забезпеченні інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, познайомитися з методикою розробленні індивідуальної програми розвтку дитини з ООП, яка перебуває у ЗДО з інклюзивним навчанням та організацією для неї команди психолого-педагогічного супроводу, з якими їх познайомили Коваль Людмила та Компанець Наталя.
На особливу увагу фахівців заслуговують навчальні та розвиткові порграми, які забезпечують освітні лінії Базового компоненту дошкільної освіти, презентовані науковцями Квіткою Наталею та Лапіним Андрієм. Представлене програмне забезпечення надає педагогам широкий інструментарій для розширення рамок розвиткових та корекційних можливостей освітнього процесу.
Навчально-методичний практикум викликав у присутніх цікавість, його перебіг супроводжувався жвавими дискусіями, зокрема, найбільше запитань стосувалися специфіки розроблення індивідуальної програми розвитку для дошкільників з ООП та здійснення моніторингу досягнень дитини-дошкільника з ООП та багато інших.
Науковці відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України висловлюють найщирішу вдячність учасникам практикуму за високий інтерес, активність, висловлення цікавих ідей.